Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 7:06 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 31 maart, 2013 14:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 nov, 2009 22:42 pm
Berichten: 616
Woonplaats: Oudenaarde (B)
Dag allemaal!

Even een zeer kleine update, ik ben begonnen aan het interieur, met name zetels, stuur en andere bediening.
Afbeelding
Afbeelding
Het stond al zo goed als vast dat het interieur bruin zou gaan worden, en nu pas zie ik dat mijn kleurencombinatie bijna exact het omgekeerde is van Iceracers Karmann. :o Dat lossen we wel op met auteursrechten ofzo... :wink:
Het verven van de zetels ging best wel lekker, dankzij de wondere werking van tamiya tape en de tamelijk diepe plooien in de zetel.
Eerstdaags ga ik eens op bezoek bij een autospeciaalzaak die een ruim assortiment aan spuitbussen heeft, waarschijnlijk zal ik er ter plekke beslissen welk kleurtje het wordt, aangezien ik nog steeds twijfel tussen crème wit en donkergroen. Enfin, we zien dus wel. :wink:
Voor de rest wil ik nog iedereen bedanken voor de feedback en commentaar, bij deze dus: bedankt!

Groeten, guus

_________________
Afbeelding
| Chevrolet Monte Carlo Landau Coupé | Volkswagen Karmann Ghia Coupé | Fiat Abarth 695 SS |


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 maart, 2013 14:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
erg erg gaaf ik ben fan :mrgreen: 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 maart, 2013 16:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 30 sep, 2009 20:10 pm
Berichten: 2231
Woonplaats: Retie (Belgie)
Ziet er allemaal heel netjes uit.

En dit interieurtje past bij zowat alle kleuren dus je kan nie veel verkeerd doen met de kleurkeuze.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 apr, 2013 19:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 nov, 2009 22:42 pm
Berichten: 616
Woonplaats: Oudenaarde (B)
Bedankt jongens! :wink:

@ deenie: Daar heb je een punt, het is inderdaad zo'n passe-partout-combinatie. Maar tegelijk is ze wel heel stijlvol, daarmee is het ook één van mijn favoriete kleurencombinaties. :wink: Ik heb het kleurenschema nog een beetje vervolledigd met behulp van 'dark beige' interieurvlokken van KA Models. Daarna heb ik ook de stoelen vastgezet en andere interieurelementen, een paar fotootjes ter verduidelijking:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vooraleer ik verderga met de rest van het interieur, moet ik eerst nog het kleurtje kiezen van de carrosserie, dat wordt nog enkele dagen bezinnen denk ik. :mrgreen:

Groeten, guus

_________________
Afbeelding
| Chevrolet Monte Carlo Landau Coupé | Volkswagen Karmann Ghia Coupé | Fiat Abarth 695 SS |


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 apr, 2013 19:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 03 dec, 2012 21:40 pm
Berichten: 13
ik vindrood wel mooi ik heb zelf nog geen verslag en ik zal jullie om raad vragen groeten


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 apr, 2013 20:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
tof tof tof !!
als je lef hebt kun je de stoeltjes nog een wash geven zodat in de naden wat zwart zit , zou mooie diepte geven :shock: 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 apr, 2013 20:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 feb, 2012 19:01 pm
Berichten: 851
Woonplaats: Hengelo
Ben voor creme kleur ! Erg fraai tot dusver wat je laat zien :brouw:

_________________
Eric
bezoek ook mijn facebookpagina !
https://www.facebook.com/pages/Tukker-C ... =bookmarks


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 apr, 2013 12:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 27 maart, 2009 14:38 pm
Berichten: 436
Woonplaats: Groningen
Was mooier geweest als je de rugzijde van de stoelen dichtgeplamuurd had. Nu heb je daar kieren lopen. Afijn, kleurencombi is in elk geval prachtig.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 apr, 2013 10:10 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 nov, 2009 22:42 pm
Berichten: 616
Woonplaats: Oudenaarde (B)
En op pagina 2 stond hij alweer! Misschien moet ik toch eens wat meer updaten.. :o
@VW2012: Rood is inderdaad niet lelijk, maar het staat tegelijk een beetje fel, en hier ben ik gegaan voor iets zachter, dat echt op het liif van de interieurkleuren geschreven staat, namelijk Racing Green van Tamiya (TS-43). Het feit dat ik daar nog een busje van had staan heeft de doorslag gegeven om die kleur te gaan gebruiken. Een beetje gemakshalve dus, maar anders bleef ik maar tobben over de kleurkeuze. :wink: Ik ben eens benieuwd naar een brouwverslag. En wat dat raad vragen betreft, daarvoor zitten we op een forum, om mekaar te helpen!

@crazyrichard: Dat zou wel nog eens een idee zijn, misschien probeer ik het nog wel. Het lef zou ik wel hebben, maar anderzijds de kunde om de hele hoop naar de knoppen te helpen sptijtig genoeg ook. :mrgreen: Ik laat wel iets horen als ik me er aan gewaagd heb!

@tukkerdax: Het spijt me (net zoals voor alle crème-kleur-fans), maar het is dus toch geen gebroken wit geworden, maar groen. :wink: En bedankt overigens!

@Czeh: Nu moet ik eerlijkheidshalve bekennen dat ik er zelf nog niet op gelet had. Goed, dat is dan een tip die ik kan meenemen naar een volgend model. Bedankt nog voor je reactie!

Dus, zoals hierboven reeds gezegd is, is er uiteindelijk toch een keuze gemaakt, namelijk Racing Green. Ik had eerst nog British Green (ts-9), maar dat viel veel te donker uit naar mijn smaak, aangezien ik de Karmann naast stijl ook wel een beetje frivoliteit wou meegeven. En wat is er nog allemaal gebeurd? De delen in het interieur die de carrosseriekleur moesten krijgen, hebben die gekregen, met uitzondering van de deurpanelen, die nog op hun afwerking wachten. In het interieur heb ik nog wat andere delen ook bestrooid met bruine poeders (wat een beetje vreemd klinkt, excuses daarvoor), en de meeste delen samengevoegd. Aangezien de motorbaai en het interieur samenhangt, ligt het motorblok dus ook al vast op zijn plek. Echter wacht dit nog op bekabeling en andere verfijning. Maar goed, het is algemeen geweten dat foto's interessanter zijn dan tekst, dus hier zijn er dan ook een aantal:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Groeten, guus

_________________
Afbeelding
| Chevrolet Monte Carlo Landau Coupé | Volkswagen Karmann Ghia Coupé | Fiat Abarth 695 SS |


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 apr, 2013 9:13 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
serieus mooi werk dat dash en motorblok .. is gewoon echt heel erg strak .. super !

trouwens over het lef hebben kwa washes .. dat is inderdaad zo , wat je zo en zo kan doen in het begin is zwart acryl op waterbasis gebruiken dit kun je verdunnen met een drupje water en staat hetje niet aan haal je het er zo weer vanaf met water :mrgreen:

maar ik ben erg beneuwd naar de body nu :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement