Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 0:00 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Toyota Celica ZZT230
BerichtGeplaatst: zo 05 dec, 2010 17:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 jan, 2009 20:46 pm
Berichten: 238
Dan ben ik aan het accentueren geweest, in elk geval vind ik het resultaat netjes genoeg om het zo te houden. Bij de volgende kit ga ik het interieur wel spuiten. Als je zo lang aan het kwasten bent vanwege de details dan droogt de zut al op voor je er klaar mee bent, met dit gekorrel tot gevolg. Na 2 pogingen het goed te doen zonder te spuiten vind ik het wel goed zo, als de badkuip in de wagen zit ga je er weinig van zien. (hoop ik)

Nu ben ik druk met een ander projectje (verslag volgt) om ruimte vrij te krijgen zodat ik de body kan gaan spuiten.

Op verzoek de foto's wat vergroot.

_________________
The Insane

Eigen site met links naar de bouwverslagen

... BMWs get girls, Ferraris get women, Celicas get dirty

... You can't please everybody, so you got to please yourself


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Toyota Celica ZZT230
BerichtGeplaatst: zo 05 dec, 2010 18:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 jan, 2009 20:46 pm
Berichten: 238
Ik heb m'n foto's online staan en net maar even een script in elkaar geklust dat, net als bij de thumbnails die ik heb, een 640x480 versie brouwt. Ik ben even zo vrij geweest om op de laatste pagina de foto's te vervangen door deze 640x480 versies. Hopelijk wordt er dan minder snel door geklikt naar de grote foto's waarop het gevlok in het interieur te duidelijk op te zien is. :oops: :lol:

_________________
The Insane

Eigen site met links naar de bouwverslagen

... BMWs get girls, Ferraris get women, Celicas get dirty

... You can't please everybody, so you got to please yourself


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Toyota Celica ZZT230
BerichtGeplaatst: zo 05 dec, 2010 18:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 aug, 2009 12:37 pm
Berichten: 3485
Woonplaats: den Belgiek
T_I schreef:
Ik heb m'n foto's online staan en net maar even een script in elkaar geklust dat, net als bij de thumbnails die ik heb, een 640x480 versie brouwt. Ik ben even zo vrij geweest om op de laatste pagina de foto's te vervangen door deze 640x480 versies. Hopelijk wordt er dan minder snel door geklikt naar de grote foto's waarop het gevlok in het interieur te duidelijk op te zien is. :oops: :lol:

Veel beter
Danku :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Toyota Celica ZZT230
BerichtGeplaatst: zo 05 dec, 2010 21:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 jan, 2009 20:46 pm
Berichten: 238
Graag gedaan.

Dan maar meteen een verf vraag, is er iets te doen tegen het vlokken van Tamiya verf als je wat langduriger aan het schilderen bent in 1 vlak? Ik heb het interieur nu 2x met de kwast geverfd, omdat dat m'n originele doel was, body spuiten, rest met de hand, maar zowel zo uit het potje als verdund blijft ie vlokken. Het volgende interieur wordt met de airbrush gedaan en deze wil ik niet nog een keer over doen, maar ik wil wel graag weten wat de oorzaak van dit effect is. Had ik na het zetten van de randen moeten wachten tot de verf echt droog is voor het invulwerk? Heb ik niet de juiste verf? (Met revell heb ik dit effect nooit gehad) Ik heb juist door geverfd om niet een overlap te krijgen van verschillende lagen, maar 1 laag in 1 keer. Ik heb hier meerdere lagen aangebracht omdat het toch niet dekkend lukte (moet je ook niet willen, dan wordt het helemaal een bende) en de meeste vlokken er tijdens het schilderen uit weten te krijgen, maar er zijn er toch een aantal achter gebleven.

Voor het gebruikte uiterlijk niet echt vervelend, maar ik wil graag weten wat hier fout is gegaan. Helemaal omdat de Tamiya verf die op de bodem zit zich prima gehouden heeft en dat is een veel groter vlak. (Maar wel met veel minder randjes die gedetailleerd gedaan zijn)

_________________
The Insane

Eigen site met links naar de bouwverslagen

... BMWs get girls, Ferraris get women, Celicas get dirty

... You can't please everybody, so you got to please yourself


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Toyota Celica ZZT230
BerichtGeplaatst: zo 12 dec, 2010 20:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 jan, 2009 20:46 pm
Berichten: 238
Door het tussendoortje is het gelukt om een hoekje vrij te maken om te gaan spuiten, maar eerst even 3 gaatjes in de body gemaakt, 1 voor de antenne en 2 voor de richtingaanwijzers. Met keuze tussen de US/Japanse of de Europese versie voor de richtingaanwijzers waren er op 2 plekken in de voorschermen gemarkeerd om op de juiste plek de richtingaanwijzers te plaatsen. Dat is gelukt dankzij de tip van sleurhut om het 1mm boortje in een mesjeshouder te plaatsen en zo de gaatjes te maken.

Als ik naar het verfpotje bij de airbrush kijk is het laatste wat ik gespoten heb iets roods geweest. Dat was vast de 1e keer geweest dat ik met de Badger 150 gespoten heb, maar de 2e poging was de body van de Celica.

Afbeelding Afbeelding

Op zich heb ik er verf op weten te krijgen en na extra verdunnen zelfs zonder spetterwerk. Helaas heb ik het voor elkaar gekregen om op de zijkanten wat lichte vlekken te krijgen.

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Ik zag na de 2e laag de plekken ontstaan. De 2e laag is met extra Tamiya thinner vermengd om het spetteren van de 1e laag tegen te gaan. Heb ik iets te kort gewacht tussen de lagen?

Op zich een goede oefening geweest, zelfs het schuurwerk is goed genoeg gebleken na een laatste slag met korrel 1000. Tevens ben ik wel tevreden met de streepjes zwart en wit die ik gezet heb, ze helpen wel iets.

Afbeelding

Al met al ben ik wel tevreden met hetgeen ik vandaag voor elkaar heb kunnen krijgen, al zal de body nog een laag moeten hebben. In elk geval wist ik nog hoe de badger te demonteren en schoon te maken. :?

_________________
The Insane

Eigen site met links naar de bouwverslagen

... BMWs get girls, Ferraris get women, Celicas get dirty

... You can't please everybody, so you got to please yourself


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Toyota Celica ZZT230
BerichtGeplaatst: zo 13 feb, 2011 20:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 jan, 2009 20:46 pm
Berichten: 238
Dat was weer een drukke tijd, kerst en bergen verjaardagen vreten tijd, naast werk en werk zoeken.

Na de 'verplichtingen' vandaag weer tijd genomen voor de hobby, dus de body weer verder gespoten. Bij nader onderzoek van de verf in het potje voor de airbrush vond ik veel metallic, maar weinig blauw. Knap, alsof alle pigment er vandoor was. Potje leeg en verse verf hielp. Weer een laag erop en het ziet er netter uit. Volgens velen kan het vast beter, maar ik ben tevreden en wil de wagen toch 'smerig' hebben, dus de onvolkomenheden maskeer ik wel. (goede oefening :? )

Daarna de raamrubbers geschilderd, het 'chrome' dat achter de lampen moet en de knipperlichten de laatste laag helder oranje gegeven en nu... wachten. Naar ik heb begrepen kan je de verf het beste een paar dagen tot een week laten drogen na spuiten, dus dat gaan we doen. (al was het maar omdat ik verwacht/hoop weinig tijd te hebben komende week) Ik vind de kleur nu in elk geval erg mooi geworden en ik ga dan ook de wagen waarschijnlijk niet trakteren op een laag blanke lak. Ik weet dat het netter is bij metallics, maar ik vind het zo mooier. Met een beetje matte laklaag lijkt ie meteen wat vuiler, wie weet vind ik dat een leuke basis als ie in elkaar zit. (voor de body, de wielen glimmen me veel te veel, dus die worden nog aangevallen met verf om de remstof weer te geven :twisted: )

Geen foto's bij deze update, die schiet ik wel als ik beter licht heb.

_________________
The Insane

Eigen site met links naar de bouwverslagen

... BMWs get girls, Ferraris get women, Celicas get dirty

... You can't please everybody, so you got to please yourself


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Toyota Celica ZZT230
BerichtGeplaatst: di 15 feb, 2011 21:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 jan, 2009 20:46 pm
Berichten: 238
Ik had helaas niet heel veel beter licht, maar dit doet het wel. Vandaag de foto's geschoten van de gespoten body, na het zetten van de raamrubbers en het schilderen van de chrome vlakken achter de koplamp en achterlichten.

Afbeelding
Afbeelding

Ik ben wel tevreden, hij glimt niet en dat hou ik zo. Ik vind het effect erg mooi en zo blijft het 'vuil' vast ook beter zitten.

Voor de fotoshoot wilde ik 'm nog snel even in elkaar zetten, maar de dorpelkappen die al aan de body zitten geven een kleine uitdaging. Ik gok dat die iets te ver naar binnen zitten, dus dat wordt bij het huwelijk oppassen. Het idee voor de gordels laat ik maar varen, die krijg ik nooit goed als het samenvoegen niet al te makkelijk gaat. Dan beter niet aanwezig dan slecht toegevoegd. Eens zien of de Celica deze week in elkaar gezet kan worden om daarna van wat licht vuil te voorzien.

_________________
The Insane

Eigen site met links naar de bouwverslagen

... BMWs get girls, Ferraris get women, Celicas get dirty

... You can't please everybody, so you got to please yourself


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Toyota Celica ZZT230
BerichtGeplaatst: wo 16 feb, 2011 21:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 jan, 2009 20:46 pm
Berichten: 238
Op verzoek, 2 foto's bij daglicht. Ik heb wel gesmokkeld, er zit al weer wat meer in de body.

Afbeelding
Afbeelding

Ik ben ondertussen wat verder gegaan en de body zit al zowat compleet in elkaar. Tevens zit de badkuip ook in elkaar en het loslatende rechter achterwiel zit ook weer op z'n plek. Nog geen foto's, zonder daglicht wordt het te donker met deze camera, dus dat komt morgen wel.

_________________
The Insane

Eigen site met links naar de bouwverslagen

... BMWs get girls, Ferraris get women, Celicas get dirty

... You can't please everybody, so you got to please yourself


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Toyota Celica ZZT230
BerichtGeplaatst: do 17 feb, 2011 19:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 jan, 2009 20:46 pm
Berichten: 238
Gisteren en vandaag weer lekker bezig geweest. Wat klein spul op de body geplakt, het aquarium op z'n plek en weer een foto ronde.

Afbeelding
Afbeelding

Bijna de decal van de achterruit vergeten... bijna. Die moest nog aan de binnenkant op de achterruit. Best wel een uitdaging als er al een antenne op zit en het open dakje er al in zit. Overigens heb ik hierbij besloten om de volgende keer gewoon zelf ergens raampjes vandaan te halen en niet het restant uit het aquarium te gebruiken... dit is best wel belachelijk dik. (of op jacht naar een kit met ramen ipv een aquarium)

De zijknippers zijn in de body geplakt (zelf gaatje boren) en hebben daarna vanaf de binnenkant een druppel clear oranje gekregen en na drogen een druppel chrome. De glaasjes zijn helder, maar in Nederland is oranje licht vereist, dus moet er een oranje lampje in. Dat is zo wel gelukt geloof ik.

De achterlichten weer een plens clear rood en oranje gegeven en daarna toch maar een laagje chrome om er zeker van te zijn dat er achter de lenzen chrome zit voor de reflexie en niet ook daarbuiten. Daarnaast ook het gaas wat in de grote opening moet komen erin geplakt en de achterlichten al op de body geplakt. Eens kijken of ik morgen de spiegelglazen van de buitenspiegels kan plakken en het huwelijk kan doorvoeren.

Enige uitdaging die ik tot nu toe heb gehad is het Toyota logo in de neus. In de handleiding staat dat die na plaatsen van het mini grilletje erop moet, maar dat heb ik toch maar daarvoor gedaan. Achteraf gezien erg verstandig, want die metaal decal wilde voor geen meter blijven plakken. Daar zit nu een druppie lijm achter. Ik heb de handleiding gevolgd, uitknippen, achterplaatje eraf, goed aanwrijven en daarna de plastic bovenlaag eraf... mooi niet dat ie beter plakte op het onderdeel dan het plastic bovenlaagje.

_________________
The Insane

Eigen site met links naar de bouwverslagen

... BMWs get girls, Ferraris get women, Celicas get dirty

... You can't please everybody, so you got to please yourself


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Toyota Celica ZZT230
BerichtGeplaatst: do 17 feb, 2011 20:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 02 jan, 2010 18:14 pm
Berichten: 410
Woonplaats: Heiloo
Ziet er netje uit. ben benieuwd naar het eindresultaat.
Groet Jochem

_________________
333: Only half DEVIL


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement