Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 12:16 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 204 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 21  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 11 okt, 2016 22:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 08 aug, 2012 22:09 pm
Berichten: 786
Mijn aandacht heb je ook al vanaf het begin. Ik hoop dat je doorgaat met updates posten. Ik stel het zeer op prijs en kijk vol bewondering mee hoe je dit project barstensvol leven inblaast.

:brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 okt, 2016 11:32 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 maart, 2008 13:12 pm
Berichten: 2647
Woonplaats: Houthalen (België)
Bedankt voor de reacties.

Dit is een kleine update, maar het was een pak werk. Het heeft flink wat tijd gekost om uit te dokteren HOE ik de onderdeeltjes ging maken en wat voor materiaal ik ging gebruiken.

Eerst heb ik kleine driehoekjes gesneden, dan met de punch & die een gaatje aan het einde gemaakt zodat ik een holle /ronde zijkant had. In die zijkant heb ik een stukje stryreen buis gelijmd en dan voorzichtig het stukje zo dun mogelijk geschuurd. Daarna is de arm een beetje in vorm gevijld zodat het stukje plastic er perfect tegenaan paste. Ook te zien op de foto is dat de gaatjes in de rondjes niet allemaal even groot zijn. Dit is nodig om de armen netjes te laten passen. Het is maar een kwestie van een halve millimeter, maar het zorgt dat de armen in dezelfde hoek ten opzichte van van elkaar zitten, en het zorgt dat de wielen mooi recht staan :

Afbeelding

Dit zijn de laatste 2 van de 6 bovenste armen. Ze zijn gemaakt met (van de buitenkant van de foto naar het midden) een oogbout (met de Dremel ontdaan van de ring die achter het oog zit. Het oog is ook dunner geschuurd om het in de messing houder te laten passen), een alu moer, een stukje styreen strip, een stukje naald en een (uit alu plaat op maat geschuurd, geplooid en voorzien van 3 gaatjes) U-vormige houder (bracket) :

Afbeelding

Gemonteerd (dryfit) ziet het er dan zo uit :

Afbeelding

Afbeelding

Wat detail-foto's (ook te zien op deze foto's is de aanpassing die ik aan één van de armen heb gedaan. Die was te lang, heb ik in het midden door gezaagd, 2,6 mm ingekort en beide stukken aan elkaar gelijmd met een naald in het midden als versteviging) :

Afbeelding

Afbeelding

Er moeten nog 2 diagonale armen bij komen, maar dat is voor een volgende keer.

_________________
KeepFightingMichael


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 okt, 2016 12:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag
Hoe worden ze uiteindelijk vastgezet, boutje moertje??

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 okt, 2016 0:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Val in herhaling, vind het erg knap. Ik geloof best dat er achter de schermen veel moet gebeuren voordat je dit resultaat hebt.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 okt, 2016 22:22 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 maart, 2008 13:12 pm
Berichten: 2647
Woonplaats: Houthalen (België)
Bedankt voor de reacties.

@ rob h&s : Ja, het wordt uiteindelijk allemaal vastgezet met messing zeskant boutjes & moertjes, en met resin zeskant boutjes.

@ tsjopper bob : Het maken van de onderdelen neemt het minst tijd in beslag. Maar er kruipt héél veel tijd in het bekijken van de foto's en het zoeken naar een manier om iets te maken. Gelukkig wordt ik er steeds beter / handiger in. Waar ik in het verleden sommige dingen 4 of 5 keer helemaal opnieuw heb moeten maken, heb ik dit keer alle 10 armen slechts 1 keer moeten maken. Wel heb ik hier en daar nog wat aanpassingen moeten doen, maar het was een heel therapeutisch en leuk klusje.

_________________
KeepFightingMichael


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 okt, 2016 9:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik vind met name je versterkingen van je styreen stripjes/staafjes (keurig uitgelegd op Plakkers) een goede tip.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 nov, 2016 10:23 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
geweldig weer 8) 8)

echt top

over het geen reactie ik betrap me er ool op ik altijd vergeet hier te checken , kwa tijd , modelbouw - werk - forums - andere zaken thuis - tv .
ik doe altijd rondjes forums en ik heb steeds minder tijd echt alles bij te houden ,, zou mooier zijn als dt gewoon tussen de auto's kon maar die discussie is geloof ik al geweest ?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 jan, 2017 22:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 apr, 2005 15:22 pm
Berichten: 6562
Woonplaats: Houthalen (Belgie)
Lang geleden dak hier nog eens ben komen piepen, goe bezig ;)

_________________
Mvg Johny 8)

"When people rob banks, they go to jail."
"When banks rob people, they get a bonus."

http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=66


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 mei, 2017 17:38 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 maart, 2008 13:12 pm
Berichten: 2647
Woonplaats: Houthalen (België)
Het is effe geleden, heeft alles te maken met de moeilijkheid om de nodige onderdeeltjes te maken.

Bovenop de versnellingsbak zitten 2 min-of-meer niervormige driehoeken. Deze driehoeken zijn bevestigd aan de V-vormige draagarmen, aan de vering en aan de zijkant van de versnellingsbak.

Deze foto toont de driehoek met de buis die aan de V-vormige draagarmen wordt bevestigd (het geheel bestaat uit 7 onderdeeltjes) :

Afbeelding

Deze kant wordt vast geschroefd aan de V-vormige draagarmen :

Afbeelding

Een dryfit om een idee te geven op welke plaats mijn constructie komt te zitten :

Afbeelding

Afbeelding

En een paar foto's als referentiemateriaal :

Afbeelding

Afbeelding

Om het netjes te laten passen moet het zilverkleurige stukje buis van mijn vering ingekort worden, nu is het een paar mm te lang :

Afbeelding

Groeten

Pascal

_________________
KeepFightingMichael


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 mei, 2017 19:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag
Mooie update weer, die niervormige driehoekjes maak je zelf? en hoe groot is dat?

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 204 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 21  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement