Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 11:45 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 26 sep, 2015 11:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 dec, 2011 15:36 pm
Berichten: 403
Woonplaats: Susteren
De DMC Lambo is af (eindfoto's: https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 27&t=46508) dus word het tijd voor een nieuw project. :)

Dit is de Ferrari 458 van Fujimi geworden, met de Eightyone81 transkit en Hobby Design PE set, heb 'm al ruim een jaar liggen, dus word tijd om er toch eens aan te beginnen.
photo 330476
photo 330479

De transkit past op zich prima, het uitsnijden van de voorbumper heb ik iets te vluchtig gedaan, dus dat heeft wat plamuur nodig, de fenders van de body zijn nog wat uitgesneden zodat de wielen straks nog wat lager uitvallen en de body mooier aansluit.
Enkel de banden uit de transkit bevielen mij niet helemaal, deze zal ik dus waarschijnlijk vervangen door de exemplaren van Scale Productions.
Uit de transkit:
photo 330478
photo 330480
Scale Productions:
photo 330478
photo 330481
Beetje slechte foto's, maar even voor het idee. :oops:

Iets waar ik mij wel heel erg op ergerde is dat Fujimi zich zo makkelijk met het interieur heeft afgedaan. De deurpanelen zien er niet uit, dus heb ik een van mijn allereerste builds erbij gepakt, een revell ferrari 458, met het idee daar het interieur van te gebruiken. En zo geschiede:
photo 330482
photo 330483
photo 330486
Het verschil:
photo 330488
photo 330487
photo 330485
photo 330484
Het vergt dus nog enkele aanpassingen, maar we komen er wel! :)

Mvg,
Chris.

_________________
Whether you think you can or can't, you're right.
Volg mijn Facebook pagina:
https://www.facebook.com/124scalemodels/


Laatst bijgewerkt door PetrolVains op do 15 okt, 2015 22:53 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 26 sep, 2015 13:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 nov, 2012 21:54 pm
Berichten: 87
Hey,

lachen kitje zo met die uitbreiding en PE setje.

Succes, mijn aandacht heb je!

_________________
photo 353723


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 26 sep, 2015 15:25 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6306
Woonplaats: Blauwhuis
De uitbreiding maakt van een saaie bak wel een hele leuke bak.
Ik zou persoonlijk ook kiezen voor een lekker fris fel kleurtje ( niet voor rood ).
Deze schreeuwt om out of the box te gaan. Geel, fel groen, een felle candy kleur of gewoon wit.

_________________
Grt'n Dennis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 26 sep, 2015 17:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 jan, 2009 21:02 pm
Berichten: 905
Woonplaats: Zomergem, Belgie
Mooi project!

De Italia is zo al een mooie wagen!
inderdaad de Fujimi Italia stelt wel teleur met zijn interieur en motor...

Veel geluk met deze!
Mike

_________________
MG Scale Models


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 sep, 2015 21:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 dec, 2011 15:36 pm
Berichten: 403
Woonplaats: Susteren
Ondertussen is weer stevig doorgewerkt aan de ferrari.
Het interieur heb ik afgewerkt (qua verbouwingen) en dit is nu mooi passend en sluit perfect aan op de body zodra ook het glas er allemaal in zit. Om de gaten op te vullen heb ik Polymorph gebruikt, dit is een kunststof welke zich laat bewerken door het in heet water (>62˚) te leggen, de bolletjes worden dan zacht en doorzichtig en zijn met de hand te bewerken, zodra je het gewenste resultaat hebt, wacht je tot het afgekoeld is of doe je het kort in koud water.
photo 330701
photo 330700
photo 330702
photo 330703
photo 330704
photo 330705

Ook ben ik begonnen met het plamuren van de voorbumper. Deze is ondertussen ook zo goed als klaar, echter nog geen foto's van.
photo 330699

Aangezien de bodykit verder zonder grote problemen pas te maken was, gekeken naar de rijhoogte, aangezien deze zeker aangepast moest worden.
Standaard:
photo 330706
photo 330707

Achter heb ik verlaagd door op de 3 buisjes van de kit zelf, aluminium pijpjes van 2,5mm erbovenop te lijmen en met alutape te verstevigen. Op de draagarmen heb ik het simpel gehouden en hier een massief stuk plastic op gelijmd, deze in vorm gesneden en gaatjes geboord zodat alle onderdelen van de kit standaard gehouden konden worden en geen grote aanpassingen nodig hadden.
photo 330709

De voorkant was iets moeilijker, aangezien ik hier niet dezelfde techniek als achter kon gebruiken, want dan moest de kuip van het interieur te veel aangepast worden (deze valt over het stuk tussen de wielen). Dus heb ik de armen aan de bovenkant afgezaagd en hier ook weer de massief stukjes plastic op gelijmd, deze schuin laten aflopen zodat de wielkuipen ook passen en aan de onderkant stukjes plastic van 2,5mm ertussen geplakt en gaten in geboord om alles werkend te kunnen plaatsen:
photo 330710

Dit alles geeft een verlaging waarmee ik niet graag door Nederland zou rondrijden, maar wel erg goed bij de stijl van deze wagen past:
photo 330711
photo 330712

Graag jullie mening, opmerking, commentaar of tips. :)
mvg,
Chris.

_________________
Whether you think you can or can't, you're right.
Volg mijn Facebook pagina:
https://www.facebook.com/124scalemodels/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 sep, 2015 23:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 apr, 2005 15:22 pm
Berichten: 6561
Woonplaats: Houthalen (Belgie)
Mooi zo ;)

_________________
Mvg Johny 8)

"When people rob banks, they go to jail."
"When banks rob people, they get a bonus."

http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=66


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 sep, 2015 15:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 20 dec, 2014 17:19 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Deventer
Nice :mrgreen:

_________________
mvg, Peter
Bouw in progress: Opel Kadett V8 GTR 1:10 Full Scratch https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=53079
Finished Model: VW T1 '64 Single Cab Racing Project https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=50565
Finished Model: Lancia Lasupra http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=45661
Finished Model: Ford Capri Turbo Zakspeed Disassembled Body. http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=44773


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 sep, 2015 21:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 dec, 2011 15:36 pm
Berichten: 403
Woonplaats: Susteren
Nieuwe dag, nieuwe update! :)
Als eerste alle oneffenheden van de body weggeschuurd en bijgewerkt, om daarna de kleur te spuiten, vele mogelijkheden, maar ik vond dit toch een van de moeilijkste keuzes tot nu toe, de widebody vraagt om iets opvallends, maar het moet geen kermisattractie worden...
De combinaties van interieur, velgenkleur en bodykleur moet dan wel op elkaar afstemmen.
Eerst wou ik een witte body doen, met rood interieur en velgen, echter is dit alweer door een aantal andere bouwers gedaan. :P
Dus word het deze combinatie:
photo 330923
photo 330922
photo 330924
photo 330925
photo 330926

De bodykleur is Gun Metallic, een kleur die origineel van de Nissan GT-R komt. En de velgen zijn in koper gespoten. Ik twijfel nog om de velgharten in het zwart te spuiten... Het lijkt mij een gave combi, maar misschien weer iets te bont...

Tips, Tricks, Commentaar of opmerkingen, ik hoor het graag. :)
mvg,
Chris.

_________________
Whether you think you can or can't, you're right.
Volg mijn Facebook pagina:
https://www.facebook.com/124scalemodels/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 sep, 2015 22:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 24 dec, 2004 12:45 pm
Berichten: 6785
Woonplaats: Heemskerk
Heel vet allemaal hoor. Kleurencombo is ook zeer goed gekozen. Ik zou wel voor de zwarte harten gaan.

Enige minpuntje vind ik de lijmresten bij de spiegels en in de deurnaad. Hopelijk is dat niet meer zo opvallend na de blanke lak.

Kris.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 sep, 2015 20:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 dec, 2011 15:36 pm
Berichten: 403
Woonplaats: Susteren
Iceracer schreef:
Enige minpuntje vind ik de lijmresten bij de spiegels en in de deurnaad. Hopelijk is dat niet meer zo opvallend na de blanke lak.


Hier was ik het wel mee eens, en heb er ook nog wat aandacht aan besteed, het grootste gedeelte is ook bijgewerkt, echter zit de lijm op sommige plekken zo vervelend (in het gleufje tussen de Fender en de body zelf), dit is niet meer weg te halen zonder de hele fender weer los te trekken of het risico te lopen dat het alleen maar erger word, dus ik laat het voor nu zo. :)

Ondertussen weer een beetje verder gegaan, niet te veel gedaan, daar ik wat ziekjes was de laatste dagen.
Het interieur, ik heb via de configurator op internet wat geprobeerd en getest en kwam op dit uit:
photo 331140
photo 331139
photo 331137
photo 331141

Nu nog in praktijk brengen, als eerste de onderdelen rood geverfd, dit is met Zero paints Rosso Corsa gedaan (normaal dus als body kleur, nu als interieur :))
photo 331142

Na flink wat afplakwerk, kwam het volgende eruit:
photo 331131
photo 331130
photo 331133
photo 331134
photo 331135

Het interieur vergt dus nog wel wat werk, de aluminium accenten moeten nog gedaan worden, er komen nog wat washes om het rood iets minder "flashy" te maken, 4-punts gordels, interieurflocking en nog wat details.

Het is een zeer smaak gevoelige combinatie allemaal en normaal ben ik een stuk subtieler qua kleurgebruik, maar juist bij deze wagen vind ik het extreme wel weer goed passen. :)

Ben benieuwd naar jullie meningen.
Mvg,
Chris.

_________________
Whether you think you can or can't, you're right.
Volg mijn Facebook pagina:
https://www.facebook.com/124scalemodels/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement