Hoi,
daar ben ik weer met een nieuw project. Omdat ik nog even moed moet verzamelen om de 959 te polijsten en ik wegens gebrek aan referentie foto's niet verder kan met de 993 Vesuvio, heb ik de 964 Cabrio uit de kast getrokken.
De term Speedster stamt nog uit de history van Porsche. Denk maar eens aan de 356 Speedster die bij veel Porsche fans erg geliefd is. Eind jaren tachtig maakte Porsche ook nog een Speedster van de 911. Een veel minder bekende Speedster is die op basis van de begin jaren negentig gebaseerde 911 964 Speedster. Ik vind dat een erg mooie en die wilde ik dus nu maar eens gaan bouwen.
Zoals je begrijpt is er geen bouwdoos van, maar met de Cabrio als basis kan ik heel goed beginnen.
Dit zijn enkele foto's van de speedster:

Dit is de doos die ik ga gebruiken voor de bouw:

De doos heeft tijdens transport ongetwijfeld angstige moment mee gemaakt, want de body was aardig "banged up" toen ik die uitpakte

De A-stijl helemaal naar de maan... vandaar dat het een goede donor is

En de overige onderdelen

Het volgende zal aan het model moeten worden verbouwd:
- De A-stijl wordt verwijderd
- Speedster voorruit plaatsen
- Gewone stoelen vervangen door sportstoelen
- Deurpanelen spartaans maken
- Velgen vervangen door Turbo Cup velgen
- Klassiek stuur vervangen door vierspaaksstuur
- Cup spiegels monteren
- Speedster cabrio kap gebruiken
- En tot slot natuurlijk een speedster logo achterop
De speedster kap en voorruit komen uit een klassieke 911 Speedster. Die hou ik over omdat ik met die versie ook nog iets in petto heb. Cup velgen ga ik zelf gieten en sportstoelen heb ik al liggen van Scale Production

Het enige probleem dat ik ga hebben is het verkrijgen van de Turbo Cup velgen. Ik heb al wel een setje, maar die wil ik toch wel graag onder mijn Turbo hebben. Dus misschien moet ik Arie nog eens vragen om wat hulp

Arno