Dank voor jullie aanmoedigingen. Daarmee weet ik ook dat ik de foto's van al die kleine stapjes niet voor niets maak, en dat er belangstelling voor is.
Geeft ook inspiratie om door te gaan met deze kit, die veel geduld vergt.
Dus bij deze weer een klein stapje.
Kostte weer de nodige tijd, en werk onder de loep-lamp.
Laat ook weer eens zien hoe gedetailleerd de ontwerpers van deze kit bezig zijn geweest.
Hieronder zie je het buigen en plaatsen van wat hoekversteviging van de achterwiel ophanging. Exact zoals bij het origineel.
Eerst weer de kleine plaatjes voor het vouwen. Toen ik goed keek, bleken er twee vouwlijnen in geëtst zijn met 0,2 mm ertussen.
Aanvankelijk had ik ze gewoon dubbel gevouwen, en dacht dat ik het geheel bovenop de ophanging moest lijmen.
Toen ik beter keek, bleek de versteviging iets uit elkaar moest staan, en later om de 0,2 mm achterwielophanging gevouwen moest worden. Ik zag dat nog juist op tijd.
Hieronder zie je dat ik de versteviging weer iets gesplitst heb. Blijft tricky, want dat metaal kun je maar een paar keer buigen voor het gewoon afbreekt.
Hieronder zijn de verstevigingen gemonteerd en gelijmd. Volgens mij heb ik ze exact goed gekregen. Voor het lijmen heb ik zo dun mogelijke secondenlijm gebruikt, aangebracht met de punt van een tandenstoker zodat er geen lijmresten zichtbaar blijven.
Weer een klein stapje wat me al weer snel een uur gekost heeft om het goed te krijgen.
Verder met de voorvleugel. Weer uit de mal snijden. Het is messing dus dat gaat redelijk makkelijk. De bramen weer afvijlen, en schuren.
Hier het resultaat. De vleugels zijn geschuurd tot korrel 6000. Ik denk dat ik ze helemaal verf, decals aanbreng en lak voordat ik die vleugels ga monteren. Zo houd ik dan de overgangen tussen de witte vleugel, en de rode body goed strak. Door al die details krijg je toch de neiging om nog nauwkeuriger (en dus langzamer) te werken dan ik normaal al gewend ben.
Er zii al zoveel werk in, dat je dat niet wil verpesten met een paar minder goed gemaakte delen.
Wordt weer vervolgd.