Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:05 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 22 mei, 2017 14:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 02 aug, 2008 9:14 am
Berichten: 552
Woonplaats: Noordwijkerhout
Niet helemaal toevallig weer een Porsche 934, deze keer de Revell versie.

Een paar dagen geleden heb ik dezelfde auto van Tamiya afgemaakt en ik ben erg benieuwd wat Revell er van gemaakt heeft. Zouden het dezelfde mallen zijn...

photo 411418

Nou, echt niet, dit is niet dezelfde mal, in een ander doos :

En hoewel dit geen duo build is kan ik natuurlijk wel de verschillen aangeven :

Bij Tamiya krijg je er een PE Setje bij en lijken de onderdelen wat fijner, scherper gedetailleerder. Daarnaast kan je deze auto voor ongeveer een tientje goedkoper krijgen als de Japanner.

Dit is voor mij overigens ook de eerste keer dat ik een full color handleiding zie van revell ( goed bezig ! )

photo 411419

Maar ik ga nu eerst even de motor in elkaar zetten.

_________________
Peter

Lopende projecten : http://www.modelbrouwers.nl/builds/user/960/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 mei, 2017 8:41 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 02 aug, 2008 9:14 am
Berichten: 552
Woonplaats: Noordwijkerhout
Vol goede moet begonnen met ontvetten en schuren op 1500. En daarna in de primer.

Ik had nog een spuitbus van Vallejo staan, die ik eigenlijk niet gebruik. Want die primer van zero paint doet het zo lekker. Maar ja een spuitbus weggooien doe je niet, dus vooruit dan maar.

photo 411478

Wat een drama zeg, allemaal kreukels, en helemaal niet glad. Ik spuit anaf een centimeter of 10 tot 20.
Buiten, uit de wind, want binnen mag niet.

Maar wat gaat er hier nu mis ?

Dit ding gaat dus de remolie in, en gaat daarna lekker de zero primer in.

_________________
Peter

Lopende projecten : http://www.modelbrouwers.nl/builds/user/960/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 mei, 2017 9:21 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4383
Woonplaats: Aartselaar
ik heb het ooit ook meegemaakt of wel slecht ontvet of de verf te veel ineens willenspuiten dan heb ge dit ook de verf is snel drogend en als die dan te dik ligt kan de onderliggende primer niet drogen en dan werkt deze zich naar buiten ( boven ) en dan krijg je zulke reactie laat hem rustig weken in de remolie , spoel de Porsche daarna goed af eerst met een lauw sopje met een paar druppels afwasmiddel en daarna goed afspoelen en laten drogen
Peter komt wel goed hoor als het niet zo een mooie uitvoering was kon je het zo laten en er een mooi kleurtje opzetten ( custom paint ) voor een buggy of zo is dat wel leuk
Veel suc6 man komt allemaal wel ok hoor
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 mei, 2017 16:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 02 aug, 2008 9:14 am
Berichten: 552
Woonplaats: Noordwijkerhout
Het begint weer wat te worden :

photo 411527

Ik heb de body in de remolie gelegd, en er gebeurde helemaal nix !

Maar met een watte staafje gedrenkt in de terpentine, daar krijg je deze primer er wel mee af. Ik heb dus gisteren de hele avond met watte staafjes gedrenkt in terpentine die primer zitten verwijderen. Gelukkig heb ik dat direct gedaan want vandaag lukt dat al bijna niet meer ( hij is nu gedroogd ).

Blijkbaar is, in tegenstelling tot de andere Vallejo producten, deze niet op waterbasis maar op terpentine basis.

En wat me ook duidelijk is geworden is de kracht van die spuitbus, op sommige plaatsen zat echt veel primer. Met een air brush kan je veeeeel beter doseren.

En verder ? Er zijn wel wat pannel lines volgelopen, en die gebogen lines, dat is wel lastig om ze nog netjes te maken.

_________________
Peter

Lopende projecten : http://www.modelbrouwers.nl/builds/user/960/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 mei, 2017 19:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag
Volgende keer kan je beter isopropynol alcohol van 96% nemen, nachtje erin en beetje poetsen met een oude tandenborstel en helemaal schoon!

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 mei, 2017 19:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 02 aug, 2008 9:14 am
Berichten: 552
Woonplaats: Noordwijkerhout
Dat heb ik ( niet helemaal toevallig, want een chemische fabriek is er nix bij ) ook nog staan, ik ga het snel even proberen, want als ik daarmee de panel lines ook weg schoon krijg, dat zou me wel wat waard zijn.

_________________
Peter

Lopende projecten : http://www.modelbrouwers.nl/builds/user/960/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 maart, 2018 10:28 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 02 aug, 2008 9:14 am
Berichten: 552
Woonplaats: Noordwijkerhout
Het heeft allemaal even geduurt, maar met vallen en opstaan is de body toch nog aardig onderweg.

photo 440531

Maar nu wil ik even een maar dingen leren :

1. De body is gespoten met zero paints. En nu wil ik de lak gebruiken met de naam Clearcoat Lacquer ( ook van Zero paints ). Nu spuit ik water gedragen verf nog wel eens in mijn hobby kamer, maar andere meer chemische ( terpetine achtige ) verf doe ik in de garage, in een speciale airbrush die ik daarna met terpetine schoonmaak. Onder welke categorie valt dit ? Terpetine ? Water based ? of iets anders ?

2. Na de lak, ga ik de rubbers verven. En dat vindt ik toch lastig. Vooral om het strak te krijgen. Nu heb ik wel eens gelezen ( kan het niet meer vinden ) dat je dat moet doen, na de lak, en dat je dan eventuele uitschieters snel kan verwijderen met een watte staafje gedrenkt in..... Maar ik kan het niet meer vinden. Wie is hier eg goed in (geworden) en kan mij de goede richting op sturen.

_________________
Peter

Lopende projecten : http://www.modelbrouwers.nl/builds/user/960/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 maart, 2018 10:38 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4383
Woonplaats: Aartselaar
Beste Peter let goed op want de 2 k lak van Zero is moordend voor uw AB als je hem niet goed zuiver maakt , waarom ze werken bij Zero met een verharder ( het woord zegt het al zelf )
Na gebruik goed reinigen met Cellulose Thinner of de thinner die van Zero aangeraden word , het beste is na gebruik uw ab uit elkaar en goed reinigen want de vernis word stevig hard hoor en dan is er geen oplossen meer mogelijk
Maar het is zo een prachtig product hoor mooi blinkend
Suc6 makker
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 maart, 2018 11:12 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 02 aug, 2008 9:14 am
Berichten: 552
Woonplaats: Noordwijkerhout
Bedankt voor de tip coach, ik ga die cleaner even opzoeken

_________________
Peter

Lopende projecten : http://www.modelbrouwers.nl/builds/user/960/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 maart, 2018 23:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 24 dec, 2004 12:45 pm
Berichten: 6785
Woonplaats: Heemskerk
Peter, de lak die jij wilt gebruiken is de voorverdunde versie begrijp ik? Op zichzelf een goede lak, maar ik raad de meestal toch de 2k lak aan. Waarom? Omdat deze zoveel meer glans aan je model geeft! Bovendien is de lak ook veel duurzamer en verkleurd hij niet. De 1k lakken zullen altijd vergelen in de toekomst. Het is even wennen met de juiste verhoudingen maar eenmaal door ben je om, geloof mij maar! Wel een spuitmasker en goede afzuiging gebruiken want het is rommel voor je gezondheid. Maar ik neem aan dat je dat al gebruikt omdat je de primer en verf ook gebruikt. Schoonmaken kan met de cleaner of cellulose thinner van de bouwmarkt. Alle zero verf is op thinnerbasis.

Je raamrubbers doe je inderdaad na de blanke lak want je rubbers zíjn zijdeglans zwart en niet glimmend. Ik gebruik hiervoor vaak Vallejo verf voor. Alles wat overtollig is kan met een sateprikker bijvoorbeeld weggekrast worden. Maar eigenlijk geniet de voorkeur om de rubbers te spuiten. Het afplakken is een takkewerk, maar het resultaat is veel mooier. De rubbers zijn ook een belangrijk detail vind ik, een strak gespoten body kan alsnog verprutst worden met slordige raamrubbers. Dan maar wat meer tijd erin steken.

Kris.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement