Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:02 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 204 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 16 okt, 2018 21:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik blijf van de ene verbazing in de andere vallen. Al je foto's zijn ook mooi in close-up. Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd naar hoe groot het wel niet is. Zou je een totaalplaatje kunnen/willen posten met iets ernaast ter referentie?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 okt, 2018 22:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 apr, 2005 15:22 pm
Berichten: 6561
Woonplaats: Houthalen (Belgie)
Gij zijt gene modelbouwer, gij zijt ne kunstenaar :wink: 8)

_________________
Mvg Johny 8)

"When people rob banks, they go to jail."
"When banks rob people, they get a bonus."

http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=66


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 jan, 2019 20:45 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 maart, 2008 13:12 pm
Berichten: 2647
Woonplaats: Houthalen (België)
Niet veel vrije tijd en het feit dat dit project een hele grote puzzel is geworden, zorgen ervoor dat er flink wat tijd tussen de updates zit.

Veel valt er ook dit keer weer niet te tonen, maar het is wederom het resultaat van een hoop denk- en prutswerk.

Uniek aan deze 333SP zijn de "vinnen" die net achter de voorste wielen zitten :

Afbeelding

De PE-set van Legende Miniatures bevat gelukkig deze vinnen :

Afbeelding

Om die stevig aan de body te kunnen bevestigen, heb ik aan de boven- en onderkant een metalen latje gesoldeerd :

Afbeelding

Afbeelding

Om beide onderdeeltjes op hun plaats te houden tijdens het solderen, klem ik ze vast op een stukje alu plaat dat ik in een hoek van 90 graden heb geplooid.

Een beetje soldeervet en een piepklein stukje soldeerdraad op de verbinding, daarna even de vlam van de "creme brulee" brander erop en de stukjes zitten stevig aan elkaar.

Voordeel van het stukje alu plaat is dat het soldeersel er niet aan blijft "plakken" :

Afbeelding

Dryfit op de body :

Afbeelding

Afbeelding

Verder heb ik nog wat aan de niervormige houders voor de vering zitten werken. De eerder gemaakte onderdeeltjes waren te groot.

Dus heb ik opnieuw een beugeltje uit alu plaat geplooid, hierin komt een stukje styreen waar ik een stukje naald heb in gelijmd.

Rechts boven is het piepkleine messing ringetje te zien, waar ik een stukje koperdraad aan heb gesoldeerd.

Het is een beetje scheef, maar eenmaal gemonteerd is er niets meer van te zien :

Afbeelding

Het niervormige zwarte onderdeel heeft nog een gat in het midden gekregen, hierin komt een 6-kant boutje :

Afbeelding

Het ronde dekseltje heb ik met de draaibank gemaakt (3mm diameter) :

Afbeelding

Deze foto toont een dryfit met een 6-kant boutje van 1 mm sleutelwijdte. Dat is net te groot, ik ga bij Knupfer boutjes bestellen met een sleutelwijdte van 0,8mm :

Afbeelding

De bedoeling is dat het er zo gaat uitzien :

Afbeelding

PS : Bij het zien van de laatste foto, ga ik het gesoldeerde ringetje opnieuw maken. De koperdraad moet perfect in het midden van het ringetje zitten, want het blijft wel degelijk goed zichtbaar.

Tot de volgende.

Groeten

Pascal

_________________
KeepFightingMichael


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 jan, 2019 23:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Tja.... Geen woorden, knap hoor.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 jan, 2019 14:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 20 dec, 2014 17:19 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Deventer
Erg fraaie details Pascal,

Hopelijk blijft straks ook alles nog zichtbaar.

_________________
mvg, Peter
Bouw in progress: Opel Kadett V8 GTR 1:10 Full Scratch https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=53079
Finished Model: VW T1 '64 Single Cab Racing Project https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=50565
Finished Model: Lancia Lasupra http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=45661
Finished Model: Ford Capri Turbo Zakspeed Disassembled Body. http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=44773


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 jan, 2019 2:51 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 990
Netjes Pascal, kleine maar fijne vorderingen. :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 jan, 2019 10:21 am 
Offline
Moderator
Moderator

Geregistreerd: za 11 sep, 2010 12:30 pm
Berichten: 876
Prachtig


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 jan, 2019 10:42 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4383
Woonplaats: Aartselaar
zo kennen we onze Pascal he gewoon geweldig
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 jan, 2020 16:58 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 maart, 2008 13:12 pm
Berichten: 2647
Woonplaats: Houthalen (België)
Eindelijk nog eens een update. Ik wist even niet meer hoe het verder moest en dan is het beter om het project een tijd aan de kant te leggen.

Het probleem was dat ik een manier moest vinden om de zwarte nier-vormige onderdeeltjes op de versnellingsbak te bevestigen. De afstand moet correct zijn en de hoek waarin ze geplaatst worden moet ook correct zijn, anders gaan de verbindingen niet meer passen of is er niet genoeg plaats.

De nier-vormige onderdeeltjes komen net daar te zitten waar er een gat is om de versnellingsbak aan de bodemplaat vast te schroeven. Dat gat moet dus (na het vast schroeven) dicht gemaakt worden. Hiervoor gebruik ik de propellornaaf van een oude vliegtuigkit, die ik in de juiste diameter heb geschuurd. Het koperen buisje op de foto dient enkel om de naaf vast te houden tijdens het boren van de gaten :

Afbeelding

Daarna heb ik het eerste gaatje geboord (de ene helft van het gaatje zit in de versnellingsbak, de andere helft in de naaf) en er een piepklein stukje messing buis in gestoken. In dat stukje buis komt het zeskant-boutje dat het nier-vormige onderdeeltje op de versnellingsbak vast zet (op de foto heb ik een speld ipv het zeskant-boutje gebruikt) :

Afbeelding

Dryfit met de diagonale grijze ronde steun die ik eerder heb gemaakt :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er is maar weinig speling tussen de grijze ronde diagonale buis en de witte draagarmen, maar dat is bij de 1/1 hetzelfde :

Afbeelding

Ben ontzettend blij dat ik eindelijk een manier gevonden heb om deze stap te maken.

Op naar de volgende update.

Groeten

Pascal


_________________
KeepFightingMichael


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 jan, 2020 20:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
:brouw:

Ik was even benieuwd hoe het allemaal ook alweer begon. Tot mijn grote verbazing is het exact, vandaag op de kop af 7 jaar geleden (13-1-2013) dat je met dit monsterproject begonnen bent. Wat een detail heb je er al ingelegd zeg.

:brouw:

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 204 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement