Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 11:50 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Plymouth Prowler
BerichtGeplaatst: do 06 okt, 2011 20:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 22 sep, 2011 11:03 am
Berichten: 97
Heb een doos gehaald van een plymouth Prowler en gaat om deze kit van Revell:
Afbeelding

Heb al ooit eerder 1 bouwdoosje gehad maar dat was toen ik een jaar of 7/8 was dus dit beschouw ik als mijn eerste model,
vandaar ook dat ik het hier als bouwverslag wil neer zetten en daar (hopelijk) zowel positieve als negatieve reactie's krijg zodat ik weet wat ik wel/niet goed doe en kan verbeteren.

Heb de kit al een stuk gebouwd voor ik er aan dacht om hier een verslag neer te zetten dus heb niet al te veel foto's maar goed dit is het tot nu toe:

Hier dan een paar van carrosserie:
(sorry voor de slechte kwaliteit foto's)

Wel al in de kleur maar nog zonder blanke lak ;) :
Afbeelding
Afbeelding

Op deze foto is een klein stukje van onderstel/blok te zien:
Nog steeds de lak niet afgewerkt.
Afbeelding
Afbeelding

Hier nog een bakje met het kleine spul:
Afbeelding

Alles is gespoten met een spuitbus dus echt strak zit ie niet in de lak maar goed ben daarom ook op zoek naar een compressor.

Inmiddels heb ik de grill ook chroom gespoten en zit er ook al blanke lak overheen maar die foto's komen nog,
wou ze net maken maar dat werd geen succes met me mobieltje.

Dus nu over naar het interieur waar ik eerdaags aan zal gaan beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Plymouth Prowler
BerichtGeplaatst: do 06 okt, 2011 21:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 24 dec, 2004 12:45 pm
Berichten: 6785
Woonplaats: Heemskerk
Hoezo kun je geen goed resultaat halen met een spuitbus?

Heb dezelfde kit ooit eens gemaakt en met een motip spuitbus gespoten:

Afbeelding

Kris.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Plymouth Prowler
BerichtGeplaatst: do 06 okt, 2011 21:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 apr, 2005 15:22 pm
Berichten: 6562
Woonplaats: Houthalen (Belgie)
Iceracer schreef:
Hoezo kun je geen goed resultaat halen met een spuitbus?

.........................................................................................................



Dat vraag ik me ook af, mijn modellen zijn allemaal gespoten met een spuitbus, zowel primer, lak en vernis.

Kijk maar eens in mijn gallerij

In ieder geval veel plezier met deze hobby en veel succes ermee.

_________________
Mvg Johny 8)

"When people rob banks, they go to jail."
"When banks rob people, they get a bonus."

http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=66


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Plymouth Prowler
BerichtGeplaatst: do 06 okt, 2011 22:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 22 sep, 2011 11:03 am
Berichten: 97
Zeg ook niet dat het onmogelijk is om met een spuitbus mooi te krijgen maar denk dat het mij wel beter af zal gaan met een airbrush ;)

@iceracer: had jouw verslag inderdaad ook al gelezen en vind hem echt super strak, zo zal de mijne er nog lang niet uit komen te zien ;)

Maar goed het is dan ook me eerste brouwsel :P


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Plymouth Prowler
BerichtGeplaatst: vr 07 okt, 2011 20:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 30 sep, 2009 20:10 pm
Berichten: 2231
Woonplaats: Retie (Belgie)
Ik vind jouw lak er toch ook best strak uitzien hoor.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Plymouth Prowler
BerichtGeplaatst: vr 07 okt, 2011 20:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 jan, 2008 20:33 pm
Berichten: 3690
Woonplaats: Pforzheim, Duitsland
Bef1987 schreef:
Zeg ook niet dat het onmogelijk is om met een spuitbus mooi te krijgen maar denk dat het mij wel beter af zal gaan met een airbrush ;)


Net zoals je moet oeffenen met een spuitbus, zal je ook niet direct super resultaat hebben met een airbrush hoor ;)
Een airbrush heeft ook veel oeffening en geduld nodig en daarnaast ben je ook meer tijd kwijt met schoonmaken. Mijn automodellen spuit ik altijd met de spuitbus, meestal motip. En ik ben in het bezit van een airbrush :mrgreen: Maar meestal heeft de kap van een auto maar 1 kleur dus dan vind ik het makkelijker om de spuitbus te hanteren en niets te hoeven reinigen naderhand :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Plymouth Prowler
BerichtGeplaatst: vr 07 okt, 2011 20:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 15 sep, 2011 16:15 pm
Berichten: 872
Woonplaats: Nederland
Mental-Marco schreef:
Bef1987 schreef:
Zeg ook niet dat het onmogelijk is om met een spuitbus mooi te krijgen maar denk dat het mij wel beter af zal gaan met een airbrush ;)


Net zoals je moet oeffenen met een spuitbus, zal je ook niet direct super resultaat hebben met een airbrush hoor ;)
Een airbrush heeft ook veel oeffening en geduld nodig en daarnaast ben je ook meer tijd kwijt met schoonmaken. Mijn automodellen spuit ik altijd met de spuitbus, meestal motip. En ik ben in het bezit van een airbrush :mrgreen: Maar meestal heeft de kap van een auto maar 1 kleur dus dan vind ik het makkelijker om de spuitbus te hanteren en niets te hoeven reinigen naderhand :lol:


haha, ik spuit mijn modellen over het algemeen met de bussen van de action, maar als ik een aparte kleur nodig heb, zoals mat, dan heb ik geen zin om een duur busje te kopen dus doe ik het met airbrush :oops: en met autolak doe ik natuurlijk ook met airbrush :D
want inderdaad het eritante van airbrush is het werk vooraf en achteraf (schoonmaken, mengen, die dingen)

bob


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Plymouth Prowler
BerichtGeplaatst: za 08 okt, 2011 18:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 aug, 2009 12:37 pm
Berichten: 3485
Woonplaats: den Belgiek
Ook ik gebruik bijna altijd spuitbussen, en denk toch dat ik het er goed vanaf breng :D Veel hangt af van de blanke lak en het polijsten en niet zozeer van de verf zelf. Maar genoeg daarover.

Kleur is mooi, vooral in combinatie met het chroom van de velgen. Zorg er nu voor dat de lak net zo glimt als het chroom en het kan bijna niet meer mis gaan. Succes voor de rest, ik zal deze volgen.

Cor


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Plymouth Prowler
BerichtGeplaatst: za 08 okt, 2011 19:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 22 sep, 2011 11:03 am
Berichten: 97
Al spraken de meeste alleen over zichzelf dat zij wel met een spuitbus goed resultaat halen toch wel allemaal thanks voor de reactie's

Heb zelf al wel meerdere scooters en auto onderdelen gespoten maar goed toch vind ik dit heel anders..
Maar goed ik zal blijven oefenen met de spuitbus ;)

@Deenie: Dankje maar vind zelf dat het nog veel beter kan (A)

@Corre: Dankje en dan ga ik toch de vraag aan jou stellen, (ja heb zoekfunctie allang gebruikt maar niet specifiek gevonden wat ik wou.) Hoe kan ik nu het beste mijn model laten glimmen en toch de afwerking wat mooier krijgen? Ik heb natuurlijk niet de wax setje's van tamiya o.i.d. liggen..
Wel heb ik Ultimate compound van Mequiars, Extreme nano-tech van Mequiars en cleaner wax van Mequiars, Zou het ook met een van die dingen lukken en een gewone poetsdoek net als op mijn eigen auto? Of weet jij/jullie andere goeie tips & Trucks daarvoor?


En ben vandaag even bezig geweest met het interieur:
Hier mijn stoelen een kleurtje gegeven:
Afbeelding

Zo ook het stuur:
Afbeelding

Het is misschien een rare foto maar zo kun je nog een beetje zien dat ik de hoofdsteunen in de kleur van de auto heb gedaan:
Afbeelding

Heb het ''interieur bucket'' ook al wel een kleurtje gegeven en handrem en versnellingspook erin gezet, deurpanelen kleur gegeven en het dashboard maar die foto's houden jullie nog van mij tegoed dankzij mijn O zo goede camera op mijn mobiel.

En hier ligt het hele zooitje te drogen:
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Plymouth Prowler
BerichtGeplaatst: za 08 okt, 2011 19:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 15 sep, 2011 16:15 pm
Berichten: 872
Woonplaats: Nederland
ziet er wel goed uit!!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement