Eerst de cockpit. Die heb ik ondergedompeld. Eerst geprobeerd met een stukje wat ik ik er af geschuurd had. Ik heb de Microscale Gloss gebruikt. Op waterbasis. Op het proefstukje was het te dik. Dus wat verdund, en zie hieronder het resultaat. Ik zie niet echt veel verbetering, maar het is er ook niet op achteruit gegaan. De decals zijn nu in elk geval gesealed. En vergelen gaat het ook niet.
Daarna maar eens verder met het motorblok. Aan de oliekoeler moesten nog slangen komen. Die moeten eigenlijk gemaakt worden van metaaldraad volgens de manual. Maar het blijft een star gebeuren, en moeilijk strak te plaatsen.
Vervolgens dun electro-draad gepakt met een kern van een enkele metalen draad. Dat is makkelijk te buigen, en blijft flexibel. Eerst de draad in de primer, en daarna met zilververf beschilderd.
Met prima resultaat. Het gaat om de slangen die aan de zwarte oliekoeler zitten.
Omdat daar strak niets meer van te zien is, ook nog maar wat foto's van de onderkant van het motorblok met versnellingsbak en ophanging.
En dan het huwelijk van de carrosserie met het chassis. Voor het lakken heb ik Gloss van Microscale gebruikt. Dat wordt er hard, en met aandrukken laat je geen vingerafdrukken achter. Op de foto's ziet het er door de flits wat onnatuurlijk uit, maar in het echt is het prima uitgekomen.
Het zwarte kussentje voor het hoofd geplaatst. Pas nu, omdat het kussentje mat moet zijn, en het anders met de glanzende laklaag mee gespoten zou worden.
Ook de rest van de gordels geplaatst, en het stuur.
Nu moet eerst de voorwielophanging geplaatst worden. Dat is voor de volgende keer maar weer.