Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 10:08 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 119 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 28 apr, 2020 11:08 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4383
Woonplaats: Aartselaar
eindelijk weer wat nieuws over de VW T1 wow knap werk geleverd
Grt
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 apr, 2020 9:34 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 03 dec, 2015 16:20 pm
Berichten: 379
Woonplaats: Temse
Inderdaad knap werk.
Marc S.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 mei, 2020 14:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 apr, 2005 15:22 pm
Berichten: 6561
Woonplaats: Houthalen (Belgie)
En ondertussen heb ik weer lekker zitten kwijlen met je updates

photo 351738

_________________
Mvg Johny 8)

"When people rob banks, they go to jail."
"When banks rob people, they get a bonus."

http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=66


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 aug, 2020 23:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 20 dec, 2014 17:19 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Deventer
Hallo allemaal.

Al weer meer dan 3 mnd geleden dat ik hier een update heb geplaatst.

Het heeft dan ook zeker 3 maand geduurd voordat ik een bestelling binnen heb gekregen die ik nodig heb voor de afwerking van deze VW T1 bus.

En net als bij vele anderen in de vakantie maar weinig gedaan omdat het te heet was om de airbrush te gaan gebruiken.

Toch wel enige voortgang geboekt en die zal ik met jullie delen.

Afgelopen paar dagen toen de temperatuur toch wel een stuk was gedaald 's avonds het chassis in de grondverf gezet en hier en daar al wat plekjes bijgewerkt met een stukje schuurpapier/

photo 516207

photo 516208

photo 516209

photo 516210

Ik heb tevens ook maar eens bekeken hoe de Orange pearl verf tot z'n recht komt op deze licht grijze ondergrond.
Daarvoor heb ik het buizen frame gespoten dat in de cabine komt, conclusie is dat ik alle delen die oranje moeten worden eerst wit ga spuiten
zodat de oranje keur een stukje levendiger wordt dan je hieronder kan zien.

photo 516222

photo 516223

Ik heb toen maar een start gemaakt met het Porsche motorblokje dat in deze T1 ligt.

Deze heb ik eerst met de airbrush een laagje Revell nr. 91 (ijzer metallic) gespoten, dat is niet de juiste kleur maar dat doe ik om het blokje meerdere
kleuren te geven zodat het wat meer gaat "leven".

Vervolgens heb ik gewoon met een dun penseel en Revell nr 90 (metallic Silver) het blokje aan alle kanten "bijgewerkt".

De bovenzijde van het blok moet ongeveer dezelfde kleur krijgen als de oranje buitenzijde van de T1, hieronder te zien, door de lichtinval waarschijnlijk
een stukje te licht.

photo 434057

Ik heb het blokje afgeplakt om het oranje te spuiten e daarna ben ik alle details gaan aanbrengen zoals een extra leiding op de achterzijde en
een paar ronde ronde schijfjes waarvan dr 1 rood is.

En zo staat het blokje er dan bij:

photo 516215

photo 516216

photo 516217

photo 516218

photo 516219

Het uitlaat spruitstuk is geverfd met een mix van Humbrol 186 (Matt bruin) en een druppeltje zilver metallic (nr 90 Revell) om
er een metaal glans aan te geven.

De ventilator bladen heb ik in de hoeken voorzien van een lichte zwarte wash om het meet structuur te geven en om het oranje geheel
te breken (normaal zou je erdoor heen moeten kunnen kijken maar dat gaat hier dus niet)

Dan zit er op deze motor ook een conventionele stroom verdeler met z'n typische bruin/rode kleur.
Het is maar een klein onderdeeltje waar in het echt 7 stroomkabels in/uit komen en daarvoor heb ik toch maar even
de loeplamp erbij gepakt....

Ziet er zo uit na het boren van 7 0,5mm gaatjes , het plaatsen van 3 korte en 3 lange stukjes kabel.
De zilveren manchetjes om de kabels heen worden straks de bougie-doppen die op het klepdeksel ook een boorgaatje hebben gekregen.
De stroomverdeler was niet uitgerust met een voorontstekings module (dat ronde platte busje aan de zijkant) die heb ik van de stroomverdeler
af gesneden die bij de T1 bus wel in de doos zat.

fotos door de loep lamp:

photo 516211

photo 516212

photo 516213

en 1 tje zonder loep:

photo 516214


Ook de overige onderdelen die er op moeten komen zijn van een laagje verf voorzien, straks moet er nog het een en ander
gescratched worden omdat het er nu nog iets te simpel uit ziet.

photo 516220

photo 516221

Het oranje onderdeel is de bobine, daar moet de 7e stroomkabel op komen die naar de stroomverdeler gaat.

Dar was het voor deze keer.

_________________
mvg, Peter
Bouw in progress: Opel Kadett V8 GTR 1:10 Full Scratch https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=53079
Finished Model: VW T1 '64 Single Cab Racing Project https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=50565
Finished Model: Lancia Lasupra http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=45661
Finished Model: Ford Capri Turbo Zakspeed Disassembled Body. http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=44773


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 aug, 2020 9:27 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 990
Toch nog een hoop werk verricht afgelopen 3 mnd. :wink: Wat is dit een knap project en wat ziet het er goed uit. De oranje kleur op grijs gespoten lijkt nu inderdaad meer goud. Ik ben benieuwd of het kleurverschil gespoten op wit meer oranje gaat tonen. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 aug, 2020 21:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 jan, 2009 13:36 pm
Berichten: 588
Woonplaats: Twente
Dat zijn geen halve maatregelen wat betreft de kooiconstructie. Erg mooi hoeveel detail je erin stopt!

_________________
AfbeeldingAfbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 aug, 2021 23:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 20 dec, 2014 17:19 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Deventer
Hallo brouwers en toeschouwers,

Even mijn VW T1 topic weer omhoog schoppen van pagina 2 naar de 1e pagina.

Het project heeft een jaar stil gelegen nadat ik vorig jaar in de zomervakantie was begonnen met het spuitwerk.

Helaas toen ik aan het spuiten was gooide ik per ongeluk mn potje Zero paints oranje omver.

Een nieuw potje besteld alleen was deze na 6 weken nog niet binnen en de temperaturen waren zo drastisch gezakt dat
ik niet meer kon spuiten.

Ik kan alleen buiten of in de schuur (zonder verwarming) spuiten en dan moet de temperatuur wel boven de 20 graden zijn.
Dus maar de onderdelen allemaal maar netjes op geborgen en gewacht tot deze zomervakantie om weer verder te gaan.

Het oranje werd de vorige keer donkerder dan ik had gehoopt, de oorzaak daarvan was waarschijnlijk de grijze primerlaag.

Dus voordat ik de oranje kleur ging spuiten heb ik dit maal eerst alle onderdelen wit gespoten met ZERO paits gelijkend aan Tamiya TS 26.

De body bestaat allemaal uit losse delen dus om ze dezelfde kleur intensiteit te geven heb ik ze met tape en een lollystokje aan elkaar vastgezet.
Het front heb ik wel apart gespoten.

Alles staat in de basislaag, dus nog zonder blanke lak.

Hier een paar fotos hoe het er nu uit ziet.

photo 541605

Het chassis waarvan straks ook nog een paar stukken aluminium gespoten moet worden.

photo 541607

photo 541608

En hier de kooi contructie van de cabine en het front + bumper:

photo 541609

Hieronder een hoop losse kleine onderdelen die later aluminium gespoten worden of met verf uit de Chrome pen.

photo 541616

En hieronder de wiel inserts, stoel en stukje rolkooi dat achterop komt, het zwarte montage bracket voor de stoel moet alu kleur worden:

photo 541618

Het 6 cilinder blokje zit nu ook grotendeels in elkaar, er moet nog wat bekabeling bij en wat olie leidingen maar die kunnen pas gemonteerd
worden als het blokje in het chassis zit met de overige onderdelen erbij.

photo 541610

photo 541611

photo 541612

photo 541613

De koplampen en het VW logo hebben een Mr proper badje gehad om de chroomlaag te verwijderen dat wordt vervangen door Chrome van de
marker.

photo 541617

En dan moest ook een deel van de body zwart worden dus eerst de delen afgeplakt met Tamiya afplakband van 3mm en masking tape van de Action.

photo 541614

En hier het resultaat:

photo 541615

photo 541619

Tot zover, hoopte eigenlijk dat het model deze vakantie gereed zou zijn maar dat gaat denk ik niet lukken.
Ik hoop wel dat al het spuitwerk gereed komt, de decals heb ik ook al gereed en laten afdrukken.

we zullen het zien.....

_________________
mvg, Peter
Bouw in progress: Opel Kadett V8 GTR 1:10 Full Scratch https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=53079
Finished Model: VW T1 '64 Single Cab Racing Project https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=50565
Finished Model: Lancia Lasupra http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=45661
Finished Model: Ford Capri Turbo Zakspeed Disassembled Body. http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=44773


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 aug, 2021 2:52 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 990
Ik denk dat je keuze voor de witte ondergrond de juiste is geweest. Het oranje is nu ook echt oranje. Contrasteert erg goed met het zwart. Motorblokje ziet er erg gaaf uit. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 aug, 2021 8:14 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
Eindelijk een levensteken ...... Het ziet er prima uit. :brouw:

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 aug, 2021 22:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 apr, 2005 15:22 pm
Berichten: 6561
Woonplaats: Houthalen (Belgie)
cire430 schreef:
Ik denk dat je keuze voor de witte ondergrond de juiste is geweest. Het oranje is nu ook echt oranje. Contrasteert erg goed met het zwart. Motorblokje ziet er erg gaaf uit. :)


Ja, maar het ware misschien beter geweest een roze ondergrond te gebruiken, dan komt dat oranje nog beter tot zijn recht.
Bij een witte ondergrond komt oranje er wel goed uit, maar is toch aan de lichtere kant, terwijl bij een grijze ondergrond, het oranje ook donkerder eruit komt.
Ik heb jarenlang mijn Jägermeister-modellen voorzien van een grijze primer, omdat een witte te licht was voor mijn oranje. Totdat Tamiya met die roze primer kwam.
Perfect voor mijn Jägermeisters.
Nu moet ik hier wel zeggen dat deze oranje-zwart combinatie heel erg mooi uitkomt. Ben benieuwd na de blanke lak.
Mooi spuitwerk Peter :wink:

_________________
Mvg Johny 8)

"When people rob banks, they go to jail."
"When banks rob people, they get a bonus."

http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=66


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 119 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement