Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 3:46 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 22 feb, 2013 13:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1402
Goedemorgen,

Dit zijn eigenlijk plaatjes die ik ff maak om een idee te krijgen hoe deze stapel roest straks gepresenteerd gaat worden.

Afbeelding

Kan nog vanalles worden.

Ik ben nu eigenlijk bezig met kleine rommeltjes. Straks gaat tie nog een keer op z,n kop voor de overblijfselen van de uitlaat en dergelijke troep. Wielkasten achter nog vervuilen en de bodem nog wat bijwerken.

Als tie op z,n kop ligt maak ik nog een plaatje van de bodem. Stom dat ik daar zo'n hoop gedoe van gemaakt heb. Daar zie je strakkies niks meer van, of ik zou 'm op een brug kunnen zetten.
Als ik de velgen en banden nog kan vinden is dat een optie. Deze is het reserve wiel.

Laat staan dat ik de rest van de onderdelen uit het oog verloren ben. Make's it spanning.

Rob.

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 feb, 2013 22:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 12 jan, 2010 0:33 am
Berichten: 136
Rob !

Welkom terug !

Heb van de week toevallig nog jouw topic over de Harley hardtail gezocht, en gelezen.
Verbaasde me al dat je ineens weg was.

De traction avant is een beauty..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 feb, 2013 1:22 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1402
Hier kan je zien dat de verwering een stuk rustiger is. Biezar hoeveel troep d'r nog afvalt. En ik maar denken dat de katten de bank zo smerig maken.

AfbeeldingAfbeelding
Ik beb vanmiddag, na een brainwave, de andere wielen en banden gevonden. En nog 3502 onderdelen welke ik, voor alsnog wel ga gebruiken. Zoals daar zijn; komplete dikke achterklep en meer van dat soort geneuzel voor een jonger model.
Gewoon roestig maken en erbij mikken.

Truste allemaal.

Rob.

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 feb, 2013 1:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12251
Woonplaats: Eibergen
Rob dan heb je er straks weer een nieuw tuin ornament erbij :mrgreen:
Mooi werk

_________________
2024 bouwsels
WIP MFH. BSA Bleu Star [1933] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55473
Gereed Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 feb, 2013 11:35 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
die grille is te echt :mrgreen:

i love it :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 maart, 2013 20:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1402
Jemig de pemig, wat moet je ver en diep graven naar je topic als je langzaam werkt. Geeft niks, ik heb de link paraat.

Zoals ik al opmerkte, heb ik een trage modelbouw stofwisseling dus heb ik niet zo veel te melden. Wat kleine zaken voor achteraf behandeld, zoals het oliekannetje aan het linkerbinnenscherm, wat er nu dus nog niet opzit. Ruitenwissertjes er oud uit laten zien en zo.

Verder ben ik een reconstruktie van de neus begonnen en ik vindt 't niet eens zo lelijk.

Afbeelding

Geloof me maar als ik zeg dat het een heel leuke bezigheid is met een 3-d puzzle.


Afbeelding

En dan zonder,

Afbeelding

Of met bril.


Ik heb zo langzamerhand alle belangrijke onderdelen wel gevonden. Of ik werkelijk alleskan inbouwen en er goed uit kan laten zien weet ik niet. Het missen van een palletje / piefje her en der vind ik geen probleem maar opvallende plaatsen worden wel uitgebuit.

Nu eerst de puzel stukken van de neus bewerken zodat het er een ietwat hetzelfde uit ziet.
Daana worden de voorspatborden, of in elk geval een van de twee, aan de neus gelijmd en probeer ik de neus eerst zo goed mogelijk af te bouwen. Dus eerst de binnenkanten van de spatborden bevuilen en nog wat andere zaken.

Het stuurhuis en de stuurstangen zijn ook tevoorschijn gekomen dus voordat.... hij moet nog een keer op z'n kop dus change of plans.

Dat laat ik de volgende keer zien. Denk ik.

En voor de liefhebbers die uitzien naar de heropening van het hardtailtopic,

Afbeelding
It's still alive. Staatie in z'n nieuwe schuurtje. Net echt als je snel kijkt.

Tot de volgende keer en alle ideeen en tips zijn welkom. Jammer alleen dat niet iedereen snapt dat je geen dure kleurtjes en rommeltjes hoeft te kopen om een prachtig model te maken. Organisch of niet, er is al een bod op op de TA gedaan.

Wie weet

Rob.

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 maart, 2013 20:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
mooi werk weer :shock: 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 maart, 2013 22:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1402
Ben vandaag tot mijn uitermate genoegen :evil: bezig geweest met het volgend 3-D puzeltje.


Afbeelding
Afbeelding
De frames van de voorstoelen. Op zich niet zo bijster problematies maar het waren meer stukkies dan oorspronkelijk de bedoeling. Kop koffie en pritprut als stellage en wat houtjkes ed om de dwarsleggers er tussen te lijmen. Vies grijs spuiten en uitzoeken hoe zo'n stoel in elkaar zat. Ik denk met singles en veren. Dat zou mooi zijn.

Daarna heb ik een begin gemaakt met de uitlaat. Of eigenlijk het eind van de uitlaat. Als voorbeeld van mijn werkwijze; uitlaat er uitlaat-ten zien als een verroeste uitlaat.

Afbeelding
eem bijv. dit eindstuk van de TA. De basiskleur van het plastic is zwart, waar ik eerst een dun laagje zilver overheen heb gespoten. Na drogen is het deel met een laagje olieverf (raw umber) ingesmeerd en bestrooid met burnd sienna pigmentpoeder. Even laten drogen en het overtollige eraf schudden.

Afbeelding
Afbeelding
Daana neme men een volle asbak en een schaaltje met bijv. wierrookpoeder, houtsnippertjes en dergelijke.

Afbeelding
Gooi het bij elkaar en zeef het met, in dit gevan een theezeefje.

Afbeelding
Dan heb je een beetje fijn grijs stinkend poeder,

Afbeelding
En een pot met grotere stinkende troep die mij nog goed van pas gaat komen bij de TA.

Dat grijze stinkende poeder strooi ik over de nog niet gedroogde uitlaat en voila:

Afbeelding
Een grijs verroeste uitlaat, waarbij ik voor gek sta met te rode foto's.


Afbeelding
Nog effe gauw een andere waarop, denk ik, nog beter te zien is wat ik bedoel. Maak morgen daglichtfoto's. Dan is het beter te zien.

Voor zover stoelframes en uitlaatkleurtjes. Ik realiseer me dat ik wellicht een andere bouwmannier aanhoudt dan de meeste andere bouwers. Heeft iemand een andere manier of andere tips, ik houdt me aanbevolen.

Rob.

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 maart, 2013 12:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 okt, 2007 20:44 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: rijssen
schitterend ,..

Alsof ik gewoon weer op t werk loop , ook al zit ik thuis achter de pc

Ziet er allemaal zeer realistisch uit .
Vind t ook fijn dat je je manier van werken zo duidelijk uitlegt .
Heb zelf enkele schuurvondsten staan (2 stuks, waarvan 1 fransman , helaas geen citroen ) dus als je een keer zelf referentie-foto's wil nemen , of een stoel wil ontleden ben je van harte welkom (is wel een stukje rijden voor je )

Maar blijf je zeker volgen


Grtz Arnoud

_________________
rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 maart, 2013 15:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1402
Dank je wel Arnoud.

Heel fijn te horen dat 't met het realisme wel goed zit.
Ergens dacht ik ff een roestbak inmekaar te prutsen want dat is zo lekker makkelijk.
Dat is het ook wel als zodanig maar nou net een ander roestpatroon op een deur of zo, wat ik regelmatig heb gezien, is soms best lastig. Wel weer makkelijkerder weg te halen.

Ik ga gestaag door deze week (weekje vrij) en probeer zo veel mogelijk uitleg te geven. Wil je iets weten of, in jou geval, heb je een tip dan hoor ik het graag. Je uitnodiging is opgeslagen. Eerst zelf zoeken en wellicht strand ik dan toch bij jou in ....eh. Vergeten maar ik bedoel daar.

Bedankt voor het kompliment en volgende keer verder.

Rob

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 27 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement