Maar weer eens een stapje verder.
De wielen. Elk wiel bestaat bij deze kit uit 7 elementen, nog zonder de bevestigingsbouten.
Het dikke deel met de spaken moet in zijdeglans zwart worden gespoten. De rest moet gepolijst worden, en aan elkaar gelijmd worden.
Die dunne ring zonder spaken komt uit een metaalplaat van 0,12 mm dik. In die ring zelf zijn nog eens kleine boutjes geëtst.
Bijzonder kwetsbaar en lastig om de bramen weg te vijlen waar die ringen mee vastzaten in het metaal.
Al die delen hebben dus een voor en achterkant, en er is ook nog een verschil tussen de achter- en voorwielen.
Ik heb de delen even in de velgen geplaatst. Dit om ze zover af te schuren zodat al die delen goed passen in de velg zelf.
Om die heel dunne delen onbeschadigd uit de frames te krijgen, gebruik ik ook een soort van Credit-Card methode. Met een scherp mesje, snij je de onderdelen los. Maar als je dat zonder voorzorgen doet, verbuig je het onderdeel, daar waar je het los probeert te snijden.
Daarom druk ik voor het snijden een Credit Card pastic over het onderdeel. Met uitsluitend het los te snijden deel nog zichtbaar. Dan blijft de zaak mooi recht en vlak.
Door veel schade en schande geleerd.
Uiteindelijk alle delen mooi strak uit de frames gekregen.
De banden zijn mooi gedetailleerd met profiel, maar kennelijk aan elkaar geplakt vanuit een oorspronkelijk vlak stuk. Daardoor is er een duidelijke naad, dwars over de band. Door het profiel wat je wil behouden, is schuren geen optie. Dus die naden moeten straks precies het deel zijn waar de band de grond raakt.
Binnenkort de airbrush maar eens ter hand nemen.
Geen indrukwekkende of grote stappen, maar we zijn weer wat verder.
Tot de volgende update.