Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 10:10 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 27 feb, 2012 15:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 jan, 2011 23:07 pm
Berichten: 420
Woonplaats: Simpelveld
Hoi brouwers,

Het is alweer bijna een jaar geleden dat ik met modelbouw begon en mijn allereerste project hier showde (Ferrari 308 GTB) dus het wordt tijd om weer eens een nieuw verslag van een model te maken.

De Golf VR6 heb ik overgenomen van iemand die hem al half in elkaar had geplakt en geen zin meer had om er mee verder te gaan. Probleem is alleen dat datgene wat is gedaan erg slecht is gedaan maar ik probeer er nog wat van te maken. Ik heb het afgelopen jaar pas 4 kits gebouwd dus veel ervaring heb ik nog niet, maar ik doe mijn best.

Het gaat om deze kit van Fujimi:

Afbeelding
(foto even geleend van internet)

Ik ben begonnen met de body. Hij was al oranje gespoten maar dit was erg slecht gedaan en er zaten flinke vlekken op het dak en de motorkap. Bovendien vond ik de kleur niet bij de auto passen. Ik heb de body geschuurd en opnieuw gespoten in metallic blauw van Motip. De lak zit er lekker strak op en wacht op de blanke lak.

Afbeelding

Tot de volgende update. :brouw:

_________________
Afbeelding
Al mijn (afgeronde) projecten


Laatst bijgewerkt door Bien op za 19 mei, 2012 11:58 am, in totaal 6 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: VW Golf III VR6
BerichtGeplaatst: ma 27 feb, 2012 17:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 nov, 2011 13:06 pm
Berichten: 303
kleurtje ziet er zeker al goed en past inderdaad goed op deze Golf III.
Succes met de verdere restauratie.

_________________
Mijn modelbouw-website
http://zillion-modelbouw.jouwweb.nl/

mijn huidig projecten
Chevelle SS 396
Ferrari 250 GTO
Ford Bronco offroad


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: VW Golf III VR6
BerichtGeplaatst: ma 27 feb, 2012 17:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 nov, 2009 17:52 pm
Berichten: 144
Woonplaats: Stad in zuid west-vlaanderen
Hallo ,

Zoals jezelf zegt strak gespoten.
Bestaat er een methode om met een spuitbus zo strak te spuiten?
Komen er andere velgen onder?
Wordt de Golf ook wat verlaagd?
Blijf je volgen.

Groeten...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: VW Golf III VR6
BerichtGeplaatst: ma 27 feb, 2012 18:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 15 sep, 2011 16:15 pm
Berichten: 872
Woonplaats: Nederland
redefined schreef:
Bestaat er een methode om met een spuitbus zo strak te spuiten?


Meerdere dunnen lagen spuiten, niet te dik... Dan krijg je het heel strak! En natuurlijk goed voorbereiden :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: VW Golf III VR6
BerichtGeplaatst: di 28 feb, 2012 0:53 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 jan, 2011 23:07 pm
Berichten: 420
Woonplaats: Simpelveld
redefined schreef:
Hallo ,

Zoals jezelf zegt strak gespoten.
Bestaat er een methode om met een spuitbus zo strak te spuiten?
Komen er andere velgen onder?
Wordt de Golf ook wat verlaagd?
Blijf je volgen.

Groeten...


Ik leg de spuitbus altijd even in lauw water zodat de lak goed vloeit en goed schudden voor gebruik. En zoals bobbob al zei steeds dunne laagjes spuiten. Ik laat elke laag ongeveer 15 minuten aandrogen voordat ik de volgende laag spuit. Misschien is er een andere/betere manier maar zo die ik het altijd.

Er komen inderdaad andere velgen onder en hij wordt een beetje verlaagd. Ook zit ik te denken om wat details toe te voegen zoals audio in de kofferbak en een andere uitlaat. De vorige eigenaar heeft de koplampen zwart gespoten :roll: dus daar zal ik me ook wat op moeten laten invallen. Misschien angel-eyes o.i.d.. Als iemand suggesties heeft laat maar komen. :brouw:

_________________
Afbeelding
Al mijn (afgeronde) projecten


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: VW Golf III VR6
BerichtGeplaatst: zo 11 maart, 2012 18:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 jan, 2011 23:07 pm
Berichten: 420
Woonplaats: Simpelveld
Vanmiddag heb ik het interieur en de onderkant van de Golf aangepakt.

Het interieur zat al bijna helemaal in elkaar geplakt en was gewoon het kale plastic, zonder verf.
Ik had in eerste instantie alles zijdeglans zwart geverfd, maar uiteindelijk de stoelen een laagje donkergrijs gegeven zodat ze een beetje afsteken. En omdat ik het nog allemaal iets te saai vond heb ik de stoelen voorzien van een paar blauw/geel geruite decals die eigenlijk uit een kitje van een Golf II GTI komen. Op de foto is het nog een beetje nat van de sol. Dit was trouwens de eerste keer dat ik decals heb geplakt die een beetje groter zijn en die op een gegolfd oppervlak zitten en ik vond het vrij lastig om ze te plaatsen. Het is dus niet zo perfect, maar dat hoort denk ik bij het leerproces. Jammer trouwens dat er geen deurpanelen in de kit zitten.

Voor:
Afbeelding

en na:
Afbeelding

Tot slot ben ik begonnen met de onderkant van de auto, waarbij ik voor het eerst heb geprobeerd om een beetje te verweren. Ik heb met zilver, zwart en koper wat geprobeerd te drybrushen. Ook hier was het probleem dat alles al in elkaar geplakt was. Tips hoe het beter kan zijn natuurlijk zeer welkom!

Afbeelding

Tot de volgende update! :brouw:

_________________
Afbeelding
Al mijn (afgeronde) projecten


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 maart, 2012 19:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 01 jan, 2012 23:00 pm
Berichten: 1426
:shock: ziet er goed uit en de body ook. Hoe doe je dat drybrushen?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 maart, 2012 13:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 jan, 2011 23:07 pm
Berichten: 420
Woonplaats: Simpelveld
Masterbuilder schreef:
:shock: ziet er goed uit en de body ook. Hoe doe je dat drybrushen?

Ik heb een dikke kwast gepakt, daar zeer minimaal verf op gedaan zodat hij bijna droog is en ben vervolgens zeer licht over het model gegaan dus zonder druk te zetten. Dan blijft de verf niet overal zitten en krijg je dit effect. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, want ik weet niet goed ik het beter kan uitleggen. :D

_________________
Afbeelding
Al mijn (afgeronde) projecten


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 maart, 2012 15:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 01 jan, 2012 23:00 pm
Berichten: 1426
Bien schreef:
Masterbuilder schreef:
:shock: ziet er goed uit en de body ook. Hoe doe je dat drybrushen?

Ik heb een dikke kwast gepakt, daar zeer minimaal verf op gedaan zodat hij bijna droog is en ben vervolgens zeer licht over het model gegaan dus zonder druk te zetten. Dan blijft de verf niet overal zitten en krijg je dit effect. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, want ik weet niet goed ik het beter kan uitleggen. :D

Ja ik snap het nu wel. Iemand had hier al een pb'tje over gestuurd


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 apr, 2012 15:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 jan, 2011 23:07 pm
Berichten: 420
Woonplaats: Simpelveld
Ik heb de uitlaat vervangen door een wat dikker exemplaar. Ik heb hiervoor twee chromen buisjes genomen en die op de plaats van de originele eindstukken gelijmd.

Origineel:
Afbeelding

Aangepast:
Afbeelding

Afbeelding

Hij is wel nog een beetje scheef, maar dat wordt aangepast als de body er definitief op komt:
Afbeelding

Vervolgens eens naar de velgen gekeken. Hoewel de bijgeleverde BBS velgen wel mooi zijn vind wil ik wat anders. Maar omdat ik nog niet zo lang met modelbouw bezig ben is mijn spareparts-box nog niet zo goed gevuld. Toch heb ik een setje velgen gevonden die ik wel vond staan op deze Golf:

Afbeelding

Momenteel ben ik bezig met het spuiten van de vernis. Hier ben ik eerlijk gezegd wel een beetje bang voor omdat ik het model niet wil verpesten aangezien de kleurlak er vrij strak op zit. Dus duimen dat het goed gaat en dan straks weer een update... :D
Oh ja, en kijken of ik de beschadigde spiegel kan repareren.

Ik zie ook nu op de foto's dat ik vergeten ben om de naden weg te schuren. :oops:

_________________
Afbeelding
Al mijn (afgeronde) projecten


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Loeki, Silmaril en 26 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement