Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 16:24 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 24 jun, 2018 18:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 684
Woonplaats: Stolwijk
Dank voor de tips!! Ik heb het geprobeerd met fijne modelleerklei (eerst folie gelgd) maar dat ziet er niet goed genoeg uit.

Dacht zelf ook al aan echt textiel, heb vrouwlief ook al lief aangekeken of ze wat naadjes wilde stikken, maar het is er te klein en friemelig allemaal - de stiknaden zijn veel te grof. Valt af :D

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 jun, 2018 21:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 24 feb, 2018 21:05 pm
Berichten: 363
Misschien dat je de bekleding kan maken van verband. Gewoon die rolletjes uit de verbanddoos. Die zijn heel dun maar wel de juiste structuur. Samen met de tip van Marc gaat dat misschien werken. Heb het zelf nooit geprobeerd, maar heb wel vaker gekke ideeën. :lol:

De rest ziet er prima uit!

Esther


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 jun, 2018 21:30 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Ik denk dat de tip van Esther best wel eens goed zou kunnen uitpakken. Bij de mil bouwers wordt gaas vaak gebruikt voor cammonetten (gaas in houtlijm en daar theeblaadjes over, nat over voertuig draperen en het vormt zich vanzelf, Zou nu geen hydrofiel gaas neem, maar compress gaas (drukverbandkussentjes), in model houden met gestripte vuilniszakbinders tot het droog is, en voila, perfecte binnenbekleding.

Esther, dit is dus absoluut geen gek idee, meer een briljant idee.

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 jun, 2018 10:05 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Inderdaad goed idee.
Ik herinner mij nu namelijk ineens dat Crazyrichard, geloof ik, ook gebruik maakte van rolletjes leukoplast of zoiets voor stoelbekledingen.

Zal eens kijken of ik dat nog terug kan vinden.

En linkje gevonden;
Er staan nog meer voorbeelden ergens hier op deze site.
https://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=47147&start=140#p927714

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 jun, 2018 14:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 684
Woonplaats: Stolwijk
Top! Past daar inderdaad prima, knap gedaan. Die bewaar ik voor het volgende project, een Shelby Cobra.

Denk dat ik het hier toch maar achterwege laat, ben de diverse mislukte pogingen enigszins zat. En als het niet naar je zin is kan iemand anders het wel geslaagd vinden, maar het ongenoegen blijft :D

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 jun, 2018 15:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 11 mei, 2018 15:47 pm
Berichten: 88
Ik heb weinig ervaring hiermee.

Maar ik zag dit liggen bij de Action. Linnenpapier, geen idee of het werkt maar het zag er wel heel tof en realistisch uit.
Misschien kan je er iets mee


Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 jul, 2018 12:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 29 jul, 2008 23:37 pm
Berichten: 793
Woonplaats: Middelburg
Silmaril schreef:
Waar ik me wel serieus zorgen over maak zijn de decals. Ik heb ze al een laag decal-restorer gegeven, maar degene die ik heb gebruikt hechten erg slecht en zijn te hard.
Het duurt ook eeuwen voordat ze loskomen van het papier. Maar weinig keus helaas.


Weinig keus?
Hoezo? ;-)
Hier kan je een nieuwe (en beter geprinte) versie kopen :
http://www.indycals.net/decals/f1/70ferrari312b.html

Slechts 14 dollar, (ex verzendkosten). BESLIST de moeite waard om te kopen en de originele Tamiya decals bewaar je als reserve.


Ik zelf gebruik geen Liquid Decal Film meer. Het geeft een witte waas op de decals en in veel gevallen slaan de decals wit uit als
je ze in het water legt............ En ik krijg die witte waas er niet meer af........ |-( Ik heb ook geëxperimenteerd met verschillende
soorten blanke lak maar dat werd nog veel erger. Ik gebruikte oude decals die ik over had, uiteraard ! ;-)
Nee.....LDF is NIET mijn favoriete vloeistof.

Ik heb dit model ook en ik ga de plastic stoel gewoon bekleden met donkerrode stof. Indien netjes gesneden en netjes op z'n plek gelijmd, ziet
het eindresultaat er best wel acceptabel uit.

Leuke kit, leuk bouwverslag.
Ik ben benieuwd naar het eindresultaat !

_________
Erik.

_________________
Nee hoor, ik ben niet lui. Ik maak altijd af waar ik


Laatst bijgewerkt door ETG op zo 01 jul, 2018 22:53 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 jul, 2018 13:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 29 jul, 2008 23:37 pm
Berichten: 793
Woonplaats: Middelburg
Ik zie net dat IndyCals ook een decalvel levert waarmee je de rode stoel kan "opwaarderen" !!

Misschien ook een optie?

26 USD ex verzendkosten en je bent klaar !
Omdat jou auto zo mooi wordt en je er zo veel werk in steekt, zijn deze decals beslist de aanschaf waard.
Maar....het is jouw project, uiteraard. Jij beslist.

_______
Erik

_________________
Nee hoor, ik ben niet lui. Ik maak altijd af waar ik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 jul, 2018 22:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 684
Woonplaats: Stolwijk
Hey Erik,

Ik was van plan de auto OOTB te bouwen :lol: ... maar de decals zijn te slecht inderdaad en de LDF heeft ze inderdaad geen goed gedaan. En ze zijn te belangrijk voor het eindresulaat. Dus maar weer in de buidel getast en de boel besteld ....

Ontzettend bedankt voor deze tip. Nu kijken of ik in combinatie met de Leukoplast of linnen paper iets acceptabels in elkaar kan vogelen.

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 12 jul, 2018 23:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 684
Woonplaats: Stolwijk
Ik heb het linnenpapier gescoord bij de Action, deze in dunne reepjes gesneden en met verdunde houtlijm in de cockpit gelijmd. Rode verf er overheen, begint ergens op te lijken.

De aangerade decals uit US zijn óók binnen ... veel beter! Het wit is wit :) en ze zijn ook veel scherper dan de originele set!

Nu nog even bezig met de spaghetti-uitlaten. Nog los in het blok, maar verder wel verlijmd, zodat ik ze kan spuiten. Straks moeten ze zorgvuldig in goede volgorde worden geplaatst door de wielophanging achter heen.

Ik zie op sommige foto’s van dat uitlaattape rond de uitlaten, met dunne stripjes Ductape probeer ik die na te maken - spuit ze mee en weather ze straks.

photo 449756

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement