Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:55 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 204 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 25 mei, 2018 16:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Citaat:
Sommige modelbouwers vinden het zelfs geen vorm van modelbouw


Dan zou ik niet weten wat het dan wel zou zijn. Dit is modelbouw van de bovenste plank. Of je nu onderdeel 1 vastlijmt aan onderdeel 2 of je maakt de onderdelen zelf, dat maakt toch niet zoveel uit? Afgezien van het feit dat het je wat meer tijd kost.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 okt, 2018 20:53 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 maart, 2008 13:12 pm
Berichten: 2647
Woonplaats: Houthalen (België)
Tijd voor een update. Heb mij de laatste maanden bezig gehouden met het aanpassen van de body. Met name de passing tussen de motorklep en de rest van de body.

Er is flink wat zamac weg gefreesd, geschuurd en gevijld, waarna de kieren opgevuld werden met stukjes styreen. Het witte styreen is zichtbaar op de foto, de spleetjes tussenin zijn opgevuld met CA waarin bloem is gestrooid :

Afbeelding

Dryfit tussen motorklep en body. De kleinste kiertjes gaan verdwijnen door de laagjes primer, verf en vernis (blanke lak) :

Afbeelding

Afbeelding

Hotwheels heeft het zwarte plastic gedeelte met de grote luchthapper los van de body gemaakt. Om de passing van ramen en dergelijke netjes te krijgen, moest dit zwarte plastic gedeelte verlijmd worden met de body. Op de foto is te zien dat er al flink wat plamuur en schuurrondes de revue zijn gepasseerd. Moet nog een keer gedaan worden om de laatste kiertjes te laten verdwijnen en om alles mooi glad te maken. Onderaan het zwarte plastic gedeelte is ook een strip van +/- 2 mm toe gevoegd om het gedeelte netjes op te cockpit te laten aansluiten :

Afbeelding

Verwijderen van het overtollige zamac.

Voor :

Afbeelding

Na :

Afbeelding

Beetje magere update, maar het resultaat van eindeloos dryfitten, frezen, vijlen, schuren, stripje lijmen, plamuren met CA + bloem en opnieuw schuren.

Tot de volgende.

Groeten

Pascal

_________________
KeepFightingMichael


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 okt, 2018 23:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 apr, 2005 15:22 pm
Berichten: 6561
Woonplaats: Houthalen (Belgie)
Langzaam maar zeker ....
Ziet er telkens beter uit :wink:

_________________
Mvg Johny 8)

"When people rob banks, they go to jail."
"When banks rob people, they get a bonus."

http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=66


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 okt, 2018 15:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
Ja mijn 2 centen > mensen die tegenwoordig online diecasts posten en alleen een verweerlaag erover maken , wat vaak dan wel weer erg mooi gedaan is .. vind ik zelf ook jammer en denk wel eens word massaproductie om de likes .. Vaak doen ze dat ook voor de verkoop dus echt handel ..

Wat jij doet > top en 100% modelbouw , je gebruikt iets en maakt er een veel betere meer gedetailleerdere versie van .
Ik bedoel wat is dan het verschil tussen een kunstof bouwdoos of een die-cast ? niks toch !
Ik denk dat het soms lastiger is een die-cast zoveel mogelijk naar een origineel te krijgen als een plastic kit .. dus misschien indien geslaagd is dat juist MEER modelbouw ?
Zo en zo lekker belangrijk wat iemand denkt .. het gaat om de persoonlijke fun van het bouwen toch ? , oke wel leuk als je de moeIte neemt om je vorderingen te posten dat men dan reageerd ..

Ik kwam zelf ook niet in het die-cast gedeelte en niet expres eigenlijk , ik zeg lekker hier posten het is een auto en modelbouw dus pffftt

Erg mooie vorderingen :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 okt, 2018 16:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4383
Woonplaats: Aartselaar
Gewoon zalig om naar te kijken n
@Richard wanneer mogen we van u nog eens iets verwachten?
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 okt, 2018 8:45 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
coachke schreef:
Gewoon zalig om naar te kijken n
@Richard wanneer mogen we van u nog eens iets verwachten?
Marc


Eerlijk ik bouw veel maar aangezien het hier zo rustig is ...en sommige mensen ook geen reactie geven als je wat vraagt post ik eigenlijk niet meer ...niet echt expres maar is zo gelopen ..
Het 2e deel is dat het omslachtig is om te posten en door de tijd die dat kost en de lage opkomst hier vind ik het eigenlijk een beetje zonde , wel jammer dat zeker als het echt levendig was dan ....
Ik kijk wel altijd hier naar de brouwsels en geef reactie , ook op het grote amerikaanse forum post ik niet meer en kijk ik zelf niet meer .


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 okt, 2018 9:02 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4383
Woonplaats: Aartselaar
spijtig , want ik hield enorm van uw werkjes en leerde er veel van
Nu Richard het is een algemene tendens hoor want ik zit ook op het Belgische forum en daar word ook bijna niks gebouwd zeker in de auto's ligt het net stil , komt dat door de afgelopen warmte dat de zin er een beetje uit gegaan is
Zelfs de chat waar ik vroeger gemakkelijk tot 2 uur in de nacht bezig was gebeurt er vandaag de dag niks meer , al weken word er niet gechat
Op beurzen daarentegen is er dan wel veel meer volk
Het zal wel terug komen zeker , en dan hoop ik dat we je terug mogen begroeten
Grt
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 okt, 2018 0:24 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12226
Woonplaats: Eibergen
Op alle forums is het huilen de laatste tijd de mensen posten liever op FB voor simpele like stel je voor als je kritiek krijg op een forum :mrgreen:

_________________
WIP Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931
Gereed. Harley Davidson WL45. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55173
Gereed. 1/9 Harley Davidson Board tracker https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54316
Gereed. 1/6 H-D motorblok. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54925


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 okt, 2018 8:16 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6306
Woonplaats: Blauwhuis
Heren, zullen we wel een beetje on topic blijven :wink: .
De 333Sp is een mooi project, Pascal.
Respect, ik weet hoe lastig die metalen delen zijn om netjes te bewerken.

_________________
Grt'n Dennis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 okt, 2018 16:32 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 maart, 2008 13:12 pm
Berichten: 2647
Woonplaats: Houthalen (België)
Update :

Voor de grote luchthapper zit een diagonale staaf met daarop een hoofdsteun :

Afbeelding

Afbeelding

Hotwheels heeft zo gemaakt dat ze door de luchthapper loopt.

Eerste stap was het gat dicht maken :

Afbeelding

Daarna werd er flink wat plastic van de luchthapper geschuurd, om plaats te maken voor de staaf :

Afbeelding

Aan de linkerkant van de brede rolbar heb ik een gat geboord, aan de rechterkant heb ik uit het metaal van een theelichtje de vreemd-gevormde houder gemaakt :

Afbeelding

Ziet nog bruut uit, maar dat komt in orde met plamuur en schuur :

Afbeelding

Dryfit van de nieuwe staaf :

Afbeelding

Afbeelding

Van het hotwheels zijraampje blijft alleen nog dit over, in de gleuf die ik aan de bovenkant heb gefreesd komt het nieuwe zijraampje :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot de volgende.

Groeten

Pascal

_________________
KeepFightingMichael


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 204 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement