Modelbrouwers.nl modelbouw http://modelbrouwers.nl/phpBB3/ |
|
Hotwheels Ferrari 333 SP, winnaar van de Daytona 24uur 1998 http://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=39099 |
Pagina 18 van 21 |
Auteur: | Pascal Dupont [ zo 15 apr, 2018 1:19 am ] |
Berichttitel: | Re: Hotwheels Ferrari 333 SP, winnaar van de Daytona 24uur 1 |
Omdat het diecast gedeelte op sterven na dood is (en in samenspraak met mijn collega mods) ga ik voortaan mijn brouwsels in het reguliere auto gedeelte posten. Update : Het dashboard had ik eerst van deze decals voorzien : Die zijn eraf geschuurd en vervangen door deze : Verder heb ik uren zitten priegelen met hele kleine onderdeeltjes. Zoals deze : Dit zijn hele kleine open rivetten (binnendiameter is 0,6 mm, buitendiameter is 0,8 mm). Op deze foto zijn er 3 zichtbaar, samen met nog wat andere zelfgemaakte onderdeeltjes : Deze onderdeeltjes gaan de beide hendels worden die op deze foto op de middenconsole zichtbaar zijn : Dit is een dryfit van het voorste hendeltje, het bestaat uit 5 onderdeeltjes : Tot de volgende. Groeten Pascal |
Auteur: | tsjopper bob [ zo 15 apr, 2018 9:18 am ] |
Berichttitel: | Re: Hotwheels Ferrari 333 SP, winnaar van de Daytona 24uur 1 |
Pfff, wat een gepriegel weer zeg. Citaat: Omdat het diecast gedeelte op sterven na dood is (en in samenspraak met mijn collega mods) ga ik voortaan mijn brouwsels in het reguliere auto gedeelte posten. Snap ik. Het maakt mij niet uit hoor, ik kijk daar ook. Je detailleringslevel blijft ongelooflijk. René |
Auteur: | Nismo [ zo 15 apr, 2018 22:28 pm ] |
Berichttitel: | Re: Hotwheels Ferrari 333 SP, winnaar van de Daytona 24uur 1 |
Ferm stukske gepriegel |
Auteur: | Pascal Dupont [ do 19 apr, 2018 0:08 am ] |
Berichttitel: | Re: Hotwheels Ferrari 333 SP, winnaar van de Daytona 24uur 1 |
Bedankt voor de reacties. En het gepriegel gaat verder. Dit is de tweede hendel die ik heb gemaakt, dryfit met de leiding die tot aan de achterkant van de cockpit loopt : Het ronde alu knopje (bolletje) is een stukje breinaald dat ik op maat geschuurd. Totale lengte van de hendel is 7 mm. De diameter van het bolletje is 1,2mm. Op de foto zit de hendel als dryfit op de driehoekige basis : De macro-foto laat zien dat de koperen buisjes (diameter 0,6mm) niet allemaal mooi recht staan, dit is intussen aangepast : Hendeltje is verstelbaar : Ben benieuw hoe dit er allemaal gaat uitzien na een laagje verf. Tot de volgende. |
Auteur: | coachke [ do 19 apr, 2018 8:09 am ] |
Berichttitel: | Re: Hotwheels Ferrari 333 SP, winnaar van de Daytona 24uur 1 |
ook hier veel suc6 en voor ons ( leden ) veel kijkgenot Marc |
Auteur: | Pascal Dupont [ do 26 apr, 2018 21:59 pm ] |
Berichttitel: | Re: Hotwheels Ferrari 333 SP, winnaar van de Daytona 24uur 1 |
Thx Marc, succes kan ik zeker gebruiken. Wat kijkgenot betreft : dat kan ik alleen maar hopen. Een diecast model zoals dit op deze manier verbouwen is niet meteen iets wat mensen leuk vinden. Sommige modelbouwers vinden het zelfs geen vorm van modelbouw. Persoonlijk ben ik van mening dat iemand vooral GEK genoeg moet zijn om meer dan 5 jaar aan 1 model te werken Maar goed, we bouwen rustig voort in de hoop om dit model ergens eind dit jaar / midden volgend jaar af te krijgen. Na het gepriegel met hendels en halve millimeter toestanden, heb ik de zijruiten aangepakt. Hotwheels heeft die zo gemaakt : Niet meteen iets mis mee, maar omdat de diagonale buis en de ruit uit 1 stuk zijn gemaakt, is het niet mogelijk om de buis rood te schilderen. Behalve op de Hotwheels manier, die hebben een stuk van de ruit gewoon zwart geschilderd. Bij de 1/1 auto zien de buis en ruit er anders uit : (Pictures for reference only) Het is moeilijk te zien op de referentiefoto's maar de ruit is onderaan aan de binnenkant van de body vast gemaakt en aan de bovenkant aan de buitenzijde van een strip die onder de buis zit. Dit gaf flink wat kopzorgen, uiteindelijk heb ik deze manier gevonden. Begin met het Hotwheels onderdeel : Laat het kennis maken met de Dremel : Gebruik de freesmachine om een sleufje in een stuk plastic staaf te frezen : Lijm in het sleufje een plastic strip (hierin moeten de gaten voor de klinknagels nog geboord worden) : En een dryfit geeft dan dit resultaat : Het moet nog flink wat aangepast worden, maar ik ben heel blij dat deze stap gelukt is. Arrivederci ragazzi. Pascal |
Auteur: | coachke [ vr 27 apr, 2018 7:03 am ] |
Berichttitel: | Re: Hotwheels Ferrari 333 SP, winnaar van de Daytona 24uur 1 |
Wel Pascal om even terug te komen op modelbouw ik vind dit in feite MEER dan modelbouw uiteindelijk zit in een kit toch ook maar de carrosserie die gewoon moet vervolledigd worden , wat gij hier doet is tot de grond afbreken verbeteren , veranderen en aanpassen chapeau hoor Maar inderdaad het is soms voor de kijker wat eentonig of langdradig he omdat er soms lange tijd over een klein onderdeeltje gaat maar dat drukt de pret niet bij mij , ik kijk nog steeds met volle goesting , we kennen nog zo iemand he die nu met technisch tekenen en ontwerpen bezig is he ) Ok terug naar uw Ferrari dat raampje is in feite een stukje plexi of lexan tussen de rolbeugel geplaatst he , wel dat heb je weer fijn opgelost om niet zeggen knap opgelost doe zo verder mijn interesse blijft Marc |
Auteur: | rob h&s [ vr 27 apr, 2018 19:19 pm ] |
Berichttitel: | Re: Hotwheels Ferrari 333 SP, winnaar van de Daytona 24uur 1 |
Ook ik blijf dit nog steeds met grote interesse volgen, wordt een waar kunststukje! |
Auteur: | looney [ wo 16 mei, 2018 14:14 pm ] |
Berichttitel: | Re: Hotwheels Ferrari 333 SP, winnaar van de Daytona 24uur 1 |
Wat een mooi werk |
Auteur: | Nismo [ ma 21 mei, 2018 19:15 pm ] |
Berichttitel: | Re: Hotwheels Ferrari 333 SP, winnaar van de Daytona 24uur 1 |
Goe bezig Pascale |
Pagina 18 van 21 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |