Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 18:56 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 22 sep, 2017 22:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4392
Woonplaats: Aartselaar
Ik heb ook al een spuitbus zwart van de action gebruikt maar hoe meer de zwarte verf blink des te beter komt de chroom look naar boven en in zeer dunne laagjes spuiten een nevel is genoeg teveel verf valt het effect ogenblikkelijk weg
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 feb, 2018 22:05 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Alweer 4 maanden verder en nog niet veel opgeschoten..
Gisteravond heeft de body de witte primer gekregen...
photo 437059
...en als die is gladgepoetst en een laag glim heeft gekregen kan ik de boel in de alclad zetten.

Mijn zoektocht voor beter passende banden en velgen is ten einde gekomen met behulp van een donatie van Tankard, nog mijn dank daarvoor! :brouw:

Ik heb een set van 4 velgen en mooie bijpassende banden gekregen die de wielbakken van de Charger heel mooi opvullen.
photo 437055
Ter vergelijking heb ik er een standaard velg bij gelegd.

Als we de afmetingen van de nieuwe voorbanden vergelijken met wat er in de kit zat is er een duidelijk verschil te zien:
photo 437057
photo 437056
De diameter is nagenoeg hetzelfde, en dat is prima, maar hij is net effe wat breder.

De achterbanden zijn iets groter qua diameter en ook een stuk breder:
photo 437060

En onder de Charger ziet dat er zo uit:
photo 437062
photo 437063
photo 437064
De velgen hebben een iets grotere diameter dan de kitvelgen, en ik ga eens kijken of ik deze laatste passend kan krijgen in de nieuwe banden. lukt dat niet, dan zijn de nieuwe velgen ook een prima alternatief!

Eerst maar eens verder met de motor...


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 feb, 2018 0:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12236
Woonplaats: Eibergen
Mooie velgen voor de Charger alleen wat ik persoonlijk jammer vind is die luchthapper op de motorkap die lijn uit de wagen haalt.

_________________
WIP Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931
Gereed. Harley Davidson WL45. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55173
Gereed. 1/9 Harley Davidson Board tracker https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54316
Gereed. 1/6 H-D motorblok. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54925


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 feb, 2018 0:27 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4392
Woonplaats: Aartselaar
Inderdaad Ron ik heb die ook liggen maar vond het zonde om die mooie motorkap te verknoeien , maar ieder zijn ding en ik zal het wel mooi vinden als hij mee mooi in kleur staat
Toch een pracht van een auto he , ik heb in Januari in Brussel de Super bird ervan mogen bewonderen machtige machine
Suc6ermee
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 17 feb, 2018 2:42 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6313
Woonplaats: Blauwhuis
Danny, laat de voorkant nog iets zakken :wink: .

Blij dat ik je heb kunnen helpen met de wieltjes, staan goed onder de charger.

_________________
Grt'n Dennis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 17 feb, 2018 9:33 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4392
Woonplaats: Aartselaar
Deze velgen laten ze zijn er prachtig onder bijna dezelfde als onder mijne Charger
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 feb, 2018 13:31 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 nov, 2005 21:59 pm
Berichten: 1922
Woonplaats: Veenendaal
De velgen staat super, niets meer aan doen zou ik zeggen, zoals Tankard al zei de voorkant ff iets laten zakken en dan komt de wagen helemaal tot zijn recht.

By the way...ik vind je luchthapper wel cool :mrgreen:

Alleen , please maak hem niet dukes of hazard oranje...


Gr Ruud

_________________
Afbeelding
http://www.hobby2wheels.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 nov, 2019 4:19 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
"Dit topic is inactief sinds: 1 jaar, 9 maanden. Overweeg om de auteur een PB te sturen in plaats van te reageren en het topic onnodig omhoog te schoppen."
Tsjah, Auto's gaan niet heel hard bij mij... :roll:
MAAR!
Ik heb weer wat vooruitgang geboekt, en dus kan ik weer een update schrijven. :mrgreen:

Ik ben intussen de body in kleur aan het zetten, en heb de eerste stappen van het interieur gedaan.
De basiskleur was deze ronde polished aluminium van AK Extreme metal, met daarover lagen Clear Blue van Alclad. Er is nu bijna een potje overheen gegaan en de kleur is tot zover dit:
photo 491597

Dus Ruud, het is niet Dukes of Hazard oranje geworden. :mrgreen:
De boel moet nog blauwer gaan worden, dus ik mag waarschijnlijk nog een flesje gaan halen.
En om de motorkap in dezelfde kleur te zetten vond ik geen leuk idee, dus....zwart?
photo 491602
Aanvankelijk leek het me te glanzend, en met overleg heb ik eend gekeken of matzwart wat zou zijn.
photo 491600
Mat leek me het best staan, maar nu begin ik toch weer te twijfelen...

Ook het interieur heeft wat basiskleuren gekregen; te weten glanzend zwart voor de stoelen, en mat zwart voor de vloer.
photo 491599
Ik heb als het goed is ergens nog een zakje zwarte vlokken, dus daar kan ik de bodemplaat nog mee opleuken (lees: de pinmarks verbergen), en de achterbank is ook nog niet klaar. Ik wil de middengedeeltes van de zitplekken (met de dwarsliggende lijnen) een matte kleur geven. De vloerplaat en de hoedenplank zijn trouwens met Revell aqua met de hand geschilderd. Met een paar laagjes heb je een mooie dekkende laag (nagenoeg) zonder strepen. Voor de hoedenplank kan ik dat wellicht nog wel even bijwerken, maar voor de onderdelen van de ophanging etc. is dat prima te doen op deze manier.

Dan de motor.. Ik wil nog steeds een compressor erop zetten maar nu de motor wat verder in elkaar zit loop ik tegen een uitdaging. Door de waterpomp behuizing komt de voorkant zo'n end naar voren te liggen dat de poelie as van de compressor vreselijk lang zou moeten worden..
photo 491601

Het kan wel, kijk maar:
photo 491603
Bron: Pinterest
Maar om nou te zeggen dat het mooi staat.. Ik ben er nog niet over uit.
Het alternatief is om het inlaatspruitstuk verder af te vijlen en er toch een grotere (en langere) blower op te zetten.
Mjah, dat is dus nog een uitdaging waar ik tegenaan loop..

Oh, als laatste heb ik de kleppendeksels met een Molotow chroomstift in zitten kleuren.
photo 491598
Wel, tot zover. Hopelijk komt de volgende update wat sneller..


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 nov, 2019 13:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4392
Woonplaats: Aartselaar
waarom zet ge er de gewone roots compressor niet op maar dan zal je de motorkap moeten opereren en dat zal je zeker niet graag doen
Mooie kleur staat hem goed bij mijn Charger staan nu dezelfde wielen op heerlijke wagen
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 nov, 2019 17:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 03 dec, 2015 16:20 pm
Berichten: 379
Woonplaats: Temse
Even het ganse topic doorgenomen.Ik vind de kleur heel apart maar het bevalt me wel.De wielen staan hem perfect.Ben wel benieuwd hoe de blower nu gaat worden.
Marc S.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement