Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 5:45 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Toyota Celica ZZT230
BerichtGeplaatst: do 18 nov, 2010 11:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 jan, 2009 20:46 pm
Berichten: 238
Ik heb 250x188 (m'n index foto) en 4000x3000 (origineel). Die laatste vind ik te groot om te plaatsen, vandaar dat ik de kleine hier plaats en er een url tag omheen zet naar de grote uit het eigen archief voor degene die de foto's groot willen zien.

Als ik met andere pakketten voor de foto's aan de gang ga kan ik niet bouwen. Ik zit voor m'n werk al genoeg achter de computer, dus de computertijd probeer ik in m'n vrije tijd te beperken. :wink:

_________________
The Insane

Eigen site met links naar de bouwverslagen

... BMWs get girls, Ferraris get women, Celicas get dirty

... You can't please everybody, so you got to please yourself


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Toyota Celica ZZT230
BerichtGeplaatst: zo 21 nov, 2010 22:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 jan, 2009 20:46 pm
Berichten: 238
Zo, kleine update van de werkzaamheden van dit weekend.

Gisteren wat gewinkeld en hobbywinkels zijn handig. Ze hebben er van alles, van garen en kant tot bandjes om je stikwerk mee te verstevigen. Of in elk geval, ik gok dat het daar voor is, maar ik heb het niet gevraagd. De juiste structuur en zo op het 1e gezicht ook de juiste breedte om gordels van te maken.

Afbeelding

Nu alleen nog bedenken hoe ik dit stukje ga vastzetten voor de voorstoelen met een badkuip en een aquarium waar het een en ander in zal moeten komen. De achterbank is simpel, die rol zit achter de achterbank, dus dat wordt over de rugleuning leggen en klaar, maar die voorstoelen? Ik ben in elk geval blij dat ik het zijruitje van de bestuurder heb uitgesneden en het dakje, dan heb ik in elk geval nog een gat om een kans te hebben. (nog tips?)

Het gaat een geprut worden, maar het gaat er ook leuk uit zien. (als het lukt)

Vandaag de decals van de tellerset en het logo op het stuurwiel gedaan, net als het chrome en rood dat in het interieur hoort.

Afbeelding

en daarna een dry-fit van de badkuip.

Afbeelding

Ik ben wel tevreden. Nu nog gaan klussen met de gordels en gordelvangers.

_________________
The Insane

Eigen site met links naar de bouwverslagen

... BMWs get girls, Ferraris get women, Celicas get dirty

... You can't please everybody, so you got to please yourself


Laatst bijgewerkt door T_I op zo 05 dec, 2010 18:02 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Toyota Celica ZZT230
BerichtGeplaatst: do 25 nov, 2010 8:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 jan, 2009 20:46 pm
Berichten: 238
Gisteren de bodemplaat verder aangevallen en een poging gedaan de remleidingen te leggen. Dit heb ik, na verschillende pogingen een set leidingen goed te krijgen, maar even opgegeven. Tijd om te investeren in goede pincetten en een extra tang om te kunnen buigen en plaatsen. De onderkant zit nu in elkaar, dus wat plaatjes.

De bodem. De bandjes zijn opgeschuurd om een gebruikt effect te geven en de voorwielen hebben op de buitenste rand nog een extra schuurbeurt gekregen om het effect van de stuurbekrachtiging te creëren.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Tevens even een dry-fit van de bodem, badkuip badkuip (ook dry-fit), het aquarium en de body. Deze nog zonder de onderdelen die er nog aan en op moeten.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

_________________
The Insane

Eigen site met links naar de bouwverslagen

... BMWs get girls, Ferraris get women, Celicas get dirty

... You can't please everybody, so you got to please yourself


Laatst bijgewerkt door T_I op zo 05 dec, 2010 18:02 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Toyota Celica ZZT230
BerichtGeplaatst: do 25 nov, 2010 13:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 nov, 2009 22:42 pm
Berichten: 616
Woonplaats: Oudenaarde (B)
Ziet er al goed uit, mooi detail!
Dit is echt een zeer mooie kit, ben er ook eens aan begonnen maar door problemen aan de carrosseriekleur ben ik ermee gestopt uiteindelijk. Zou hem wel eens overnieuw willen doen! Succes nog!

Groeten, guus

_________________
Afbeelding
| Chevrolet Monte Carlo Landau Coupé | Volkswagen Karmann Ghia Coupé | Fiat Abarth 695 SS |


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Toyota Celica ZZT230
BerichtGeplaatst: vr 26 nov, 2010 13:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 jan, 2009 20:46 pm
Berichten: 238
Bedankt.
Ik heb gemerkt dat het 4-0 kwastje dat ik heb best wel bruikbaar is, mits ik de lenzen uit doe en een bril op zet. (iets met schele koppijn die niet mee helpt met het richten van de punt ;) )

Ik ga voor de blauw metallic die Tamiya niet in een spuitbus heeft zitten. Dit omdat ik toch wil leren luchtkwasten. Dat was, naast wat andere dingen, de belangrijkste reden om de kit zo te doen.

Tevens heb ik geleerd dat ik de Tamiya verf er in een bakkie biotex eraf kan krijgen (al getest met het dashboard), dus ik ben benieuwd hoe vaak de body in bad gaat voor ik tevreden ben. :)

_________________
The Insane

Eigen site met links naar de bouwverslagen

... BMWs get girls, Ferraris get women, Celicas get dirty

... You can't please everybody, so you got to please yourself


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Toyota Celica ZZT230
BerichtGeplaatst: ma 29 nov, 2010 22:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 jan, 2009 20:46 pm
Berichten: 238
Zo, kleine update, met foto's. Gisteren de body voorzien van de dorpelcovers en de spiegels. Die moeten in de body kleur, dus maar voor het spuiten gemonteerd. Ik ben ook begonnen met het nalopen van de body op gietnaden en het valt me erg mee. Op de voor en achterbumper elk 2 lijntjes en bij de koplampen 1 elk. Na wat spitten heb ik schuurpapier met korrel 400 gevonden. Na nat schuren (grover dan 220, 220 en 400 in volgorde) waren de de gietnaden weg en het voelde netjes strak aan, ook met de nagel. Tevens ziet het er dof maar redelijk bruikbaar uit.

Daarna een poging to pre-shading gedaan. Na gehoord te hebben dat dat waarschijnlijk niet staat besloten om het subtiel te proberen. (toch eigenwijs genoeg om in elk geval het resultaat te willen zien voor het een bad Biotex in gaat) Bij het kwasten (0000 kwast) vroeg ik me af of je ook iets als pre-highlighting kan doen. Potje wit gepakt en 4 lijntjes en het vakje onder de deurgreep een beetje witte verf gegeven. Ik ben benieuwd of het nog te zien is na het spuiten, maar voor de zekerheid maar even op de foto gezet ter referentie. :)

Afbeelding Afbeelding

Overigens besloten om toch maar clear rood en oranje in te slaan, ik ben wel benieuwd en nu ik weet dat dit in biotex oplost... Nog punten om op op te letten bij het badderen van doorzichtig plastic?

Ik ben weer eens tevreden. (Nu nog zien of na het spuiten dat ook nog zo is, maar dat is voor dan, eerst opruimen zodat ik kan gaan spuiten :lol: )

_________________
The Insane

Eigen site met links naar de bouwverslagen

... BMWs get girls, Ferraris get women, Celicas get dirty

... You can't please everybody, so you got to please yourself


Laatst bijgewerkt door T_I op zo 05 dec, 2010 18:03 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Toyota Celica ZZT230
BerichtGeplaatst: zo 05 dec, 2010 10:27 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 jan, 2009 20:46 pm
Berichten: 238
Gisteren mezelf getrakteerd op 2 potjes clear lak van Tamiya, rood en oranje. Na alles wat ik wil doen aan de wagen en de bijkomende kennis dat de verf er ook weer af te krijgen is heb ik besloten toch te investeren in die 2 potjes en de extra tijd om de achterlichten schoon te krijgen en op nieuw te doen. Helaas heb ik ook gemerkt dat Tamiya en Pactra, ondanks dat het beide acrylverf is, andere verwijderingsmethoden hebben. Na een badje biotex en een beetje thinner heb ik de Pactra er met remmenreiniger af weten te krijgen. Het feit dat de achterlichten en het 3e remlicht wel erg makkelijk los kwamen van de spreu had me al moeten waarschuwen, maar blijkbaar niet helder genoeg geweest. Bij het schoonmaken is het 3e remlicht gebroken en een hoekje van 1 van de achterlichten afgebroken. :? Ik had alle delen nog, dus dan maar herstellen. Het 3e remlicht is prima gelukt, maar het achterlicht was in 3 delen gebroken waarvan 2 erg kleine delen. Bij het plakken van het 2e deel had die, ondanks dat ik met een goed pincet bezig was, toch ontsnappingsneigingen. Helaas werd dat een geslaagde poging, dus het 'gebruikt' zijn van de wagen gaat toch een extra detail krijgen. Het missende hoekje moet natuurlijk verklaard worden door een schade aan de wagen, niet door mijn ongeduld en onhandigheid. :lol:
Het hoekje dat mist zit op het zijscherm, dus onhandig parkeren kan een goede verklaring zijn, daar ga ik wel wat voor verzinnen. Ik neem aan dat met een warm staafje de body wel een klein deukje kan krijgen.

Tevens ben ik eens bezig geweest met het post-shaden van het interieur. 'Niemand doet het' is voor mij geen reden om iets niet te doen, dus lekker eigenwijs wat zwarte verf verdund en met een Rembrand 000 'extra fine tipped' penseel de naden gaan volgen van de rechter plek van de achterbank (voor de kijker links). Daarna een lijntje op de middenconsole gezet en even een foto geschoten om te kijken of ik het leuk vond staan.

Afbeelding

Ik vind het wel erg goed staan, dus waarom 'men' niet post-shade in het interieur van de wagen, geen flauw idee. Zal wel iets te maken hebben met de showroomstaat van de meeste modellen. Nu wil ik die zeker niet hebben, zonde als de wagen niet gebruikt zou zijn, dus vrolijk verder gegaan met het gehele interieur.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Het ziet er met de dry-fit weer netjes uit, al had ik het dashboard of eerder moeten doen of eerder moeten stoppen en vandaag verder moeten gaan. Bij het zetten van 1 lijntje heb ik de naad waar ie in moest finaal gemist. :roll: Het zij zo, lesobject en ik denk niet dat je dit heel duidelijk gaat zien als de wagen in elkaar zit.

Ik ben tevreden.

Het valt me overigens wel op dat ik vanalles doe behalve opruimen zodat ik de body eindelijk eens kan gaan spuiten... misschien toch maar eens een opruimsessie inplannen. ;)

_________________
The Insane

Eigen site met links naar de bouwverslagen

... BMWs get girls, Ferraris get women, Celicas get dirty

... You can't please everybody, so you got to please yourself


Laatst bijgewerkt door T_I op zo 05 dec, 2010 18:04 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Toyota Celica ZZT230
BerichtGeplaatst: zo 05 dec, 2010 15:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12252
Woonplaats: Eibergen
Na drie keer kijken heb ik het maar opgegeven want ik zie echt niet waar die post of pre shading zit? oja dit doe je ook meestal aanbrengen met de airbrush en niet met een kwastje, een nylon kous zal ook wat redding brengen om het vuil uit je verf te zeven want dat is wel ruim vertegenwoordigd.

Jammer dat je niet de moeite wil nemen om de foto`s op een normaal formaat te maken want niet iedereen heeft zin om telkens te moeten wachten totdat die lel van een foto is ingeladen :?

Ron

_________________
2024 bouwsels
WIP MFH. BSA Bleu Star [1933] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55473
Gereed Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Toyota Celica ZZT230
BerichtGeplaatst: zo 05 dec, 2010 16:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 aug, 2009 12:37 pm
Berichten: 3485
Woonplaats: den Belgiek
Op zich niet slecht, maar zoals Ron zegt is dit niet echt shaden. Dat doe je inderdaad met een airbrush met een fijne nozzle omdat de zogenaamde 'shade' of 'schaduw' geleidelijk verdeeld moet zijn. Ik kan op het net geen foto vinden maar als je wil kan ik het uit een boek scannen.
In jouw geval zijn eigenlijk de lijnen geaccentueerd, wat uiteraard meer diepte geeft maar dat kan evengoed met een wash ;)
Probeer wel de stofjes nog weg te schuren want dat is wel zonde.

Grotere foto's zouden inderdaad welkom zijn, ook bij mij neemt het laden van de foto wat tijd in beslag.

Groeten
Cor


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Toyota Celica ZZT230
BerichtGeplaatst: zo 05 dec, 2010 17:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 jul, 2009 11:49 am
Berichten: 1634
Woonplaats: Amersfoort
Het is dat ik geen tijd had, ik heb volgens mij 10 minuten zitten klooien om alle foto's te bekijken..
En ik moet wel zeggen dat het er niet verkeerd uit ziet.

Alleen zoals al meer zeggen vind ik het ook jammer dat je de moeite niet neemt om grotere Foto's te posten, het is heel makkelijk om een photobucket account aan te maken en je foto's te uploaden.. of zit ik nu fout? :)

Grtz,
AutoBrouwert :mrgreen:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement