Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 6:39 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 110 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 07 okt, 2010 18:57 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Ik heb even mijn projectje in een nieuw topic gestart, zo kan in het andere topic gewoon door worden gekeuvelt over Gemballa en het groepsproject in het algemeen.

Ter nagedachtenis van Uwe Gemballa, ga ik zijn Avalanche maken, die hij basseerde op de 911 930 3.3 Turbo ergens rond 1983.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En even een klein plaatje van het origineel:
Afbeelding

De doos is van Revell, maar er is overduidelijk gebruik gemaakt van de Fujimi mallen van de Turbo Enthusiast serie. Dat staat dus garant voor veel onderdelen, hoge kwaliteit en veel plezier.
Nadeel van de oude kit zijn de decals. Ze zijn enorm vergeelt en voordat ik kan gaan bouwen aan deze wagen, zal ik moeten nagaan welke decals ik moet gaan namaken. Momenteel ben ik bezit met de tekst Avalanche in een vector formaat te zetten. De tekst Gemballa heb ik al gedaan vandaag.

Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 okt, 2010 19:52 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Zo de eerste update. Nee... ik ben nog niet begonnen, maar ik had enkele jaren geleden al wat plannen met deze Avalanche en die zal ik maar eens uit de doeken doen.

Zo beginnen we met blauwe gordels. Het interieur wordt wit met een blauw accentje, waaronder dus de gordels.
Afbeelding

Voor het exterieur heb ik ook een blauwe lak klaar staan. Geen idee wat voor een kleur het precies is, maar deze lak had 'mijn' spuiter over van het spuiten van de scoorter van zijn dochter. Ik vond het wel een lekker kleurtje, du heb ik het restje meegenomen. Ik zou eigenlijk een foto moeten hebben met wat daglicht, omdat dan de blauwe kleur wat dieper wordt en dan zie je een vleugje groen terug.
Afbeelding
Afbeelding

gtidude schreef:
wow that is an awesome kit, could you show me a close up picture of those wheels in the kit?

En dan op verzoek van gtidude, een close-up van de velg.
Afbeelding
Afbeelding
De band is overigens weer typisch Revell. Het lijkt wel gemaakt te zijn van oude kauwgom. Het rubber glimt en het is net niet plakkerig, maar zeker ook niet het rubber dat ik van Fujimi gewend ben :?
Hopelijk gaat het nog jaren mee, en heb ik niet over enkele maanden een model dat alleen nog maar op zijn velgen staat, omdat de banden weg geerodeerd zijn.

Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 okt, 2010 21:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
Van die banden en velgen wordt je ook niet blij, zeg. :shock:
Ze ontbreken in mijn kit, maar zo te zien mis ik er niet veel aan.
Wees voorzichtig met de ruiten, daar waar de fujimi's bij de pen/gat verbinding tussen ruit en body een mooi spits pennetje in de body hebben, is bij de Avalanche-body van Revell iets minder subtiel gewerkt. Heb je er geen erg in dan druk je zo een scheur in de ruit! :? Ik heb vanmiddag nog even gekeken, maar de beste oplossing lijkt de 'pennen' in de Avalanche-body weg te frezen of snijden: een voorzichtig boorproefje op het reeds beschadigde ruitje wees uit dat het groter maken van de gaatjes in de ruit niet gaat werken, want (bijna) zichtbaar na assemblage.


E.Z. 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 okt, 2010 22:35 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Bedankt voor de info. Ik heb sowieso wel het idee dat het geen kwaad kan om elkaar te helpen met deze kit.

Ik las toevallig de handleiding over de uitlaat. De sierstukken moet je gewoon aan de body lijmen en dan lijkt het net of ze aan het motorblok zitten!!!

Yeah right!!! En ik ben zeker malle pietje!!! :evil:
Nou, hoe ik het ga oplossen weet ik nog even niet, maar een uitlaat hoort gewoon vast te zitten aan de motor en niet aan de bumper.

Arno
(die voordat hij begint nog even zijn speedster hoopt af te ronden)

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 okt, 2010 23:32 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 20 okt, 2005 20:57 pm
Berichten: 2182
Woonplaats: Zundert
Volgens mij horen er bij de velgen nog ringen die erop gelijmd dienen te worden. Als je de velgen dan in kleur spuit en de ringen in het chrome erop dan ziet het er al een stuk beter uit!

Greetz, Eric.

_________________
Doe je best dan is elk model geslaagd!!!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 okt, 2010 10:29 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
De velgen moeten inderdaad in 2 kleuren, maar de ringen die erbij zitten zijn voor de achterkant van de velg. Je kunt dus niet het hart van de velg los spuiten. (dit is zo typisch het oude Revell prutswerk)

Maar goed... ik plak de hele rambam wel af en met een goed gevulde airbrush maken we er wel iets moois van.

Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 okt, 2010 9:39 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 maart, 2005 15:51 pm
Berichten: 2993
Woonplaats: Wezep
Zo Arno,

Dat het een leuke bak is waren we het dan al over eens, want anders gingen we hem niet bouwen. Plannen klinken goed, kleurtje lijkt me heel apart op deze auto dus ik ben heel benieuwd. Volgens mij zijn er zowel voor als achter ringen voor de velgen, zo staat hij ook afgebeeld op de doos. In mijn doos zaten er in ieder geval 4 bij, maar heb nog niet gepast of iets dergelijks.

Wat betreft de uitlaatsierstukken, erg jammer inderdaad. Ik ga denk gewoon een nieuw uiteinde maken en deze verbinden met de bestaande dempers. Alleen heb ik even snel de beschrijving doorgebladerd en daar zag ik de montage van de gewone enkele Fujimi uitlaat :? . Oftewel puzzelstukje eerste klas, maar eens over brainstormen wat de oplossing moet zijn.

Succes met de bouw en ik benieuwd naar de eerste stappen en waarschijnlijk problemen :mrgreen: .

Gerwin

_________________
1957 Chevrolet Corvette “barnfind” in aanbouw
ZiS-151 BM-13N “Katyusha” in aanbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 okt, 2010 14:38 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Ik heb gisteren de 2 eerste stukjes aan elkaar gelijmd. Dus dat stelt nog helemaal niets voor. Maar ik ben dan ook meerdendeels bezig met het verzinnen hoe en wat ik in de body kleur wil spuiten.
Ik zit er namelijk aan te denken om de engine cover ook in de body kleur te spuiten, net als de ventilator en mogelijk ook de kleppendeksels.

De uitlaat wordt inderdaad nog een bijzondere klus. Ik denk dat ik 2 dempers ga scratchen voor elke kant van de boxer 1. Die dempers liggen dan links en rechts van het blok en lopen recht naar achteren waar ze kunnen worden aangesloten op de uitlaatsierstukken.

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 okt, 2010 15:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12236
Woonplaats: Eibergen
Gelukkig weet ik weinig van Porsches af dus wens ik je veel succes met deze rakker en U word gevolgd tijdens uw bouw perikelen 8)

Ron

_________________
WIP Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931
Gereed. Harley Davidson WL45. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55173
Gereed. 1/9 Harley Davidson Board tracker https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54316
Gereed. 1/6 H-D motorblok. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54925


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 okt, 2010 18:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 05 nov, 2009 13:24 pm
Berichten: 269
Deathtrap schreef:
De uitlaat wordt inderdaad nog een bijzondere klus. Ik denk dat ik 2 dempers ga scratchen voor elke kant van de boxer 1. Die dempers liggen dan links en rechts van het blok en lopen recht naar achteren waar ze kunnen worden aangesloten op de uitlaatsierstukken.


Zo, maak je er even een biturbo van? Of laat je de turbo helemaal voor wat het is? Volgens de site die Gerwin postte zat er in de avalanche een door Ruf getunede motor van 375 pk en een inhoud van 3.4 liter. Dat klinkt mij als dat het gewoon de motor van de BTR is. Deze had een grotere intercooler, een grotere turbo en zo'n demper:
Afbeelding
Ik heb er niet heel veel ervaring mee (heb nog wel een btr op mijn lijstje staan om te bouwen), maar zo'n demper lijkt me vrij eenvoudig te maken van plat gedrukte alu buis met aan de zijkant styreen buisjes met daaraan dan de sierstukken. Kijk anders even onder je Fujimi Flachbau voor de proporties.

Engine cover in carrosserie kleur lijkt me een gaaf gezicht, alleen persoonlijk zou ik de kleppendeksels alu laten, maar ja, dat is slechts mijn mening....

_________________
AfbeeldingAfbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 110 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement