Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 22:06 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 23 nov, 2020 14:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 01 okt, 2010 19:34 pm
Berichten: 56
Vooropgesteld: ontzettend knap gedaan allemaal, ik doe het je zeker niet na! Maar als ik toch een puntje van kritiek mag hebben; je schilderwerk is her en der best wel slordig (je ziet kwaststrepen erg goed bijvoorbeeld, dat zou voor een 1/8 toch echt niet hoeven als je met een airbrush in de weer gaat) en bijvoorbeeld bij de schokdemper zie je bovenaan (het rode gedeelte) toch wel erg duidelijk dat het nog uit 2 plastic deeltjes bestaat. In het echt is dat 1 gegoten stuk aluminium neem ik aan. Niet dat het echt een probleem is allemaal, maar in vergelijking met je scratchwerk vallen juist dat soort dingen op.

_________________
Alle generalisaties zijn FOUT!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 nov, 2020 16:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 05 nov, 2015 16:10 pm
Berichten: 40
Woonplaats: Zoetermeer
Icephase schreef:
Vooropgesteld: ontzettend knap gedaan allemaal, ik doe het je zeker niet na! Maar als ik toch een puntje van kritiek mag hebben; je schilderwerk is her en der best wel slordig (je ziet kwaststrepen erg goed bijvoorbeeld, dat zou voor een 1/8 toch echt niet hoeven als je met een airbrush in de weer gaat) en bijvoorbeeld bij de schokdemper zie je bovenaan (het rode gedeelte) toch wel erg duidelijk dat het nog uit 2 plastic deeltjes bestaat. In het echt is dat 1 gegoten stuk aluminium neem ik aan. Niet dat het echt een probleem is allemaal, maar in vergelijking met je scratchwerk vallen juist dat soort dingen op.


Kritiek is altijd welkom, alleen ben ik wel benieuwd welke kwaststrepen je precies bedoelt, dan kan ik daar nog eens met een kritisch oog naar kijken.
Foto's leggen ook zaken bloot die je met het blote oog niet eens ziet. Over de ophanging had ik al gezegd dat ik dat waarschijnlijk nog ga aanpassen. Alles is nog WIP in principe.
Bekijk ook eens wat detail-foto's van de F40 en je ziet dat alles verre van netjes is en dat probeer ik ook een beetje zichtbaar te maken.
Soms zie je perfect afgewerkte modellen van de F40, maar zo is het in het echt ook niet. Ferrari maakte er toen vaak echt een rommeltje van.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 nov, 2020 15:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 01 okt, 2010 19:34 pm
Berichten: 56
Bijvoorbeeld de radiator. Die ziet er echt uit als 'plastic met een laagje zilverkleurige verf' in plaats van een miniatuur-metalen versie. Ik heb voorbeelden gezien waarbij het veel 'echter' lijkt. En het is zonde, want nogmaals je overige (met name scratch-)werk is echt fenomenaal!

_________________
Alle generalisaties zijn FOUT!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 nov, 2020 17:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 05 nov, 2015 16:10 pm
Berichten: 40
Woonplaats: Zoetermeer
Icephase schreef:
Bijvoorbeeld de radiator. Die ziet er echt uit als 'plastic met een laagje zilverkleurige verf' in plaats van een miniatuur-metalen versie. Ik heb voorbeelden gezien waarbij het veel 'echter' lijkt. En het is zonde, want nogmaals je overige (met name scratch-)werk is echt fenomenaal!


De radiator is juist scratch built. Deze is opgebouwd uit PE, de originele radiator en koperplaat onderdelen. Deze is deels bekleed met alutape en deels geverfd. Bekijk foto’s van de 1:1 versie https://www.ital-spares.com/brand/ferra ... er-kuehler.

Ik probeer het ook allemaal niet te clean te laten lijken. De echte radiator zit ook vol met zichtbare deuken en niet zo net laswerk op z’n Italiaans. Dat is juist de look die ik probeer na te streven.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 dec, 2020 16:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 05 nov, 2015 16:10 pm
Berichten: 40
Woonplaats: Zoetermeer
Gril achterklep geplaatst en voorbereidingswerk voor achterbumper:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat meer updates voor de voorklep:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 dec, 2020 3:26 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1001
Erg knap hoe je al die extra (niet Pocher) onderdelen zelf fabriceert en inpast in het geheel. Zo te zien heb je ook veel fijner gaaswerk gebruikt voor de voor en achter grilles. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement