En we zijn aangeland bij de wiel ophanging.
Aan de voorzijde zijn de draagarmen scharnierend bevestigd op het chassis.
Dat heb ik gedaan duur de uiteinden van het stukje rond styreen met een tang plat te knijpen en er dan een gaatje in te boren.
De scharniertjes zelf zijn uit styreen plaat gesneden en ook geboord.
vervolgens een metalen draadje gebruikt als asje om er doorheen te steken.
van boven gezien
De schokbrekers zijn gemaakt uit styreen rond plastic met gewonden draad als veer.
Direct onder de veer zit een hol rond pijpje waar straks de asjes van de wielen door heen gaan.
De schokbrekers zijn ook draaibaar zodat straks de wielen ook kunnen draaien.
Er moeten nog extra stabilisatoren worden aangebracht, dat komt later.
Even ter vergelijking, hieronder de originele ophanging uit de bouwdoos:
De achterwiel ophanging bestaat uit een as met een groot differentieel in het midden.
Aan de uiteinden zitten de bevestigingen voor de schokbrekers en de remmen/wielen.
De as is scharnierend opgehangen via twee horizontale staven die bevestigd zijn in een holle vierkante balk met gaten die aan beide zijden naast de rolkooi beugel staan.
De as met de schokbrekers en ophanging heb ik al gemaakt.
Daar moet ik nog een differentieel in het midden aan toevoegen, ik denk dat ik die ga maken door een massieve plastic staaf, deze in de boormachine te zetten en met een mesje te bewerken.
Als dat diff er op zit kan ik ook nog de twee frictie staven maken die het diff in het midden vasthouden.
Die verticale balken waar de ophanging aan vast wordt gezet ziet er op mijn model zo uit:
gezien vanuit de binnenkant
en vanaf de achterkant waar de 2 horizontale staven naar binnen gaan.
met de radiateur erbij, daar gaat hij straks netjes langs heen.
Dat was het weer even voor dit gedeelte.
gr Peter