Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 20:03 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 97 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: VW Kever '67
BerichtGeplaatst: di 06 maart, 2018 15:49 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 nov, 2005 21:59 pm
Berichten: 1922
Woonplaats: Veenendaal
Aangezien de chopper alweer bijna tot zijn eind loopt, kon ik niet wachten om alvast te beginnen aan mijn nieuwe project.

Eerlijk gezegd stond ik te trappelen want ik loop al een heel tijd met en mooi idee in mijn hoofd wat ik graag wil uitwerken en die jullie gaande weg zullen ontdekken :mrgreen:

Ditmaal gaat het om een VW Kever 1967 van Hasegawa, een heel simpel kitje zonder blok.

Ook al heb ik een voorliefde voor klassieke auto in originele staat. ik kan een goede custom ook wel waarderen. Zover ga ik niet met deze, het bodywork blijft inprincpe origineel maar een lichte aanpassing zoals een fraai paintjob en een setje mooie wielen zal deze wagen moeten afmaken.


Afbeelding


Afbeelding



Ik ben begonnen met de velgen, uit mijn part box heb ik setje velgen ( SSR velgjes van Aoshima) die ik dubbel had gepakt samen met een set bijpassende bandjes van Pirelli en ik ga dit setje in een ander jasje steken.
Op de werktafel alvast het een en ander uitgetekend...

Afbeelding

Afbeelding


De uitgetekende cirkeltjes zullen het gat opvullen waar uiteindelijk de cupjes van de kever op komen.

Ik ga voor eigen interpretatie van de oldschool cup uitstraling met whitewalls, de kever word iets verlaagd waarbij het neusje net iets lager dan het kontje.

_________________
Afbeelding
http://www.hobby2wheels.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: VW Kever '67
BerichtGeplaatst: wo 07 maart, 2018 12:23 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 nov, 2005 21:59 pm
Berichten: 1922
Woonplaats: Veenendaal
Het vervolg van de velgjes...

De eerste cirkeltjes uitgeknipt, in het middel een gaatje geboord en mooi rond geschuurd zodat ze precies in het velgje passen.

Afbeelding


Afbeelding



Vervolgens het tweede cirkeltje passend gemaakt en in gekleurd met Motolow chrome.


Afbeelding


Afbeelding



Na het drogen van de chrome de VW cupjes gemonteerd.
Nu krijg je al een mooi beeld van welk kant ik op wil.


Afbeelding


Afbeelding



en vervolgens de pirelli-bandjes met het eerste laagje gebroken wit voor de whitewalls


Afbeelding


Afbeelding



Nu het eerste velgje zo zijn vorm heeft bereikt kan ik kijken hoe het onder de Kever staat.. ( stiekum natuurlijk allang gedaan voordat ik er aan begon) maar even voor jullie een duidelijk plaatje.


Afbeelding


Afbeelding



Dat was 1...nu de rest nog.
Het voordeel van de cirkeltjes/opvulling is dat ik daarmee zelf de diepte kan bepalen, bij de achtervelgen komen de cups ietsjes wat dieper te liggen.



Gr Ruud

_________________
Afbeelding
http://www.hobby2wheels.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: VW Kever '67
BerichtGeplaatst: wo 07 maart, 2018 12:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 20 apr, 2005 10:22 am
Berichten: 2702
Woonplaats: Izegem (België)
Een veelbelovende start 8)

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: VW Kever '67
BerichtGeplaatst: wo 07 maart, 2018 13:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 846
Ruud,

Heb je die Chrome gewoon aangebracht met die stift, en welke breedte gebruik je dan? Of kun je je dat spul ook spuiten met een airbrush.
Ben nog steeds op zoek naar betere chroomeffecten voor mijn F1 modellen.
Wordt al beter, maar ik vind jouw wielen nog veel meer echt chroom.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: VW Kever '67
BerichtGeplaatst: wo 07 maart, 2018 14:15 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 nov, 2005 21:59 pm
Berichten: 1922
Woonplaats: Veenendaal
Hoi Schummie, dit heb ik aan gebracht met een stift, de 1mm wel te noemen, je kan het inprincipe gewoon in kleuren en het lak vloeit van zelf egaal. Eenmaal er overheen gegaan moet je het laten drogen, ga je te kort erna er weer overheen dan krijg je lelijke strepen.
De 2 en 4 mm gebruik bijna nooit, grotere oppervlaktes spuit ik inderdaad met de airbrush.

Lees dit topic maar eens door... ik heb wat testjes gedaan, verdunt, onverdunt enz... persoonlijk vind ik iets verdunt wat lekkerder spuiten, maar je kan het ook onverdunt spuiten.

https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=5&t=50204

_________________
Afbeelding
http://www.hobby2wheels.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: VW Kever '67
BerichtGeplaatst: wo 07 maart, 2018 19:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 846
Hartelijk dank Ruud. Ik ga dat ook proberen. Misschien een domme vraag, maar haal je die Chrome voor de airbrush uit die stiften, of is dat ook in potjes te koop?
En maak je je airbrush schoon met die verdunner..

En dan ga ik proberen hoe het werkt op mijn white metal modellen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: VW Kever '67
BerichtGeplaatst: wo 07 maart, 2018 20:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4396
Woonplaats: Aartselaar
Schummie er zijn vullingen verkrijgbaar niet goedkoop maar je er gemakkelijk 4 tot 5 x uw pen mee vullen dus valt het mee
en daar kan je de ab mee vullen , zelf heb ik het nog gebruikt om te brushen ik gebruik de stiften al lang
En heb ook ondervonden dat in tegenstelling met het geschrevene boven dat als je over een eerste laag een nieuwe laag legt het mooi in elkaar vloeit zonder er iets van randen of naden
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: VW Kever '67
BerichtGeplaatst: wo 07 maart, 2018 22:45 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 nov, 2005 21:59 pm
Berichten: 1922
Woonplaats: Veenendaal
coachke schreef:
En heb ook ondervonden dat in tegenstelling met het geschrevene boven dat als je over een eerste laag een nieuwe laag legt het mooi in elkaar vloeit zonder er iets van randen of naden
Marc



Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen bevindingen, maar bij mij werd het wel degelijk lelijk. Het lak was al aan het opdrogen toen ik er weer overheen ging.
Ik weet wel dat als het eenmaal droog is dat je er inderdaad makkelijk nog een keer overheen kunt.

Schummie, de airbrush maak ik daarna schoon met de verdunner ja.

_________________
Afbeelding
http://www.hobby2wheels.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: VW Kever '67
BerichtGeplaatst: wo 07 maart, 2018 23:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4396
Woonplaats: Aartselaar
Hey Ruud ik geloof u hoor maar dit waren mijn bevindingen
Want ik heb een Vw deksel zelfs tot drie maal overschilderd en iedere keer lost de vorige laag mooi mee op en vloeit ze in elkaar , het is natuurlijk ook weer een beetje proberen he
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: VW Kever '67
BerichtGeplaatst: do 08 maart, 2018 0:35 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12251
Woonplaats: Eibergen
Staat goed die velgen Ruud

_________________
2024 bouwsels
WIP MFH. BSA Bleu Star [1933] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55473
Gereed Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 97 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement