Thanks mannen!
@Peter,
Ik heb ook eens afgietsels gemaakt van lijm, maar dat blijft inderdaad flexibel. Je zou het ook eens kunnen proberen met Polyesterhars van de automaterialenzaak. Daar ben ik ook mee begonnen. Nadeel is dat het op den duur toch een beetje geel wordt.
Goed, ondertussen de sporadisch beschikbare tijd om kunnen zetten in wat kleine dingen aan de 037.
Wiel van binnen geschuurd en de band voorzien van een randje zodat ik dadelijk een mooie afscheiding heb tussen de magnesium velg en de band:
Remklauwen zijn op wat slangaansluitingen en boutgaatjes na klaar:
De slangkoppeling iets beter kunnen vastleggen. Sorry, nogmaals vervelen met dit tankje dus ...
maar ik ben er blij mee
En lekker bezig geweest met een ontluchtingsslang naar een onduidelijk kastje in de motorruimte.
Een foto van het origineel, het gaat om de rode slang;
Bron:http://www.speedhunters.com/2013/04/iamthespeedhunter-lancia-legends-hit-prague/Slang van rode krimpkous met een binnenmaat van 1,2mm en
manteldraad van een oude 'shielded' computerkabel:
Twee draadjes om de krimpkous gewikkeld met een kleine tussenruimte en met dunne secondelijm vastgezet:
Aluminium draad erin geschoven zodat ik de buis makkelijk in vorm kan buigen en hij ook in die vorm blijft.
Op het uiteinde ook weer een slagklem en een knik waar hij het onduidelijke kastje/tankje/ding in gaat:
Voor de kleine plakklusjes met dunne secondelijm een goede tip ergens gelezen;
Men neme een wattenstaafje. Wattenbolletjes eraf snijden en het midden onder een vlammetje smelten en uitrekken.
Net zoals met 'stretched sprue'. Dan op het dunste deel doorsnijden en deze 'lijmpipet' vullen met secondelijm.
Buitenkant goed afvegen, anders zit dit ding meteen weer vast aan je vingers ... hoe zou ik dát weten?
Maar dit werkt verbluffend goed! Door de capillaire werking loopt de secondelijm goed uit het dunne deel naar buiten.
Toen passen, meten, buigen, passen, meten etc etc etc etc.
Nog een ander stukje slang ook toegevoegd, bij sommige foto's zit dit stukje 'naar nergens' er op en bij andere wagens is het weg. Wát zou er toch in het kastje/tankje ding zitten, op de Stradale zit het ding ook, maar dan zonder slang
Blijft nog even een mysterie. We will see.
En uiteindelijk zit alles op zijn plek.
Toen een volgend experiment;
Ik had onlangs -na de goede ervaringen met Brass Black voor messing- bij de Brouwersshop hetzelfde gehaald maar dan voor ijzer. Dit is ook een soort zuur, maar werkt dan in op koolstofhoudend ijzer. RVS, Alu etc werk niet. Maar op bijvoorbeeld ijzerdraadjes van zakjesbindertjes werkt het erg goed.
Hieronder van links naar rechts;
bindertje - draadje uit bindertje - draadje platgedrukt met tang - en gezwart
Ik had deze mooie draadjes al vaker gezien hier op het forum, en bijvoorbeeld Peter had het in zijn Zakspeed-Ford ook erg mooi toegepast.
Ik heb het draadje eerst platgeknepen, omdat ik namelijk platte kabelbindertjes wilde proberen.
Enorme uitvergroting, het rode slangetje is van buiten ø1,4 mm en het zilverdraadje net even opgemeten ... 0,08mm
Het zwart lijkt iets los te laten, maar dat is een beetje van het toplaagje,
De bindertjes blijven wel mooi zwart.
Nou dat was het weer voor nu.
Gegroet,
Odorf