Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 10:37 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 340 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 34  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 27 jan, 2015 0:52 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 20 dec, 2014 17:19 pm
Berichten: 1394
Woonplaats: Deventer
Hey Odorf,

Je bent lekker van alles aan het uitproberen zie ik, altijd leuk om nieuwe dingen te proberen.

Ik heb laatst geprobeerd om met 2 componenten lijm koplamp glaasjes je maken op dezelfde manier waarop je resin giet, dus met afdruk van origineel en daarna resin erin, in dit geval dus 2 comp lijm.
Dat heeft helaas niet het gewenste resultaat opgeleverd omdat de vorm na het uitharden troebel wordt als je deze gaat bewerken, het vormpje zelf was wel redelijk goed geworden.
Ik ben nu bezig om het op een andere manier met clear lijm te proberen. dat ziet er veelbelovend uit en als het wat wordt plaats ik het in mn bouw verslag.

Voor wat betreft het laatste waar je mee bezig was, dat kevlar met structuur, moet je eens eerst de bloem methode ervoor doen en daarna de decal erop misschien dat dat het is.....

Suc6 verder met de bouw.

_________________
mvg, Peter
Bouw in progress: Opel Kadett V8 GTR 1:10 Full Scratch https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=53079
Finished Model: VW T1 '64 Single Cab Racing Project https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=50565
Finished Model: Lancia Lasupra http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=45661
Finished Model: Ford Capri Turbo Zakspeed Disassembled Body. http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=44773


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 jan, 2015 17:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
wat een mooie vorderingen weer ... top 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 feb, 2015 22:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Thanks mannen!

@Peter,
Ik heb ook eens afgietsels gemaakt van lijm, maar dat blijft inderdaad flexibel. Je zou het ook eens kunnen proberen met Polyesterhars van de automaterialenzaak. Daar ben ik ook mee begonnen. Nadeel is dat het op den duur toch een beetje geel wordt.

Goed, ondertussen de sporadisch beschikbare tijd om kunnen zetten in wat kleine dingen aan de 037.

Wiel van binnen geschuurd en de band voorzien van een randje zodat ik dadelijk een mooie afscheiding heb tussen de magnesium velg en de band:

Afbeelding
Afbeelding

Remklauwen zijn op wat slangaansluitingen en boutgaatjes na klaar:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De slangkoppeling iets beter kunnen vastleggen. Sorry, nogmaals vervelen met dit tankje dus ...
maar ik ben er blij mee :mrgreen:

Afbeelding

En lekker bezig geweest met een ontluchtingsslang naar een onduidelijk kastje in de motorruimte.
Een foto van het origineel, het gaat om de rode slang;
Afbeelding
Bron:http://www.speedhunters.com/2013/04/iamthespeedhunter-lancia-legends-hit-prague/

Slang van rode krimpkous met een binnenmaat van 1,2mm en
manteldraad van een oude 'shielded' computerkabel:

Afbeelding

Twee draadjes om de krimpkous gewikkeld met een kleine tussenruimte en met dunne secondelijm vastgezet:

Afbeelding

Aluminium draad erin geschoven zodat ik de buis makkelijk in vorm kan buigen en hij ook in die vorm blijft.

Afbeelding

Op het uiteinde ook weer een slagklem en een knik waar hij het onduidelijke kastje/tankje/ding in gaat:

Afbeelding

Afbeelding

Voor de kleine plakklusjes met dunne secondelijm een goede tip ergens gelezen;
Men neme een wattenstaafje. Wattenbolletjes eraf snijden en het midden onder een vlammetje smelten en uitrekken.
Net zoals met 'stretched sprue'. Dan op het dunste deel doorsnijden en deze 'lijmpipet' vullen met secondelijm.
Buitenkant goed afvegen, anders zit dit ding meteen weer vast aan je vingers ... hoe zou ik dát weten? :roll:
Maar dit werkt verbluffend goed! Door de capillaire werking loopt de secondelijm goed uit het dunne deel naar buiten.

Afbeelding

Toen passen, meten, buigen, passen, meten etc etc etc etc. :?

Afbeelding
Afbeelding

Nog een ander stukje slang ook toegevoegd, bij sommige foto's zit dit stukje 'naar nergens' er op en bij andere wagens is het weg. Wát zou er toch in het kastje/tankje ding zitten, op de Stradale zit het ding ook, maar dan zonder slang :?:
Blijft nog even een mysterie. We will see.

Afbeelding

En uiteindelijk zit alles op zijn plek.

Toen een volgend experiment;

Ik had onlangs -na de goede ervaringen met Brass Black voor messing- bij de Brouwersshop hetzelfde gehaald maar dan voor ijzer. Dit is ook een soort zuur, maar werkt dan in op koolstofhoudend ijzer. RVS, Alu etc werk niet. Maar op bijvoorbeeld ijzerdraadjes van zakjesbindertjes werkt het erg goed.

Afbeelding

Hieronder van links naar rechts;
bindertje - draadje uit bindertje - draadje platgedrukt met tang - en gezwart

Afbeelding

Ik had deze mooie draadjes al vaker gezien hier op het forum, en bijvoorbeeld Peter had het in zijn Zakspeed-Ford ook erg mooi toegepast.
Ik heb het draadje eerst platgeknepen, omdat ik namelijk platte kabelbindertjes wilde proberen.

Afbeelding
Afbeelding

Enorme uitvergroting, het rode slangetje is van buiten ø1,4 mm en het zilverdraadje net even opgemeten ... 0,08mm :wink:
Het zwart lijkt iets los te laten, maar dat is een beetje van het toplaagje,
De bindertjes blijven wel mooi zwart.

Nou dat was het weer voor nu.

Gegroet,
Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Laatst bijgewerkt door odorf op vr 27 feb, 2015 20:49 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 feb, 2015 10:08 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 08 aug, 2012 22:09 pm
Berichten: 786
Fantastisch!! Dat moet een monnikenwerk geweest zijn om die dunne draadvezels om de rode krimpkous te wikkelen. Echt geweldig detailwerk, wees trots!!

:brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 feb, 2015 10:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 29 jan, 2015 17:35 pm
Berichten: 25
Prachtig! Kunst op de vierkante millimeter. Hou ik wel van :)

_________________
Fotoalbum van de bouw van mijn winterdiorama: http://www.modelbrouwers.nl/albums/album/10701/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 feb, 2015 10:34 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
wow mooi werk Odorf, die slang en je tiewraps zien er erg goed uit. Keurig!!

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 feb, 2015 17:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
godsamme wat een smulwerk weer .. niet alleen top gedaan maar ook goed te volgen kwa verslag .... top


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 feb, 2015 20:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 20 dec, 2014 17:19 pm
Berichten: 1394
Woonplaats: Deventer
Hallo Odorf,

Het ziet er heel mooi uit wat je maakt, goed idee ook om die draadjes plat te maken.

Dat kastje waar jij het over hebt hoort volgens mij bij de be-luchting van de brandstof tank om snel brandstof te kunnen vullen, wanner er snel wordt ge-tanked vormt er zich bovenin de vulpijp een vacuum en om te zorgen dat er dus lucht bijkomt is er een slang op aangesloten die net achter de terugslagklep zit.
Om te zorgen dat de lucht die erbij komt "schoon" is gaat deze denk ik door een soort filter en dat is dus volgens mij dat kastje.

Hier heb ik ook nog een foto waarop de rode leiding ook zichtbaar is, hij loopt echter op een andere manier naar het kastje toe maar hij zit duidelijk vast aan de vulpijp van de brandstoftank.

Afbeelding

_________________
mvg, Peter
Bouw in progress: Opel Kadett V8 GTR 1:10 Full Scratch https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=53079
Finished Model: VW T1 '64 Single Cab Racing Project https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=50565
Finished Model: Lancia Lasupra http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=45661
Finished Model: Ford Capri Turbo Zakspeed Disassembled Body. http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=44773


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 feb, 2015 22:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hoi Odorf,

Het ziet er allemaal weer even prachtig als doordacht uit!
Wordt een heel mooi en apart stukje modelbouw waar je jezelf helemaal kunt uitleven met detail en verschillende technieken.
Dat wattenstaafbuisje met secondelijm had ik ook geprobeerd, zag het bij A&N Model trucks ook staan en werkt inderdaad perfect, althans.... :roll: ... na poging 2 dan, want er drupye wat langs het staafje waardoor ik in een gevecht kwam met het staafje en de vingers. :lol:
Succes verder en blijf dit kunststukje bewonderen.

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 feb, 2015 2:47 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 28 nov, 2006 2:09 am
Berichten: 552
Woonplaats: eindhoven
Ik denk niet dat de rode slang voor brandstof is. De vulopening voor brandstof zit links in de carrosserie, onder het achterraampje. De rode slang loopt ook naar een vulopening maar ik mag hopen dat die niet voor brandstof is :o . Met zo'n vulopening boven het hete uitlaatspruitstuk zou ik daar echt geen brandstof willen vullen.

Het lijkt me wel een ontluchtingsslang want dat soort slangen is niet gebruikelijk voor vloeistoffen. Op andere versies is het een zwarte slang die langs het schutbord naar links loopt.

Ik ben er nog niet helemaal achter. Misschien voor ontluchting van koelvloeistof of versnellingsbak olie.

E

_________________
Fennek 1:35
Boxer 1:35
Le Mans 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 340 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 34  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement