Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 14:58 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 13 jul, 2018 13:18 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 nov, 2005 21:59 pm
Berichten: 1922
Woonplaats: Veenendaal
Tijdens onze vakantie waren wij op een markt in Delft samen mijn ouders en mijn vader zag daar twee Samba busjes 1/24 voor een leuk prijsje, een groene en een rode van het merk Kinsmart, nu is het geval dat hij de rode kwa kleur niet zo heel mooi vind, maar voor dat geld wou hij hem niet laten staan.

Je raad het al, een leuk klusje voor mij dus ik mag hem natuurlijk over gaan spuiten, en niet alleen overspuiten, hij zei letterlijk, ga je gang maar, leef je uit en maak er wat leuks van, Hij wou graag een wat mooiere kleur rood en de groene wou hij graag zo houden.

Ik heb al wat leuke ideetjes in mijn hoofd voor de samba bus, let wel op, ik ga bij dit projectje niet kijken of het historisch wel verantwoord is en of de schaal 100% klopt, mijn vader kijkt daar toch niet naar, als het maar leuk en mooi is.

De Samba bus...

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding





Wat ga ik zoal upgraden,

Ten eerste natuurlijk de kleur, ik zat te denken aan Mika red of Italian red en daarna de rest van de body afwerken met BMF

Ten tweede komen er spiegeltjes op (die heb ik nog liggen van een kever)

waarschijnlijk ga ik iets met de wielen doen, ik zat te denken aan om de velg met de kleur mee te spuiten en de banden een witte bies te geven... ik heb nog een setje velgen liggen van een kever, daar ga ik het eerst op uit proberen voordat ik de originele wielen verkloot :mrgreen:

Uiteraard ga ik het interieur aanpakken, zowiezo een two-tone (creme met rood) bekleding, en waarschijnlijk zijpanelen er inbouwen en afwerken met wat chrome en hout.

Dashboard detaileren met de originele klokjes en km-teller.

Ook zat ik te denken aan een open dakje zodat je het interieur beter kan bekijken en een imperial op het dak met wat koffers en tasjes, en tot slot het vervangen van de koplampen voor wat realistischer glazen.


Een hele lijst voor een tussendoor klusje :mrgreen: dus gauw maar het busje gedemonteerd.

Afbeelding




Wat onderdeeltjes van een kever die ik ga gebruiken...

Afbeelding



Als eerste ben ik begonnen om de gaten in de scharnieren te boren voor de spiegels en de spiegels gemonteerd. (nog niet defenitief, moet nog genoeg gebeuren aan de body dus te bang dat ze gaanderweg zullen breken)

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding




Zo...dat was de eerste upgrade.. Vervolgens aan het dakje begonnen... deze ga ik vervangen door een stukje leer.

Afbeelding

De bevestigingspunten in de voorste hoeken van de oude dakje verwijderd en het stukje leer zo gevouwen zoals de dak dat zou doen.... komen nog wel wat railsgelijders die het geheel ondersteunen.


Afbeelding


Afbeelding



Gr Ruud

_________________
Afbeelding
http://www.hobby2wheels.com


Laatst bijgewerkt door Ruud op ma 20 aug, 2018 8:21 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 jul, 2018 15:26 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Al een mooi begin van zo'n upgrade. Ik ben alleen bang dat je steeds verder zal gaan met de upgrading :lol: :lol:

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 jul, 2018 21:13 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 nov, 2005 21:59 pm
Berichten: 1922
Woonplaats: Veenendaal
Het kwaad is al geschied Bert, in de eerste instantie was het alleen overspuiten en een open dakje met een impirial, maar na een betere inspectie van het model is de rest er bij gekomen en ja... Wie weet komt er nog meer bij :mrgreen:

_________________
Afbeelding
http://www.hobby2wheels.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 jul, 2018 21:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4383
Woonplaats: Aartselaar
Ja Ruud dat kennen we wel van het ene komt het andere al bij al wens ik je van harte suc6 met deze mooie T1
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 jul, 2018 7:47 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 nov, 2009 17:52 pm
Berichten: 144
Woonplaats: Stad in zuid west-vlaanderen
Hallo,

Zal een upgrade worden .
Zou je de zware scharnieren kunnen vervangen door een lichter versie , zien er wat " zwaar " uit , zeker als de deuren geopend zijn ?
Blijf je volgen .

Groeten...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 jul, 2018 22:12 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 nov, 2005 21:59 pm
Berichten: 1922
Woonplaats: Veenendaal
Dank je wel Marc.

Hallo Redefined, ik ben wel van plan om de constructie van de deuren na te lopen om te kijken of het enigzins op een andere manier kan, zo niet dan geef ik de swingarmen waarschijnlijk een ander kleurtje...eerst maar eens kijken of er een alternatief is.

Vandaag een super energieke dag gehad en heb (voor mijn gevoel) veel kunnen doen.

Ben begonnen met de bekleding de two-tone te geven...

Afbeelding


Afbeelding


Terwijl de stoelen liggen te drogen ben ik aan het houtwerk begonnen...

Op het kastje komt een houtenblad en de buizen van de middelste stoel worden weggewerkt doormiddel van houtenbak, de hoedenplank en de achterkant van de middelste bank word bewerkt met hout, deze is nu nog hol aan de achterkant.

Dus alles opmaat gesneden en begonnen met het lakken.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding



Nadat alles uiteindelijk gedroogd was kon het hout er op...


Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding



En als laatste wat panelen afgewerkt met BMF...


Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding




Ik moet er wel ff bij zeggen dat de lichtinval hier een grote rol speelt, het Rood lijkt veller dan het is op de foto's , probleem is wel als ik het binnen donkerder maak krijg ik minder mooie foto's waar de details op wegvallen.

Tot zover deze update... fijn weekend allemaal!


Gr Ruud

_________________
Afbeelding
http://www.hobby2wheels.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 jul, 2018 0:42 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6306
Woonplaats: Blauwhuis
Fijn weekeind :roll: .
Dat ga jij niet krijgen, want je ziet al dingen die je moet verbeteren :wink: . Daar ga je van wakker liggen en bedenken hoe het beter kan.

Ook tijd maken voor je kleine en vrouwtje :wink: :mrgreen:


Oh en dat rode monster in de kelder :roll:

_________________
Grt'n Dennis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 jul, 2018 7:19 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4383
Woonplaats: Aartselaar
belooft mooi te worden , je ziet omdat het uit de fabriek komt dat het netjes is he , het kan altijd beter dat zie je hier he
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 jul, 2018 11:48 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 nov, 2005 21:59 pm
Berichten: 1922
Woonplaats: Veenendaal
Klopt Marc, er valt altijd wat te verbeteren :wink:

Valt wel mee Dennis, ik lig er niet echt wakker van...daar kan ik mij goed voor afsluiten.
Na drie weken vakantie denk ik dat mijn vrouw wel blij is dat ik weer aan het klussen ben :mrgreen:
en dat rode monster in de kelder die word weer vanaf morgen weer misbruikt :lol:

Ga toevallig straks even naar die andere monster in de garage, even een beurtje geven zodat deze ook misbruikt kan worden, maar eerst zo nog ff motoGP kijken met ze allen.

Vanochtend wel even wat gedaan... de eerste laag nieuwe Rood gespoten, en ik heb gekozen voor Italian Red.

Afbeelding



Afbeelding


Nogmaals, door de licht inval lijkt het veel feller dan het is. ik zal eens proberen om de kleur wat '' werkelijker'' op de camera te krijgen.


Gr Ruud

_________________
Afbeelding
http://www.hobby2wheels.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 jul, 2018 14:08 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6306
Woonplaats: Blauwhuis
Mooie kleur.
Italian red verschilt wel heel erg per verf merk ( ik heb van Model master en Humbrol, totaal verschillende kleur ).

Doe je vrouw de groetjes :D .
Moet weer eens tijd zoeken om een bakkie te komen doen :oops: .

_________________
Grt'n Dennis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement