Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 11:44 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 19 maart, 2013 16:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
tsja erg mooi en mooie uitleg !!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 maart, 2013 18:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 okt, 2007 20:44 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: rijssen
rob floor schreef:
Dank je wel Arnoud.

Heel fijn te horen dat 't met het realisme wel goed zit.
Ergens dacht ik ff een roestbak inmekaar te prutsen want dat is zo lekker makkelijk.

Wil je iets weten of, in jou geval, heb je een tip dan hoor ik het graag. Je uitnodiging is opgeslagen. Eerst zelf zoeken en wellicht strand ik dan toch bij jou in ....eh. Vergeten maar ik bedoel daar.

Bedankt voor het kompliment en volgende keer verder.

Rob



Je bent welkom , want ik weet natuurlijk niet waar je foto's van zou willen hebben

Om je topic niet teveel te vervuilen heb ik maar even een album ge-upload als teaser , hulp , of gewoon voor de mensen die nieuwsgierig zijn

Kijk hier maar eens http://modelbrouwers.nl/albums/album/8197/


Grtz Arnoud

_________________
rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 apr, 2013 22:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Goedenavond dames en heren,

Ik was al weer diep gezakt :D op het forum, maar ik heb ´m weer.

Waar was ik gebleven, scrol, scrol,... oh ja, lorcs, lorks,... het bekleden van een voorstoeltje. Zucht...

Eerlijkheids halve moet ik bekennen dat ik me met die materie nog nooit serieneus heb beziggehouden. Zijn meestal verrot dus alles wat zacht is en stinkt werd er direkt uitgetrokken en weggedonderd. Achteraf dom want het kan dan wel stinken maar het is ook een mal.

Maar desalwelteplus heb ik op het net een aantal pagina´s met frans roest laten passeren en ook van andere landen en ben tot de konklusie gekomen dat ik, als inburgeraar in deze materie, ´t beste simpel kan beginnen, aldus geschiedde.

Netjes een start gemaat met een beginnetje voor een gedetailleerde uitleg van de werkzaamheden.

Afbeelding
Het te bekleden kale stoelframetje :?:

Het idee is om voor de zitting en de rug een soort van kuipjes te maken en die te vullen met eh... vulmateriaal. Nou is dat laatste niet zo´n punt maar waar maak je kuipjes van. De eerste poging de zittingkuipjes te fabriceren liep op niks uit. Fimoteef :roll: :?: klei is te zwaar voor het reeds geknakte en gezakte frame.

:idea: Ooit heb ik van een of ander bedrijf reklame gekregen voor iets heeeel interessants en daat zaten 4 schuimpies bij. Papier in de prullebak en de `scuimpies` in een vergaarbak.

Afbeelding
Het waren twee witte en twee rose en zien er zo uit. Opsporing verzocht. Waar is dit te verkrijgen en waartoe dient het. De witte waren al te hard maar de rose zijn ideaal voor mijn snoode plan.

Afbeelding
Makkelijk dun te rollen en ideaal om het frame te bekleden.

Voor ik het in de gaten had....

Afbeelding
Was `stoute meiden tv` :? afgelopen en stond er een bijna af stoeltje voor m´n neus. Stukkie schrijven en pitten. :twisted: Vergeten foto´s te maken. Dat kan ik niet helpen, heet een superfocus geloof ik en dan lukt alles en klopt alles, vindt je net op tijd dun grijs polstermateriaal met plaklaag. De beer is los.

Gelukkig heb ik er nog een te gaan en ik heb denk ik net genoeg van dat rose spul om nog een stoeltje te bekuipen. Dat grijze plakspul komt vanuit een diep donkere hoek in het magazijn. De verdwijnhoek, met dank.

En gelukkig heb ik foto´s van het resultaat tot nu toe.

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

De zitting is me nog iets te ruw. Eerst maar eens een laagje blanke matte lak over een test stukje.

En dan een tweede poging tot het maken van een voorstoeltje, maar dan met wat meer foto´s van tussendoor.

Geniet of niet
maar wel teruste.

Rob.

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 apr, 2013 12:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 12 jan, 2010 0:33 am
Berichten: 136
Prachtig !
Je zou bijna verwachten dat er elk moment een rat opduikt uit het binnenste van de zetel :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 apr, 2013 15:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
hmm gaaf vooral de rugleuning is smullen 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 apr, 2013 21:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Goedenavond allen,

Projekt voorstoeltje,

Beloofd is beloofd. Het bekleden van een autostoel. Ben ik blij dat het geen nieuw stoeltje hoeft te worden.

Maar goed.
Ik neem aan det het niet kwalijk genomen wordt dat het uiterlijk van de bekleding niet zo als echt is. Dat gaat me ietwat te ver. Onder het motto van "een verrotte stoel is een verrotte stoel" heb ik eerst een kuipje gemaakt van de rose siliconen kneed spul.

Afbeelding
Als bodem van de zitting heb ik deze keer een stukje papier gebruikt. De hoeveelheid kneedspul heeft me daartoe doen besluiten.

AfbeeldingAfbeelding
Daarna een soort van kuipje gekneedt en op maat geknipt. Vullen met overblijfselen uit de wasdroger, een bovenlaagje kneden en erop leggen.

AfbeeldingAfbeelding
De top is ietwat samen gekneed en geperst met het "kuipje" .

AfbeeldingAfbeelding
Als laatste in dit geval heb ik de zitting bekleed met gescheurde reepjes zijde uit een vliegrtuigdoos, geplakt met verdunde houtlijm.


Als ik de rug op ongeveer dezelfde manier heb gefreubeld wordt het hele spul in een dun laagje grijze grondlak gespoten waana het stoeltje op kleur gezet wordt. Met olieverf en allerhande viezigheid. De binnenbekleding is met een naald naar boven te trekken voor de algehele deplorabele toestand.

Het andere stoeltje is al in de grond gezet en staat te drogen.

Daar ga ik morgen mee verder, maar zijn er nu tips dan hoor ik dat graag. Het "eind" resultaat is moeilijk in te schatten omdat het zijde wit en bijna doorzichtig is maar dat gaat goed komen.

Bedankt voor de interesse en tot de volgende keer.

Rob.

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 apr, 2013 15:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
tsja wat een resultaat zo 8) 8) .. weet zeker dat als er straks verf op zit en de laagjes erop gaan het :shock: word 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 apr, 2013 22:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Ik had het verhaal van de roest al eerder gelezen
Maar nu met deze stoelen valt mijn mond open van verbazing.

Wat een heerlijke bouwwijze, en duidelijk omschreven ook.
En dan het resultaat! Werkelijk bewonderenswaardig!

Je vraagt om tips van anderen?
Mijn tip: ga vooral zo door!

Groeten,
Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 apr, 2013 23:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Bedankt, bedankt.

Ik ben echt blij dat het interesant en mooi gevonden wordt

Voor mijn gevoel doe ik over het algemeen maar wat.
Altijd al geweest met bijna alle kreatieve werkzaamheden.
Heb dan ook soms vaak moeite met komplimenten.
Nu ik inmiddels weet dat eea te maken heeft met add / adhd gaat me dat
beter af. Dussssss bedankt en ik ben al weer verder geviezerikt met hele
dure pastel krijtjes van de Action.

Tis al laat en heb nog ff geen plaatjes maar morgen dan weer wel.


Spenning

Rob

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 apr, 2013 20:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Lady's and Gentleman, we got him.

Afbeelding
Resultaat, een zwaar vergane autostoel, in redelijke vorm doch kaas verrot.

Afbeelding
Haal, in werkelijkheid, dit soort schimmelnesten heel voorzichtig uit de auto. Voor je het weet verpulvert het hele spul. Ongezond overigens.

Afbeelding
Een laagje schimmel is geen bijzonderheid en, meestal de rug en bodem?

Afbeelding
Eengezins woning :D


Afbeelding
En dan die geur die van dit soort overblijfelen komt :)

Afbeelding
Instortingsgevaar.

Ik heb nog effe geen makkelijke schone grotere fotoplek, want ik heb nog geen foto's van in de troen. Uitrtaard is tie al wel binnen geweest en ik ben er best tevreden mee.

Geen moeilijk gedoe, eerst met gemalen krijt beige geverfd, daarna, na drogen, met iets donkerder bruin overgeschilderd. De nog natte stoel met diverse kleurtjes krijt besprekeld(t) en overgespreed met sterk verdunde azijn. Dat laatste is niet noodzakelijk, mag ook gewoon water zijn.

Daarna, voor dat het stoeltje helemaal droog is, heb ik er een heeel dun laagje matte lak overheen gespoten.

Afbeelding


Nu het andere stoeltje of wat anders. Dat is het leuke, ik mag zellef kiezen :wink: .

Rob.

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement