Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 19:38 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 24 jul, 2012 19:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 mei, 2010 12:34 pm
Berichten: 310
Woonplaats: Riemst
Nissan op de plank, Mercedes van de plank. De SL63 AMG dus. Even gegoogled voor wat inspiratie en al snel kwam ik deze tegen:

Afbeelding

Volgens mij niet helemaal een SL63 AMG maar slecht te zien omdat er een griet voor staat. :lol:

Toen kwam ik deze tegen:

Afbeelding

Persoonlijk ben ik fan van zwarte contrastdingetjes dus even tussen de verfjes gekeken en er zat zowaar nog een pot Revell 30 (oranje) tussen! Op advies van velen eerst de body in elkaar gelijmd. Nou ja, de bumpers dan. En respectievelijk afwasbadje, kunststofprimer, primer en vervolgens met de AB oranje erover heen. En dat ziet er dan zo uit:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

I like it. Qua kleur dan.

Tijdens de diverse droogperioden aan het chassis en de motor gewerkt. Het is een halfslachtig motorblok maar daar zie je later niks meer van. Uiteindelijk zal het er wel aardig uitzien onder de kap.

Maar... de lak voelt nu als schuurpapier! Wat deed ik fout? Heb op iets meer dan 1 bar gespoten, verf verdund tot halfvolle-melk-viscositeit en in enkele dunne lagen opgebouwd. En hoe los ik het op? Schuren? Nog een of een paar lagen? Blanke lak erover?
In elk geval morgen even een nieuwe pot oranje halen want die is leeg (heb ook wat proefdingetjes gedaan dus niet alles zit op de SL).

Groeten,

Ron

_________________
Work in progress:Ferrari FXX - Mercedes Brabus SLS AMG - Nissan GT-R VR38DETT - Gemballa Mirage GT - Jaguar XJ220
On hold: Ferrari 250GTO - Mercedes 560SEC - Mercedes 560SEC (2)
Coming up: Toyota 4Runner (2) - Aston Martin DBS (2)
Wanted: Lamborghini Aventador - Lamborghini Gallardo - Honda NSX - Full view Lexus LFA

Veel meer foto's van alle projecten vind je hier: http://picasaweb.google.com/psioneer2000


Laatst bijgewerkt door Psioneer op ma 03 sep, 2012 21:47 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 jul, 2012 20:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 24 dec, 2004 12:45 pm
Berichten: 6785
Woonplaats: Heemskerk
Lichtjes opschuren die lak. Daarna weer wat dunne laagjes erover maar dan met wat minder afstand en eventueel een dikkere laag. Gebruik je grootste naald en uiteraard als laatste blanke lak erover. Maar ga niet met die Revell No.1 blanke lak aan de gang dat is rotzooi.

Kris.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 jul, 2012 15:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 mei, 2010 12:34 pm
Berichten: 310
Woonplaats: Riemst
Ik durf het bijna niet te zeggen....

Afbeelding

Afbeelding

WTF???

Wat is er gebeurd: op advies van Iceracer body licht opgeschuurd en vervolgens gespoten. Laten drogen (dag of twee) en vervolgens tape erop om delen zwart te kunnen spuiten. Tape eraf... lak ook eraf! Dat was met kunststofprimer, Motip primer en vervolgens Revell 30 met de AB. #@$%^&*(

Dan maar badderen in de remolie. Binnen een uur gleed alle verf er als een jasje vanaf! Hele lappen. Had het zo om een andere auto kunnen schuiven. Body afgewassen met Dreft (en water of course) en laten drogen. Body opgeschuurd met zo'n 3M schuurpad, opnieuw afgewassen en laten drogen. Ondertussen nagedacht welk experiment zou gaan volgen. Vroegah, toen ik nog niet wist dat jullie hier allemaal primer gebruiken spoot ik gewoon de Tamiya lak op de auto, zonder afwassen, zonder primer, zonder schuren... En zo ontstond een uitstekende paintjob op de Enzo bijvoorbeeld. Dus na de afwas gewoon een laag silver leaf erop gespoten en laten drogen (dag of twee ook). Vervolgens heb ik daarop de Revell 30 geABd en laten drogen.
Omdat ik wilde weten of dat spul nu wel een beetje wilde plakken heb ik er een paar stukken tape opgeplakt; Tamiya op de motorkap en HPX op de bumper achter. Nou ja, het resultaat na verwijderen staat dus op de foto's. *&^%$#$%^&

Wat heb ik nu geleerd? Zoals je ziet blijft de silver leaf zonder primer prima plakken op de body! En blijft de Revell 30 niet plakken op de silver leaf. Hij moet en zal oranje worden! Opnieuw in bad dus en dan gaat er Vallejo primer op. Never ever quit!

Resterende vraag: de 1:1 SL63 op de foto is volgens de bijgaande tekst op de website mat oranje (niet zo goed te zien op de foto) en dat was ook het plan. Totdat ik een candy orange Mercedes tegen kwam. Dat zou deze SL ook niet misstaan. Hoe maak ik candy orange?

Groeten,

Ron

_________________
Work in progress:Ferrari FXX - Mercedes Brabus SLS AMG - Nissan GT-R VR38DETT - Gemballa Mirage GT - Jaguar XJ220
On hold: Ferrari 250GTO - Mercedes 560SEC - Mercedes 560SEC (2)
Coming up: Toyota 4Runner (2) - Aston Martin DBS (2)
Wanted: Lamborghini Aventador - Lamborghini Gallardo - Honda NSX - Full view Lexus LFA

Veel meer foto's van alle projecten vind je hier: http://picasaweb.google.com/psioneer2000


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 jul, 2012 15:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12252
Woonplaats: Eibergen
Misschien die Revell lak eens doneren aan de kliko :brouw:

Nooit geen last dat ik verf meetrekt met mijn tape en ik dooe niet veel anders dan jou, dus licht opschuren en primer van motip erop, geen kunstofprimer da`s gewoon verspilling.

Canddy oranje maken? noway een aardige benadering zal zijn, zilveren basis en dan clear orange (bijde Revell ohhhhh nee Tamiya uiteraard :lol: ) erover heen spuiten.

_________________
2024 bouwsels
WIP MFH. BSA Bleu Star [1933] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55473
Gereed Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 jul, 2012 16:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 mei, 2010 12:34 pm
Berichten: 310
Woonplaats: Riemst
Of mijn Motip primer eens vervangen door een nieuwe bus. Die moet er immers voor zorgen dat alles op de plastic blijft plakken.

_________________
Work in progress:Ferrari FXX - Mercedes Brabus SLS AMG - Nissan GT-R VR38DETT - Gemballa Mirage GT - Jaguar XJ220
On hold: Ferrari 250GTO - Mercedes 560SEC - Mercedes 560SEC (2)
Coming up: Toyota 4Runner (2) - Aston Martin DBS (2)
Wanted: Lamborghini Aventador - Lamborghini Gallardo - Honda NSX - Full view Lexus LFA

Veel meer foto's van alle projecten vind je hier: http://picasaweb.google.com/psioneer2000


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 jul, 2012 16:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Probeer Revell Aqua eens (als je dat niet al deed), dat bevalt mij een stuk beter dan de Revell email-verf.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 jul, 2012 16:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 30 sep, 2009 20:10 pm
Berichten: 2231
Woonplaats: Retie (Belgie)
Man man, wat een pech heb je weeral. Als je de tape verwijderd, is dan al de lak eraf? Tot op de plastiek? Of enkel de kleur?
Welke tape gebruikte jij ook weer? Is misschien al gezegd geweest, maar ik zou tamiya aanraden als je dit nog niet moest gebruiken.

Bespaar u al die miserie en koop gewoon Tamiya primer. Ik haal er gemakkelijk 4 tot 5 auto's uit.
En gebruik voor de kleuren echte autolak (Of zero paints). Het interieur en dergelijke kan je met Revell of Vallejo of iets dergelijks blijven doen.

Candy oranje maak je niet, die koop je. Onder andere bij Zero.
Je spuit eerst een zilver metallic onderlaag (basecoat) en dan de candy erop. Die candy is een soort transparante verf.

Of op de manier die ronald het al zei kan het misschien ook.

Mijn Nissan 350 Z is in het candy orange gedaan.

Afbeelding


AfbeeldingAfbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 jul, 2012 16:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 mei, 2010 12:34 pm
Berichten: 310
Woonplaats: Riemst
@NEM: Waterbasis heb ik lang geleden eens geprobeerd maar ik vond het maar niks. Weet eigenlijk niet meer precies waarom. In elk geval zou ik dan m'n hele verfdinges moeten veranderen naar water terwijl ik een redelijke voorraad email en acryl heb staan.

@Deenie: Ik heb voor deze test zowel Tamiya als HPX gebruikt en beiden trekken ze de lak mee. In dit geval alleen de kleur, het silver leaf dat ik als grondlaag had gebruikt zat er nog prima op. Bovendien kon ik de kleurlaag er zonder enige moeite met m'n vingernagel afkrabben. Het kan natuurlijk ook gewoon aan m'n ABwerk liggen deze keer.
Mijn standpunt over Tamiya primer mag inmiddels duidelijk zijn: te duur voor de hoeveelheid (die ik gebruik). En zoals Ronald Kok al zei moet het ook gewoon kunnen met Motip.

Jouw Nissan ziet er bijzonder goed uit hoewel het oranje op de foto's niet echt oranje lijkt. Ik zal me er eerst maar eens wat meer in verdiepen voordat ik eraan begin. En sowieso eerst maar eens zorgen dat de lak op m'n auto's blijft zitten. :lol:

Ik pruts rustig verder... :wink:

Groeten,

Ron

_________________
Work in progress:Ferrari FXX - Mercedes Brabus SLS AMG - Nissan GT-R VR38DETT - Gemballa Mirage GT - Jaguar XJ220
On hold: Ferrari 250GTO - Mercedes 560SEC - Mercedes 560SEC (2)
Coming up: Toyota 4Runner (2) - Aston Martin DBS (2)
Wanted: Lamborghini Aventador - Lamborghini Gallardo - Honda NSX - Full view Lexus LFA

Veel meer foto's van alle projecten vind je hier: http://picasaweb.google.com/psioneer2000


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 jul, 2012 16:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12252
Woonplaats: Eibergen
Psioneer schreef:

Jouw Nissan ziet er bijzonder goed uit hoewel het oranje op de foto's niet echt oranje lijkt.

Ron


Op goud had het waarschijnlijk beter gewerkt die oranje Candy.

_________________
2024 bouwsels
WIP MFH. BSA Bleu Star [1933] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55473
Gereed Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 jul, 2012 17:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 mei, 2010 12:34 pm
Berichten: 310
Woonplaats: Riemst
Remolie dus:

Afbeelding

Afbeelding

Misschien kan ik dat vel nog gebruiken als oranje decal. :lol:

Afwassen, schuren, afwassen en de volgende poging.

Groeten,

Ron

_________________
Work in progress:Ferrari FXX - Mercedes Brabus SLS AMG - Nissan GT-R VR38DETT - Gemballa Mirage GT - Jaguar XJ220
On hold: Ferrari 250GTO - Mercedes 560SEC - Mercedes 560SEC (2)
Coming up: Toyota 4Runner (2) - Aston Martin DBS (2)
Wanted: Lamborghini Aventador - Lamborghini Gallardo - Honda NSX - Full view Lexus LFA

Veel meer foto's van alle projecten vind je hier: http://picasaweb.google.com/psioneer2000


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 34 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement