We gaan het chassis iets dieper in de carrosserie laten vallen, op die manier is het verlagen van de wagen iets makkelijker.
De oorspronkelijke bevestingsgaten maak ik iets dieper en vul de andere kant op met een stukje plasticard.
Achterkant;
Voorkant is ondertussen al gedaan
Omdat hetgeen je op bovenstaande foto ziet, gaat blijven zien door het gat van de voorbumper, heb ik er een stukje plasticard op gelijmd.
En dit is het resultaat
Als het gehele chassis dieper in de carrosserie komt te liggen, is de kans groot dat het interieurgedeelte voorbij de ramen komt en dat is niet de bedoeling.
De interieurkuip staat dmv 4 bevestingsblokjes op het eigenlijke chassis.
Deze ga ik redelijk wat inkorten, zodat de opening tussen kuip en chassis veel kleiner wordt en de kuip lager komt te liggen.
Als alles dieper in de carrosserie komt te liggen, dan moeten we er voor zorgen dat de uitlaat op de juiste manier onder de achterbumper uitkomt.
Dan moeten we deze opvullen met wat plasticard.
Iets meer dan we verlaagd hebben, omdat de uitlaat op de oorspronkelijke manier ook te diep lag.
Tenslotte werden alle veringselementen gemonteerd en kon de hele ophanging gepast worden met behulp van veel Tamiya-tape.
Op die manier kon ik het volgende controleren:
-rijhoogte
-alle 4 de wielen de grond raken
-de wagen overall even hoog lag
-de uitlaat in de juiste positie lag
Positie uitlaat, dempers zitten nog los;
Rijhoogte;
Dat ziet allemaal goed uit, binnenkort kunnen de verf- en spuitwerken al beginnen aan het chassis.
Kwam ik gisteren tot de conclusie dat de voorbumper als laatste moet gemonteerd worden, er moet na de nodige spuitwerken immers nog gaas in dat gat gelijmd worden. En dat gaat niet als de bumper al vastgelijmd word voor de spuitwerken.
En ik ben iemand die liever zoveel mogelijk de carrosserie in 1 geheel spuit, om achteraf geen bloopers voor te hebben zoals kleurverschil en/of geknoei met lijm.
Hoe het gaat aflopen weet ik niet, maar de bedoeling is wel om de bumpers te monteren voor aanvang van de spuitwerken.
Ik ga eens iets proberen, nml een radiator nabootsen achter dat gat.
Dan kan ik die eerst primeren en zijdeglans zwart spuiten. Daarna afplakken en de voorbumper monteren. Het gaas laat ik op die manier achterwege.
Het afplakken moet dan zo gebeuren dat ik de tape alsnog makkelijk kan verwijderen door het gat van de voorbumper als de carrosserie klaar is.
Ok, genoeg gezeverd, aan 't werk nu.
Men neemt een stukje grof gevormd gaas uit de onderdelendoos en snij dat op maat.
Men neemt een potje lijm met een groene dop, plaatst het gaas op zijn plaats en smeer de lijm vervolgens over het geheel uit. Tot 2x maal toe zelfs. Met dit als resultaat;
Ziet er al veel beter uit, ikke content