naar aanleiding van een BMW thema build op een ander forum werden alle projecten even stil gelegd om dit hier op te starten.
Ik ga de BMW 635 csi bouwen die in 1983 de 24uren van Spa won.
Doos is van Tamiya + wat onderdelen van een mislukte fujimi enthousiast.
Decals van Rennaissance
Ronal velgen van Rennaissance
Bedoeling was om hiervan een dio te maken. Maar ik zal eerst beginnen met motorkap en deur te openen. Is er tijd over dan maak ik een pitcrew en rijderswissel. Is er nog tijd over maak ik een pitbox.
zo meteen de deur ertussen uit gezaagd en al een stukje plastic card gelijmd:
de Motorruimte heeft toch wat aandacht nodig. Hier is tamiya toch wel de mist in gegaan. De motorkap verdwijnt namelijk vooraan in de motorruimte:
Tamiya besloot om dit stuk dicht te gieten en moet er dus gezaagd worden. Plots schoot me er iets te binnen dat ik jaren geleden 1 van men eerste kits een 635 van fujimi EM half in elkaar had gezet en ik dus daar onderdelen voor kon hebben. En ja hoor... perfect bruikbaar
Eens geplaatste leek alles te kloppen.
Ik had al wat ophogingen gedaan in het motorruim en besloot om het short er volledig uit te snijden.
Wat relief voor de zijvleugels.
Ook werden de openingen voor de lichten na gebouwd. en er werd ale een opening gemaakt in de wielkasten voor de volgende aanpassing.
dryfit body + bodem
met radiator
en motorkap.
Dit stuk had volgens mij geen diepte en zag er veel te zwaar uit.
Ik baseerde me op onderstaande foto.
Ik kon niet diep genoeg naar achteren omdat ik dan in de problemen kom met het dashbord. Maar hier kan ik mee leven. Er moet enkel nog een rubber geplaatst worden op het voorste stukje. Ook gebruikte ik heel dun plasticard waardoor het allemaal veel realister oogt.
Het short werd ook nagemaakt:
Dryfit: