Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 10:13 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 129 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 16 jun, 2018 21:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4383
Woonplaats: Aartselaar
zeker niet doen met humbrol gaat zeker na een paar maanden geel uitslaan zoals bijna met elke vernis
De sol + of varianten ervan zijn zeker best te doen wel laten afdruipen op een punt en de laatste druppels opzuigen met een stukje keukenpapier
Is het niet naar je zin even in de amoniak en alles is er terug af stinkt wel maar schaad niks aan het plastieken raampje , je kan daarna terug opnieuw aanbrengen en uw raampje blinkt als nooit tevoren echt hoor
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 jun, 2018 22:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 833
Eerst de cockpit. Die heb ik ondergedompeld. Eerst geprobeerd met een stukje wat ik ik er af geschuurd had. Ik heb de Microscale Gloss gebruikt. Op waterbasis. Op het proefstukje was het te dik. Dus wat verdund, en zie hieronder het resultaat. Ik zie niet echt veel verbetering, maar het is er ook niet op achteruit gegaan. De decals zijn nu in elk geval gesealed. En vergelen gaat het ook niet.

photo 448337

Daarna maar eens verder met het motorblok. Aan de oliekoeler moesten nog slangen komen. Die moeten eigenlijk gemaakt worden van metaaldraad volgens de manual. Maar het blijft een star gebeuren, en moeilijk strak te plaatsen.
Vervolgens dun electro-draad gepakt met een kern van een enkele metalen draad. Dat is makkelijk te buigen, en blijft flexibel. Eerst de draad in de primer, en daarna met zilververf beschilderd.
Met prima resultaat. Het gaat om de slangen die aan de zwarte oliekoeler zitten.

photo 448340

Omdat daar strak niets meer van te zien is, ook nog maar wat foto's van de onderkant van het motorblok met versnellingsbak en ophanging.

photo 448339

photo 448338

En dan het huwelijk van de carrosserie met het chassis. Voor het lakken heb ik Gloss van Microscale gebruikt. Dat wordt er hard, en met aandrukken laat je geen vingerafdrukken achter. Op de foto's ziet het er door de flits wat onnatuurlijk uit, maar in het echt is het prima uitgekomen.
Het zwarte kussentje voor het hoofd geplaatst. Pas nu, omdat het kussentje mat moet zijn, en het anders met de glanzende laklaag mee gespoten zou worden.

photo 448341

Ook de rest van de gordels geplaatst, en het stuur.

photo 448342

photo 448343

Nu moet eerst de voorwielophanging geplaatst worden. Dat is voor de volgende keer maar weer.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 jun, 2018 22:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 833
De voorwielophanging. Samen met de gedetailleerde geventileerde schijven en de remklauwen. Voor het uitlijnen het wiel even gepast. En eigenlijk verdwijnt dus alles straks in het wiel. Slechts als je door de spaken tuurt, zie je er straks nog iets van.

photo 448491

photo 448492

photo 448493

Adriaan van TWU had zelfs aan de bodem gedacht. Geeft een idee van het gevoel van detail wat ie in z'n modellen legde. Hel jammer dat deze modellen verdwijnen met zijn overlijden. Denk niet dat er veel van deze Surtees TS7 gebouwd zijn.

photo 448494

Nog even voor mijn eigen aanmoediging een overzicht van de samen te bouwen hoofddelen. Nog te doen: Koelwaterleidingen langs de wagen met verbindingsstukken. Spiegels en wat laatste details.

photo 448495

Na deze eerst maar eens weer een wat eenvoudiger model.

Tot de volgende keer maar weer.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 jun, 2018 16:00 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6306
Woonplaats: Blauwhuis
Je kan hem zo plaatsen als je laatste foto, kan je het detail achter de wielen blijven zien :wink: .
Waanzinnig wat een detail op deze schaal.

_________________
Grt'n Dennis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 jun, 2018 23:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 833
Weer wat verder.
De buizen voor het koelwater van de radiator naar de motor gepolijst en geplaatst.
Voorzien van wat kleine decals die de rubberen verbindingsstukken moeten simuleren.
En toch ook een kleine onvolkomenheid.
Bij het plaatsen van de neus, die met wat geweld op de plaats moet worden gedrukt, bleken beide delen van de decal met nummer 30 niet meer helemaal perfect uit te lijnen. Uiteindelijk denk ik dat ik met het herstellen meer schade aanricht, en laat het maar zo. Alles is al gesealed met lak. Zonder loep valt het niet op. Althans mijn echtgenote zag niet wat er niet klopte. Maar goed, toch niet helemaal perfect.

photo 448878

photo 448877

Vervolgens de motor geplaatst. Erg lastig om dat van alle kanten goed uitgelijnd te krijgen. Recht t.o.v. het chassis. De assen recht ten opzichte van elkaar. En ga zo maar door. Maar het resuktaat is bevredigend.

photo 448876

photo 448875

photo 448874

Op naar de volgende fase. Het polijsten en plaatsen van de spiegels. Vervolgens het plaatsen van de ruit. Daarna nog de wielen, en het plaatsen van de wielmoeren.
En dan nog de achtervleugel.

Maar alle losse delen beginnen er uit te zien als het beoogde model.

Tot de volgende update maar weer.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 jun, 2018 9:48 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
mooi, heb je deze al gedryfit met de wielen om te zien of ze allemaal de grond raken?

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 jun, 2018 9:58 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 jan, 2008 11:51 am
Berichten: 295
Die nét niet uitgelijnde 30 geeft ook wel een mooie hint van demonteerbare neus, dus erg vind ik het niet eens.

_________________
Nog 1 waanzinnig bouwprojectje...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 jun, 2018 12:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 833
@ Silonez,
Nee, nog niet aangedurfd. Maar het model zit zodanig in elkaar dat dit eigenlijk niet fout kan.
Met als nadeel, dat al het toch niet klopt, er door de stijfheid en interlocking van de delen er weinig bij te buigen valt zonder het risico op grotere schade.
Maar het zal snel duidelijk worden. Het eind is nu echt in zicht.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 jun, 2018 17:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 833
De rollbar en de bijbehorende steunen gemaakt en geplaatst. De steunen van de rollbar weer verwijderd en vervangen door spelden die ik aangepast heb. Dit weer omdat die spelden zo mooi verchroomd zijn.
Naast het dashboard aan weerzijden twee heel kleine driehoekige steunen geplaatst. De volgende taak worden de wielen.

photo 449118

photo 449119

Nu eerst weer een echte race kijken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 jul, 2018 18:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 833
Het is volbracht.
Na een eindspurt vannacht en vanmorgen staat de Surtees bij de andere Nederlandse coureurs. Ik had het idee dat als ik het kon voltooien voor de GP van Oostenrijk, er wellicht iets onverwachts zou kunnen gebeuren.
De rest is historie.

Eerst nog een tegenvaller te verwerken. Toen ik het model vastschroefde op de bodemplaat van de display, draaide ik het schroefje kennelijk iets te hard aan, en trok de achterwielophanging kapot.
De reparatie daarvan vond rond half twee vannacht plaats.

Maar ook een meevaller met het cockpitraam. Dat paste zo goed, dat ik het alleen aan de achterzijde heb vastgelijmd met secondelijm. Ook het polijsten van de spiegels lukte erg goed. Daar kan geen chroomverf tegenop.

photo 449169

photo 449168

photo 449170

photo 449171

photo 449172

photo 449173

photo 449175

photo 449176

photo 449173

En tenslotte, de bijbehorende foto in de showcase. Lijkt best wel toch?

photo 449174

Alle reageerders bedankt voor alle tips, en aanmoedigingen als het even tegenzat. Ik ga me beraden welke het volgende project gaat worden. Ik heb nog 4 kits op de plank liggen.
Denk dat ik even een iets eenvoudiger kitje neem.

Wellicht tot een volgend projectje.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 129 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement