Zoals beloofd, hierbij de foto's tot het eindresultaat.
Eerst het huwelijk tussen chassis en carrosserie. Ng een kleine tegenslag. Het chassis was iets te lang, en drukte de voorvleugel er weer af. Het chassis een paar tiende millimeters ingekort, en de vleugel opnieuw gelijmd. Ook de voorwielophanging geplaatst. Dat is altijd een heel gedoe om dat zonder beschadigingen van het lakwerk voor elkaar te krijgen. Maar het is gelukt.
Nu ook de wielen gemonteerd. Ook dat is een lastig klusje om de zaak goed uitgelijnd te krijgen. Doordat de wielen niet in wielkasten zitten valt het kleinste foutje op. Daarom is het schuren van de banden ook belangrijk. Het ziet er niet zo goed uit als je de gietranden van de banden blijft zien. Maar ook dat is deze keer aardig gelukt.
Ook de 4 deflectors die ik apart gespoten en gelakt had geplaatst. Lastig om die er goed op te krijgen. En uiteraard de achtervleugel. Die staat op een enkele steun. Een heel gedoe om die vleugel val alle kanten goed haaks op het model te houden. Mijn vertrouwde medium secondenlijm was ook hier weer succesvol.
Dan de montage op de grondplaat van de display. Deze modellen zijn uiterst kwetsbaar en zwaar. Als ze vallen vervormt het zachte metaal meestal, en kun je het model afschrijven.
Een paar foto's in het genadeloze daglicht op mijn eettafel. Je kun die eerdergenoemde deflectors nu goed zien zitten.
Ik zoek ook altijd een foto van de specifieke race waarvan ik het model heb gemaakt. Er zijn soms verschillen met achtervleugels en sponsors van race tot race. Hier heb ik de foto geprint. Die snijd ik later bij zodat ie precies in de achterkant van de display past.
Hieronder zie je daarvan het eindresultaat.
Ik wil hierbij nogmaals iedereen bedanken voor de tips, en de steun toen ik uiteindelijk het hele model weer kaal heb gemaakt na wat decal en lakproblemen. Ik ben blij dat ik dat uiteindelijk toch gedaan heb.
Zelf ben ik wel tevreden met het eindresultaat. Op naar een volgens project.