Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 17:01 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 98 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 05 sep, 2010 18:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 aug, 2006 9:46 am
Berichten: 4720
Woonplaats: zierikzee
:brouw:

_________________
Check ook mijn FB pagina
https://www.facebook.com/CoStickyscalecarmodels
"The Human Contradiction"
Normal is not the norm,Its just an uniform,forget the norm, Take off your uniform.
http://www.delainfans.nl/fanclub/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 sep, 2010 19:37 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Hee Arie... dat ziet er inderdaad al indrukwekkend uit.
Ik heb net even gemeten (met mijn nieuwe digitale schuifmaat :)) en de center kap is precies 3mm groot. De boutgaten zitten daar weer direct tegen aan. Ik denk namelijk dat in jouw vinger oefening, de boetgaten nog wat te ver uit elkaar zitten. Als die wat meer naar binnen gaan, dan krijg je ook iets meer ruimte voor de holling tussen de spaken. Die mag namelijk iets dieper. Ik zal eens even een mooie foto ervan zoeken, dan zie je precies wat ik bedoel.
Afbeelding
Zo zie ik op de foto dat de spaken ook iets van een taille hebben en een breedere voet op het velgbed. (vervelend he... dat nauwkeurige...)

fautekabouter schreef:
maar begrijp ik nu goed dat je de wielen uit de kit dus niet gaat gebruiken.

Hmmm... ik moet even kijken of ik dan nog een setje heb, want het is zo moeilijk om aan Porsche velgen te komen. En omdat ik wel eens voor klanten bouw, wil ik van alles wat op voorraad hebben. Je weet immers nooit wat te klant gaat vragen.
... ik zie dat ik nog een setje heb uit een Revell doos. Ik ga eerlijk zeggen dat het wiel van Revell iets minder mooi is dan die van Fujimi. Eigenlijk geld daarvoor hetzelfde probleem als ik met mijn cup velgen heb. Het wiel is goed qua afmeting, maar de velg is wat te klein, waardoor je een hoge band krijgt. De band is daarnaast voorzien van vreemde tekens, omdat Revell waarschijnlijk geen merkbanden mag gebruiken. Maar als dat voor jou geen probleem is, dan mag je die velgen wel van me overnemen. Misschien heb je nog wat moois om te ruilen?

Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 sep, 2010 19:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Afbeelding
Op jouw "referentieplaatje" is te zien dat de spaken van het middelste wiel"recht" zijn met een afronding tegen de naaf aan.. da's dus een iets andere vorm dan de spaken van het echte wiel..'t rechter wiel is dus eigenlijk WEL goed vormgegeven, met dien verstande dat de "Gaten die je eruit haalt dan een vleugje kleiner moeten zijn, en iets meer naar binnen moeten liggen.. op die manier ligt het hart van die cirkel dan weer tussen, en niet buiten de spaken, waardoor ze tegen de velg weer iets uitlopen..

dat maakt het tekenen eigenlijk wel weer makkelijker.. nu hoef ik alleen maar een afgeronde cirkel in de velg te zetten, en daar 5 Gaten uit te "Stanzen", mijn vingeroefeneningetje was opgebouwd als een 5-puntige ster..

Zo zie je maar weer.. die "grote jongens" van Revell en Tamiya.. 't zijn ook maar een stelletje amateurs..:)

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 sep, 2010 16:01 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Het velgen verhaal is 1 ding, maar ondertussen was ik gewoon bezig met de lak. En daar ging het pas echt mis!

Afbeelding
Afbeelding
Zoals je ziet lijkt het model wel onder de zeepokken te zitten. Ik denk dat ik weet wat er mis is gegaan. De rode lak die ik heb, is vrij oud. Ik denk dat ik met het roeren van de lak, bezinksel heb los geroerd. Dat is mooi verdund en op het model gespoten.

Tja... dat kan natuurlijk niet blijven zitten. Heel veel mensen zouden het model onderdompelen in de ovenreiniger, maar eigenlijk is dat helemaal niet nodig. Het model is heel goed op te schuren met korrel 800 en dan kan ik meteen weer een laklaag spuiten.
Afbeelding
Afbeelding
Zoals je ziet zit op een enkel plekkie na, zelfs de rode kleur en primer er nog op.

Ik ga nog even de schuur in. Allereerst om de lak te filteren en als dat goed gelukt is, dan jas ik er nog een laagje rood overheen :)

Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 sep, 2010 17:14 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Nou... ook na de 2 keer rood spuiten was ik niet tevreden. De grove pukkels in de lak waren er niet meer, maar ik wil ook geen kleine pukkels. Zelfs na het filteren leek het wel of de verf was gaan schiften. Misschien dat deze lak reageert met de verdunner. Dat heb ik ooit wel eens meer gehad met oude verf.
Nou ja... weg met dat potje, tijd voor een nieuw potje. Eens even in de BrouwersShop gaan winkelen denk ik.

Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 sep, 2010 17:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
tja.. kleinigheidje houd je toch..

wel balen.. veel werk, en nog niet opgeschoten..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 sep, 2010 21:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 30 sep, 2009 20:10 pm
Berichten: 2231
Woonplaats: Retie (Belgie)
Wel zonde van de lak. Ik heb het ook eens voorgehad met een oudere bus.
Ik ben er zeker van dat je het in orde krijgt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 sep, 2010 21:53 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 maart, 2008 13:12 pm
Berichten: 2648
Woonplaats: Houthalen (België)
Damm, het zit je ook niet mee met het spuiten van de lak. Ik denk dat ik met hetzelfde probleem zit, sommige van de potjes die ik gebruikt zijn meer dan 10 jaar oud.

Veel succes met de nieuwe poging.

Groeten

Wet Sellery

_________________
KeepFightingMichael


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 sep, 2010 22:33 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Ach... het is maar verf. Of beter gezegd het was maar verf :twisted:
Omdat ik geen rood meer heb en toch lekker verder wil, wordt het model dan maar Speedgelb. En dat is helemaal geen vervelende kleur :D

Omdat er nog wat vleugjes rood zijn blijven zitten, moet ik nog wel een beetje schuren, maar dit model krijgt mij niet klein.

Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 sep, 2010 23:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
wat krijgt jou nou wel klein?.. een hydraulische pers ofzo?..

geel is ook wel een gaaf kleurtje.. ik zal vandeweek nog even de tekensoftware aanslingeren om een goede velg te ontwerpen..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 98 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement