Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 16:52 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 15 jun, 2010 20:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
De volgende link toont mijn oude Porsche modellen:

viewtopic.php?f=127&t=28192

Heerlijk stukje jeugd sentiment,

André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 jun, 2010 23:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 jan, 2010 0:28 am
Berichten: 377
Woonplaats: Lelystad
Wat een geweldige modellen AdV-Online en zonde dat je ze zo in een doos hebt gestopt. Een mooie vitrinekast zal deze verzameling recht doen. Ik ben benieuwd wat je van de 917 gaat maken. Ik ben zelf met een Fujimi 917 bezig en heb begrepen dat de Heller versie die jij hebt het dichts bij de werkelijke afmetingen komt. De Fujimi is te breed naar verluid. Succes met de bouw en ik zal hem zeker volgen.

Eric

_________________
Water is om eieren in te koken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 jun, 2010 9:17 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
ewestra schreef:
Ik ben zelf met een Fujimi 917 bezig en heb begrepen dat de Heller versie die jij hebt het dichts bij de werkelijke afmetingen komt. De Fujimi is te breed naar verluid. Succes met de bouw en ik zal hem zeker volgen. Eric


Ik zal m'n 917 boek er vanavond op na slaan en een lineaal bij de Heller 917 houden. Ben nu toch ook wel benieuwd welke er wel of niet klopt. Toevallig nog ergens een brouwverslag van jouw 917?

Dank, André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 jun, 2010 13:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 jan, 2010 0:28 am
Berichten: 377
Woonplaats: Lelystad
Ja, er is een bouwverslag van de 917 viewtopic.php?f=31&t=26184. Ik heb nog een tweede bouwverslag over de ombouw van een Fujimi 911S naar S/T viewtopic.php?f=31&t=27216. Aangezien de bouw van de 917 een heel project is wil daarnaast andere Porsches blijven bouwen. De S/T is bijna klaar (binnenkort foto's).

Eric

_________________
Water is om eieren in te koken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 jun, 2010 15:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Hee Eric,

Net je bouwverslagen bekeken en dat is machtig mooi werk man!!! Zo ver ga ik niet, ik ga vast nog wel het één en ander veranderen of detailleren wat echt in het oog springt maar een geheel eigen buizenframe solderen gaat me te ver. Ben benieuwd hoe je 911S/T er bij staat.

Groet, André.

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 jun, 2010 19:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 sep, 2006 18:43 pm
Berichten: 655
Woonplaats: Gorinchem
Citaat:
AdV-Online schreef:

Nou, eerder andersom, meer downforce op Daytona dan op Le Mans. De Daytona heeft een extra spoilertje tussen de grote spatbord-spoilers in. De vinnen op de Le Mans versie zijn voor stabiliteit op het lange rechte stuk van Le Mans. Toen nog zonder chicane's. Evengoed was de 917 erg onrustig op topsnelheid. Pas later kwamen de verlengde versies die stabieler reden.


Dat klopt inderdaad ,al zie je ook tegenwoordig nog wel bij en hoop teams (waaronder de (ex Acura) Honda LMP2 van Nick worth's ontwerp team )dat er speciale low drag onderdelen worden geplaatst op het chassis.
Ook al is Les Hunaudieres nu door midden geknipt top snelheid blijft gewoon een heel belangrijk ding op Lemans.

Je andere modellen mogen er ook best wezen , vooral de oudere LM Martini auto's blijven indrukwekkend!!
Nogmaals veel succ6!!

Grtz Martijn

_________________
Groetjes Martijn
Afbeelding

Mijn nieuwste supercar video's vind je hier >> www.youtube.com/scuderiagiancarlo
Ciao Marco #58


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 jun, 2010 20:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Dank voor al het lof voor mijn oude modellen. Ben er zelf ook nog wel blij mee ze bewaard te hebben, al zien ze er op de foto beter uit dan in het echt.

Ik heb de maatvoering nog even gecheckt en gemeten over de achterspatborden, waar de 917 het breedst is, is de Heller aardig correct. De breedte komt overeen met de 917K uit 1970 maar de lengte eigenlijk weer niet. Al weet ik niet precies tot waar die toen gemeten moest worden om binnen het regelement te vallen. De Heller loopt vanaf de achterspatborden bij de deuren meer naar binnen dan de Fujimi wat ik eigenlijk weer een beetje te veel vind als ik het vergelijk met originele foto's. Kan dus nog steeds zijn dat het voorste body deel van de Heller toch te smal is. Maar goed, ga ik me verder niet druk om maken en brouw lekker verder. Al ligt het nu wel even wat stil omdat ik me aan het voorbereiden ben op een lang weekend Berlijn :mrgreen:

Laterzz, André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement