Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:06 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 08 apr, 2012 8:09 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 01 jan, 2012 23:00 pm
Berichten: 1426
Gelukkig is dat met die decal nog goed gekomen want als die hard is kun je vrijwel niets meer :cry:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 apr, 2012 13:20 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Bedankt voor de reacties!

eyckles schreef:
Goed bezig en strak spuitwerk, maar alleen denk dat je niet de juiste kleur gebruikt. De echte Jordan EJ10 is fluo geel.

Ja, ik zag online dat de goeie kleur behoorlijk lastig te vinden/matchen is, maar ik ga mij daar niets van aantrekken. Mijn doel was/is om een net afgebouwd model recht uit de doos te bouwen, en bijgevolg had ik dus niet veel zin om echt te gaan rondspeuren op referenties en kleuren :P


eyckles schreef:
Ik heb deze ook nog ergens liggen op de werkbank, maar moet er serieus wat aanpassingen aan doen. De wielen en banden zijn echt brol, dus worden deze vervangen door wielen van een Ferrari F2007. Het zijn wek niet de juiste banden, maar voor mij zijn ze goed genoeg. Moet alleen nog eens de tijd vinden om eraan te beginnen:).

Pasvorm is ook behoorlijk poep, zoals je kan zien. Vandaar ook mijn beslissing om gewoon SOOB te gaan bouwen, plus, ik wil gewoon dit jaar een model afwerken :P


Masterbuilder schreef:
Gelukkig is dat met die decal nog goed gekomen want als die hard is kun je vrijwel niets meer :cry:

Wel, die had ik dus als eerste geplakt, en dan de vier andere op de vleugel die in twee delen is. Decal was dus netjes en strak opgedroogd en zat lekker vast, en er was ook al sol overgegaan.

De oplossing dan is om geduldig SET te kwasten over en tegen de decal aan. Net zolang blijven kwasten tot ie ergens een beetje loslaat, en dan kan je verder met je penseel de set onder de decal duwen en zo de decal omhoog en los duwen. Eens je een hoekje beet hebt is het gewoon kwestie van zorgen dat de decal wat onder spanning staat en blijven set aanbrengen tussen decal en onderdeel. :)

Geduld is hierbij het belangrijkst, anders ga je de decal gewoon scheuren en dan kan je er niets meer mee.

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 mei, 2012 1:13 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Nog een kleine update, gisteren even tijd gehad om te brouwen. Heb helasa niet overal foto's van, maar ach.

De badkuip is gemonteerd, want dat is nodig om de boel straks dicht te kunnen maken. Dus moest ook het wind shield afgeplakt worden. Nadien is de stuurkuil ook afgeplakt, want alles moet geprimerd en gespoten worden later.

Op dat gebied bevalt F1 me veel minder, ik moet te veel samenbouwen (om kieren en pasvorm te kunnen compenseren) wat dan weer resulteert in lastig afplakwerk...

Afbeelding

De inlaten, tweede kant is ook gespoten nu:
Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Afbeelding

Hier zit ik weer met hetzelfde probleem. Deze moet ik monteren voor de onderplaat en bovenbouw op mekaar gezet kunnen worden. De inlaten zelf moeten ook aan de binnenkant gespoten worden, dus moet dit spuitwerk afgeplakt worden. Achteraf moet ik natuurlijk de tape kunnen weghalen, en daarvoor heb ik wat trukjes moeten uithalen...

Ik ben begonnen met een stukje tape met twee gaatjes. Daardoor ging een stukje koperdraad in U-vorm, en dat is dan getwist. Zo kan ik de tape wegtrekken door aan het koperdraadje te trekken. De roosters zelf zijn afgeplakt, en daarop kwam tape om een geheel te maken. Alle tape stukjes zijn vastgezet op elkaar met secondelijm. Normaal moet ik dus het geheel kunnen wegtrekken via de koperdraad, hopelijk werkt dit...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het stuur heeft tenslotte ook wat decals ontvangen en kan na het spuitwerk gemonteerd worden.
Afbeelding

En om af te sluiten, tussenstandfoto naast de tussenstand van een project van Mytheny ;)
Afbeelding

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 09 mei, 2012 13:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 mei, 2009 21:32 pm
Berichten: 1103
Woonplaats: Heerlen
Er vet die jodan met de Hornet op de neus, altijd wel een beetje de muitsers van de formule1.
Jammer dat Eddy weg is uit de formule een was toch een apparte kerel.

Heb de Ferrari van revel gebouwd en die licht ergens in 10 stukken, niet de meest fijne kits van revell.

_________________
Groetjes Dennis

Bezig met:
Trabant 601s
Vrieskist:
Ferrari 458 + PE


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 09 mei, 2012 15:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Ik heb verleden jaar een f1 BMW voor mijn broertje gemaakt. Zelfde verhaal als hier: Lastig door manier/volgorde van bouwen/spuiten.
Maar er is uiteindelijk best wat moois van te maken (met veel geduld en zulks).

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 jul, 2012 21:28 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Klein beetje vooruitgang weer hier... Op Bravo's meeting nog wat doorgeknutseld aan dit ding. Boven- en onderzijde zijn verenigd! Dat bracht het blijde nieuws van 'Hé, hier heb je nog wat verse kraters om op te vullen' :twisted:

Dus maar aan de slag gegaan.
Afbeelding

Aan de linkerkant is het hoogteverschil zo dramatisch dat ik er maar een stuk 0.5mm styreen opgeplakt heb. Dat kan dan mooi geschuurd worden zodat het verloop geleidelijk is. Waar je met plamuur het hele hoogteverschil in 2-3 mm zou opvangen, doe je dat met zo'n styreenplaatje over een 10mm ofzo :)
Afbeelding

Schuren...
Afbeelding

Nog te schuren...
Afbeelding

Genoeg geschuurd daarop, nieuwe laag plamuur om alvast wat fijner te kunnen gaan afwerken voor de primerronde :)
Afbeelding

Even in detail waar toch ook een flinke kier zat. Die is in eerste plaats opgevuld met stretched sprue + flinke dosis lijm, waarna er wat plamuur overheen ging.
Afbeelding
Afbeelding

En ook hier, een nieuwe lading plamuur...
Afbeelding

We blijven bezig. Langzaam maar zeker komt hier uiteindelijk een toonbaar model te staan :)

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 aug, 2012 16:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 19 okt, 2010 18:22 pm
Berichten: 461
veel aanpaswerk precies maar het ziet er al vet uit :D houden zo :p


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 nov, 2012 0:32 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
De plamuurellende is nog steeds niet voorbij :?

Afgelopen weekend ben ik erin geslaagd om de eerste serieuze laag primer op dit ding te kunnen spuiten, om te controleren waar het nog oneffen is. Nou, die methode werkt nog steeds :P

Overzichtje van ver:
Afbeelding

Onderkant, die is nog wat ruw, dus netjes opschuren en afwerken met Mr. Surfacer
Afbeelding

De hele constructie voorophanging + aerodynamische elementen is niet bepaald lekker om kieren te voorkomen, of op te vullen zelfs
Afbeelding
Afbeelding

Ook langs de zijkanten moet er nog wat bijgewerkt worden...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De plamuur zit er al op, heb pas later de foto's gemaakt. Eens kijken wanneer er tijd is om te schuren... :)

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 nov, 2012 12:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
mooi werk 8) 8)
dat stuurtje is :shock: 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 nov, 2012 16:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 feb, 2010 9:32 am
Berichten: 50
Woonplaats: Krimpen aan den Ijssel
Petje af hoor, bij zoveel opvullen had ik denk ik al de handdoek in de ring gegooid. Waar haal je dat geduld vandaan???

_________________
Wishlist; Ferrari F2012
Op de plank; Ferrari 312T, 312T2, en de F1-2000


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement