"Dit topic is inactief sinds: 1 jaar, 9 maanden. Overweeg om de auteur een PB te sturen in plaats van te reageren en het topic onnodig omhoog te schoppen."Tsjah, Auto's gaan niet heel hard bij mij...
MAAR!
Ik heb weer wat vooruitgang geboekt, en dus kan ik weer een update schrijven.
Ik ben intussen de body in kleur aan het zetten, en heb de eerste stappen van het interieur gedaan.
De basiskleur was deze ronde polished aluminium van AK Extreme metal, met daarover lagen Clear Blue van Alclad. Er is nu bijna een potje overheen gegaan en de kleur is tot zover dit:
Dus Ruud, het is niet Dukes of Hazard oranje geworden.
De boel moet nog blauwer gaan worden, dus ik mag waarschijnlijk nog een flesje gaan halen.
En om de motorkap in dezelfde kleur te zetten vond ik geen leuk idee, dus....zwart?
Aanvankelijk leek het me te glanzend, en met overleg heb ik eend gekeken of matzwart wat zou zijn.
Mat leek me het best staan, maar nu begin ik toch weer te twijfelen...
Ook het interieur heeft wat basiskleuren gekregen; te weten glanzend zwart voor de stoelen, en mat zwart voor de vloer.
Ik heb als het goed is ergens nog een zakje zwarte vlokken, dus daar kan ik de bodemplaat nog mee opleuken (lees: de pinmarks verbergen), en de achterbank is ook nog niet klaar. Ik wil de middengedeeltes van de zitplekken (met de dwarsliggende lijnen) een matte kleur geven. De vloerplaat en de hoedenplank zijn trouwens met Revell aqua met de hand geschilderd. Met een paar laagjes heb je een mooie dekkende laag (nagenoeg) zonder strepen. Voor de hoedenplank kan ik dat wellicht nog wel even bijwerken, maar voor de onderdelen van de ophanging etc. is dat prima te doen op deze manier.
Dan de motor.. Ik wil nog steeds een compressor erop zetten maar nu de motor wat verder in elkaar zit loop ik tegen een uitdaging. Door de waterpomp behuizing komt de voorkant zo'n end naar voren te liggen dat de poelie as van de compressor vreselijk lang zou moeten worden..
Het kan wel, kijk maar:
Bron: PinterestMaar om nou te zeggen dat het mooi staat.. Ik ben er nog niet over uit.
Het alternatief is om het inlaatspruitstuk verder af te vijlen en er toch een grotere (en langere) blower op te zetten.
Mjah, dat is dus nog een uitdaging waar ik tegenaan loop..
Oh, als laatste heb ik de kleppendeksels met een Molotow chroomstift in zitten kleuren.
Wel, tot zover. Hopelijk komt de volgende update wat sneller..
Danny