Beste Brouwers,
Lange tijd heb ik niets gedaan (verbouwen, verhuizen etc) en was het brouwersvirus weer een beetje weggezakt. Toen het laatst begon te kriebelen.
Ik heb een Porsche 959 1:16 van Fujimi liggen waar ik aan bezig ben, maar dat leek me iets te tricky om gelijk te starten met een blanke laklaag spuiten op zo'n bijzonder mooi model, dus ff een hele simpele curbside van de plank gepakt om het 'gevoel' weer te krijgen.
Het betreft een kitje van Aoshima, een VW kever. Ik zal hem OOB gaan bouwen (misschien iets verlagen) maar het is ook een erg simpele kit. Gemaakt om een motortje in te zetten en batterijen, dus geen gedetailleerd blok / ophaning of wat dan ook. Zelfs het interieur is half (hieronder zit een batterijenbak)...
Ook is het de bedoeling deze kit voor het eerst te gebruiken met de Zero Paints 2k lak. Hier heb ik nog nooit eerder mee gespoten, en ben benieuwd. Heb er veel over gehoord, dus maar eens aan gewaagd.
Eerst maar de body. Veel gietlijnen, lastig te bewerken, de meesten zijn eraf, maar sommigen zitten echt op rotplekken. Ga je daar schuren, dan schuur je zonder het te weten gemakkelijk veel detail weg... Hier staat ie in de grondverf

Nu het kleurtje: Plum Crazy Purple Pearl van Zero paints

Net gespoten is ie mat: ziet er zo uit:

Daarna aan de gang geweest met BMF, voor de streep over de motorkap, de raamlijsten en de deurklinken en motorkapklink
Voorkant

Achterkant

En zojuist met de 2k lak aan de gang geweest. Heerlijke lak moet ik zeggen. Beetje lastig schoonmaken (je ziet nergens wat zitten

) maar verder ging het best goed. Zo staat ie er nu bij in de cabine. en nu maar drogen....

Tot de volgende update,
casper