Zoals ik al eerder heb laten zien wordt het dus een buizenframe met tank en reservewiel achter. Ik heb even overwogen om met plasticbuis het frame te maken. Plastic is nu eenmaal makkelijker te verwerken dan messing of koper, maar messing/koper is steviger en er komt wel een en ander aan kracht op te staan. Het is dus messing geworden.
Om een verbinding te kunnen maken met het resinchassis heb ik een schutboord gemaakt van messingplaat en die op het resin vastgezet. Voor de juiste maatvoering gebruik ik het chassis achter de stoelen als mal
Hier heb ik aan één kant al de plek van het buizenframe uitgezaagd.
De eerder getoonde tekening gebruik ik om de buiging van de koperen buis te controleren.
En de mal als dryfit. Ik heb alles vastgesoldeerd en toen ik het eindresultaat zag was ik niet echt tevreden: de buis was te dik (1mm teveel..wist ik) en de bevestiging op het schutboord was te krakkemikkig. Alles losgemaakt en op jacht naar de juiste 6 mm buis.
Bij de tweede poging heb ik het anders aangepakt: van dunner buis heb ik onder de juiste hoek een bevestigingspunt gemaakt, waar ik de 6mm buis zo overheen kon schuiven. Dit heeft als voordeel dat je de twee buizen beter uit kunt lijnen.
Deze vage foto laat de steun zien. Vervolgens heb ik de buizen weer gebogen, over de de steun heen geschoven, de zaak uitgelijnd en vastgesoldeerd en een verstevigingsbalk ertussen gezet. Al het soldeer is afkomstig van de vorige poging
De volgende stap is een verdere versteviging van het frame en het maken, uitlijnen en bevestigen van de achteras.