Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 21:27 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 07 dec, 2017 8:40 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag
Het is het wachten waard geweest, mooie update!

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 dec, 2017 9:31 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 maart, 2015 10:43 am
Berichten: 342
Zeer dikke update! Mooi om te zien welke 'allendaagse' materialen je gebruikt om op schaal iets na te bootsen. Te beginnen bij de lampjes, voegt zeer veel detail toe aan je dio. Krimpkous voor de couplers, die ga ik onthouden!

Enkel nog even de powerfilter rood maken en je blok is perfect.

_________________
"Iets wat op voorraad ligt, roeleert niet."


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 dec, 2017 9:37 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4392
Woonplaats: Aartselaar
Hey mannen bedankt het doet me echt deugd dat jullie het ok vinden , ben nu aan het wachten op de wielen om verder te kunnen
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 dec, 2017 21:16 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 nov, 2005 21:59 pm
Berichten: 1922
Woonplaats: Veenendaal
Hey Marc, je hoeft je niet te verontschuldigen als je iets langer weg ben dan normaal. Iedereen heeft naast het modelbouw ook nog een privé leven. (tenminste... bijna iedereen) :mrgreen:

Ik weet niet waar ik moet beginnen... De Golf ziet er goed uit.
Alles wat jij op dit moment uit je mouw schud vind ik mooi..., vooral je garage ben ik helemaal fan van... Ik krijg gewoon zin om meteen een garage te bouwen als ik naar die van jou kijk.

TOP!

_________________
Afbeelding
http://www.hobby2wheels.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 dec, 2017 22:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 aug, 2014 21:38 pm
Berichten: 475
Woonplaats: Zedelgem
Ik ben vooral fan van wat je met die motor gedaan hebt, bijna geen verschil tussen de twee foto's
Chapeau hoor ! :brouw:


Grrrreeetttzzzz Modest.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 dec, 2017 0:11 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4392
Woonplaats: Aartselaar
Ruud wel ik zal u eens iets vertellen het is voor mij de tweede maal dat ik zo een garage bouw
Ik gebruik bijna uitsluitend dingen die in de rommel in mijn garage heb liggen ,dingen die ik niet weg wilde gooien zelfs het hout van de poort zijn smalle roerstokjes van een koffieautomaat , de onder en zijplaat zijn afkomstig van een stuk plaat die ik ooit eens gekregen heb het lijkt op dunne isolatie plaat 2 hardere kanten en tussenin een zachter materiaal , ik heb gehoord dat het van een winkel komt als Lucas die van die zaken verkopen voor architecten die die huisjes in model maken en dat werk ongelooflijk prettig
Ik heb hier helemaal geen ervaring in , heb het geprobeerd en het is gelukt , ben er zeer tevreden over

Modest ja ik heb er wel serieus moeten over nadenken hoe ik dit voor mekaar zou krijgen ,ik had natuurlijk foto's van de echte Golf en veel heel veel opgezocht op het internet , ik heb op mijn werktafel een oude laptop staan en die daar goed dienst voor om dingen op te zoeken
Heren bedankt voor jullie lovende commentaar ik word er echt blij van
Grt
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 dec, 2017 17:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
word gaaf zo !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 dec, 2017 13:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4392
Woonplaats: Aartselaar
Ok beste vrienden het is weer een hele tijd geleden dat ik nog iets laten horen heb , nu ondertussen een verhuis van een vriend mee geholpen en zo tussen de verhuismomenten in heb ik nog wat kunnen verder knutselen , de buitenkant van de garage vond ik zelf wat slordig dus heb weer van die plaat genomen en de buitenste afmetingen afgetekend en de twee stukken uitgesneden alsook de transparante delen

photo 431425

photo 431438

Bij Lucas hoekprofieltjes gehaald en deze mooi in verstek gezaagd , tevens de achterste panelen in ongeveer hetzelfde geel gespoten als de auto

photo 431439


photo 431437


photo 431424

als alles verzaagd was zag het er na het monteren zo uit

photo 431443


photo 431440

photo 431441


photo 431442

zo dit is weeral achter de rug
In Veldhoven heb ik een man ontmoet die met een standje stond op de beurs , hij had machtige velgjes die hij 3D printe eenmaal thuis , contact gemaakt met de man in Duitsland en hem gevraagd of hij bereid was om de OZ turbo velgjes te maken na een dag of zo kreeg ik een mailtje met een positief antwoord , en een dikke week later mocht ik na veel miserie van de Belgische post een pakje in ontvangst nemen , de post had zogezegd aan de deur geweest heb zelfs de postbode gezien met zijn auto maar we dachten dat het voor onze buren was hij had gewoon niet aangebeld en geen nota in de bus gestoken zodanig dat ik vanuit Duitsland bericht gekregen dat ik het pakje geweigerd had , flauwe kul want ik zat er op hete kolen op te wachten
Snel snel het pakje geopend en wat zat er in ?

photo 431433


photo 431432


Mooi he ? Straks meer
Eerst het verlagen van de bodemplaat of platform want zo heet dat tegenwoordig he , dat had zijn kleurtjes al gekregen

photo 431444

Nu spijtig heb ik geen beelden van de achter ophanging het was vrij eenvoudig hoor gewoon waar de as raakte weggeslepen of gevijld zodanig dat de achter as dieper kon liggen daarna de schokdempertjes in gekort en alles mooi op zijn plaats gelijmd
De vooras ook weer het klassieke de voorpoten doorgesneden en de nodige lengte er tussen uit gedaan gaatjes in geboord om de verbinding te verstevigen en alles terug ineen gelijmd , wel heb ik vooraan nog het een en ander moeten verbouwen stukjes wegslijpen waar de spoorstang komt want die raakte natuurlijk , als alles gedryfit was zag ik dat de veerpootjes onderaan een grote speling hadden en zo zou de verlaging niet goed zijn daarom tussen onderste draagarm en veerpoot stukjes styreen tussen gestoken

photo 431445


photo 431446


photo 431447


photo 431449


klaar en hier de uitlaat gemonteerd met de nodige verwering

photo 431448


de velgenboom want zo waren ze geprint

photo 431451


na hun kleurtjes

photo 431450


de velg gemonteerd

photo 431452

nu heb ik probleem dat echt niet naar mijn zin iw de bandjes die erbij geleverd waren zijn veeeel te breed na alle web shops te hebben afgeschuimd en niks gevonden te hebben heb ik de originele bandjes die bij de kit zaten de zijflanken er uit geknipt maar het is echt niet naar mijn zin , ik ga verder zoeken naar een betere oplossing en laat ze er even opstaan
Zo vrienden dat was het voor nu
Hierbij wens ik alle leden van dit mooie forum een zalig Kerst en een geweldig nieuw jaar en moge al jullie wensen uit komen
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 dec, 2017 20:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 24 dec, 2004 12:45 pm
Berichten: 6785
Woonplaats: Heemskerk
Bestel eens zon setje met die oldskool japanse velgjes van Aoshima. Domino verkoopt ze ook. Daar zitten mooie stretchbanden bij. En anders van scale production.

Kris.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 dec, 2017 20:47 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 nov, 2005 21:59 pm
Berichten: 1922
Woonplaats: Veenendaal
Die garage ziet er echt top uit, heb je de bovenkant nog los liggen zodat de auto er nog in kan?
De velgjes vind ik niet zo heel mooi..het ziet er een beetje te goedkoop uit, alsof het speelgoed wieltjes zijn. Maar misschien met andere bandjes zien ze er beter uit.


Jij ook de nog fijne dagen en de beste wensen alvast voor 2018! :brouw:

_________________
Afbeelding
http://www.hobby2wheels.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement