Gisteren mezelf getrakteerd op 2 potjes clear lak van Tamiya, rood en oranje. Na alles wat ik wil doen aan de wagen en de bijkomende kennis dat de verf er ook weer af te krijgen is heb ik besloten toch te investeren in die 2 potjes en de extra tijd om de achterlichten schoon te krijgen en op nieuw te doen. Helaas heb ik ook gemerkt dat Tamiya en Pactra, ondanks dat het beide acrylverf is, andere verwijderingsmethoden hebben. Na een badje biotex en een beetje thinner heb ik de Pactra er met remmenreiniger af weten te krijgen. Het feit dat de achterlichten en het 3e remlicht wel erg makkelijk los kwamen van de spreu had me al moeten waarschuwen, maar blijkbaar niet helder genoeg geweest. Bij het schoonmaken is het 3e remlicht gebroken en een hoekje van 1 van de achterlichten afgebroken.
Ik had alle delen nog, dus dan maar herstellen. Het 3e remlicht is prima gelukt, maar het achterlicht was in 3 delen gebroken waarvan 2 erg kleine delen. Bij het plakken van het 2e deel had die, ondanks dat ik met een goed pincet bezig was, toch ontsnappingsneigingen. Helaas werd dat een geslaagde poging, dus het 'gebruikt' zijn van de wagen gaat toch een extra detail krijgen. Het missende hoekje moet natuurlijk verklaard worden door een schade aan de wagen, niet door mijn ongeduld en onhandigheid.
Het hoekje dat mist zit op het zijscherm, dus onhandig parkeren kan een goede verklaring zijn, daar ga ik wel wat voor verzinnen. Ik neem aan dat met een warm staafje de body wel een klein deukje kan krijgen.
Tevens ben ik eens bezig geweest met het post-shaden van het interieur. 'Niemand doet het' is voor mij geen reden om iets niet te doen, dus lekker eigenwijs wat zwarte verf verdund en met een Rembrand 000 'extra fine tipped' penseel de naden gaan volgen van de rechter plek van de achterbank (voor de kijker links). Daarna een lijntje op de middenconsole gezet en even een foto geschoten om te kijken of ik het leuk vond staan.
Ik vind het wel erg goed staan, dus waarom 'men' niet post-shade in het interieur van de wagen, geen flauw idee. Zal wel iets te maken hebben met de showroomstaat van de meeste modellen. Nu wil ik die zeker niet hebben, zonde als de wagen niet gebruikt zou zijn, dus vrolijk verder gegaan met het gehele interieur.
Het ziet er met de dry-fit weer netjes uit, al had ik het dashboard of eerder moeten doen of eerder moeten stoppen en vandaag verder moeten gaan. Bij het zetten van 1 lijntje heb ik de naad waar ie in moest finaal gemist.
Het zij zo, lesobject en ik denk niet dat je dit heel duidelijk gaat zien als de wagen in elkaar zit.
Ik ben tevreden.
Het valt me overigens wel op dat ik vanalles doe behalve opruimen zodat ik de body eindelijk eens kan gaan spuiten... misschien toch maar eens een opruimsessie inplannen.
_________________
The Insane
Eigen site met links naar de bouwverslagen... BMWs get girls, Ferraris get women, Celicas get dirty
... You can't please everybody, so you got to please yourself