Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 13:03 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 121 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 09 maart, 2014 17:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
vandaag licht begonnen aan de volgende kit een revell / monogram 1969 dodge charger r/t .

deze ga ik opbouwen als restomod , komt erop neer dat men tegenwoordig kiest of een restoratie waarbij alles 100% origineel moet zijn tot in de kleinste details of een restomod restauratie .. waarbij de complete auto opgebouwd word en en de klassiek lijnen behoud maar vaak moderne techniek toepast ... alswel sommige details van de body iets aanpast waarbij het net een moderner cleaner tintje krijgt ..

nu is mijn plan hem met de originele motor te bouwen maar de body iets aan te passen ..eigenlijk zo dat de kenners het gelijk zien maar een leek niet zo ..

ik ben begonnen met de achterkant zo hoort het

Afbeelding

die beschrijving is vreemd want na wat research horen de achterlichten niet zoals op het plaate van voren ertegen te gaan maar van achter zo >

Afbeelding

ik heb eerst de gehele onderkant vd achterbumper vlak gemaakt en zo zit hij erop als de kit hoort er hoort in het echt onder de bumper en het plaatwerk ook een aardig brede naad te zitten

Afbeelding

eerst het chroom eraf gehaald

Afbeelding

en omdat de kentekenplaat uitsparing ook in het plaatwerk onder doorloopt heb ik de bumper vlak tegen de onderlijn aangelijmd ipv boven aan te laten sluiten

Afbeelding

toen alles gevlakt zodat wat de bumper was niet meer uitsteekt en de zijkanten ook gevlakt zodat ze niet buiten de body steken
het gat wat ondstond aan de zijkant het ik met gesmolten styreen gevuld en gevlakt

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

toen wat grof plamuur gedaan en als dat droog is en gevlakt laat ik de bumper mooi overlopen in de body bovenaan

Afbeelding

hier een voorbeeld van zoiets in het echt .. ik wil de mijne lang niet zo vierkant maar het idee van een moderner tintje geeft dit voorbeeld wel mooi weer

Afbeelding


Laatst bijgewerkt door crazyrichard op wo 09 apr, 2014 14:54 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 maart, 2014 18:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 aug, 2006 9:46 am
Berichten: 4720
Woonplaats: zierikzee
Weer helemaal topie, ga zo door, ben benieuwd wat het gaat worden :brouw: Succes.

_________________
Check ook mijn FB pagina
https://www.facebook.com/CoStickyscalecarmodels
"The Human Contradiction"
Normal is not the norm,Its just an uniform,forget the norm, Take off your uniform.
http://www.delainfans.nl/fanclub/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 maart, 2014 19:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 feb, 2012 19:01 pm
Berichten: 851
Woonplaats: Hengelo
HA, ook even van je geloof af... een musclecar. :D :D . mooi model in ieder geval. suc6 :brouw:

_________________
Eric
bezoek ook mijn facebookpagina !
https://www.facebook.com/pages/Tukker-C ... =bookmarks


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 maart, 2014 20:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
thnx en ja ik had deze van easyrider .. en die stond echt op de agenda .. ben ook een musscle car fan hoor :lol: ik heb ook nog een chevelle :D

een heel kenmerkend ding van de charger achteraan zijn de 2 aparte achteruitrijlichten .. hier zat een uitsparing voor .. nu heb ik deze opengemaakt met een boortje .. ik zou ze dan diep verzonken erin kunnen plaatsen , mooier als net verzonken en dat de lens boven het plaatwerk uit steekt ...
ik ben even gestopt , geen achterkant gemaakt om 2 redenen 1 omdat ik moet kijken of dat gaat met de bodemplaat en 2 omdat ik ze nog dicht zou kunnen maken nu .. dus echt glad zetten ..

ik denk dat het het leukst is wel de achteruitrijlichten te houden op deze plek juist omdat dat zijn kenmerkend iets is .. aan de andere kant als ik het vlak maak is het wat cleaner .. dus ik twijfel nog

Afbeelding

langs de wielkasten zat een dun uitstekend lijntje dit is in het echt zon chroomstripje .. dit heb ik gevlakt veel strakker en gelijk vanaf de deur de zijkanten achter vlak geschuurd

Afbeelding

de koffer alvast iets gevlakt en de pannellines iets dieper gemaakt .. achter aan het einde iets ingezaagd zodat dat zeker weten een naad blijft

Afbeelding

nog grof de achterkant maar begint te komen nu

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

de voorkant zit ook wat werk in zo en zo is de pasvorm al niet top .. plus dat het niet 100% zit zoals in het echt .. geeft niet want de neus word ook aangepakt en iets gladder als normaal

Afbeelding

kwa velgen wil ik eerst proberen zelf iets te maken van div setjes velgen en als ik niets kan bedanken ga ik eens shoppen voor wat leuks .. ik denk dat ik grotere velgen wil maken met een lip en dan de originele velgen als centers ga gebruiken

het dak moet ook aangepakt , dit heeft een structuur en lijnen omdat dit een vinyl dak is en ik dit ga veranderen naar een gespoten dak


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 maart, 2014 17:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
alvast wat dingen gaan monteren .. de handleiding is echt ... als je het zo inelkaar moet zetten :roll: dan zou je elk afzonderlijk onderdeel , echt alles eerst moeten lakken .. en het valt als een puzzel in elkaar .. ik ga gewoon eigenwijs alles monteren en als het goed is krijg ik de body net over alles heen , deze is heel smal onderaan omdat de body naar binnen loopt

Afbeelding


Afbeelding

voor de gein eens een rijhoogte gekozen en velgjes gedryfit (horen niet bij de kit) , geeft wel zon klassieke musscle car look , achter dikkere banden ..

maar mijn plan is juist om er moderne 19 of 20" velgen onder te zetten ... ben druk op zoek naar een geschikt setje


Afbeelding

de achterbumper word 1 geheel met de splashpan onder .. de naad heb ik aan de zijkant weer aangebracht , alles strak passend en vlak .. dit word dan in de bodykleur gespoten en waar de lampen komen matt zwart

straks met primer komt het veel beter over


Afbeelding


Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 maart, 2014 20:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
die voorkant :shock: whow wat een slechte kit , niet gewend van revell , ik denk dat het een oudere kit is .. heb namelijk geen doos kreeg deze in een schoenendoos ...
niks wat paste :lol:

maar zulke dingen vind ik eerder leuk als vervelend .. ik heb nu zo goed mogelijk de voorkant aangepast kijkend naar een originele foto en de grille iets dieper geplaatst zodat de zijschermen en motorkap iets over hingen en ik zo materiaal had om vorm te geven aan de voorkant ..

het begin is er .. en onder de grille en bumper komt nog een splashpan en de zijkanten van de bumper worden strak aan de body gewerkt zoals achteraan ..

voor 80% de vorm erin bijna al het origineel , de grillerand is wat dik maar als je dat dunner maakt past niks meer ..

Afbeelding

achter zaten vierkante uitsparingen voor vierkante uitlaatsierstukken , omdat het mooier is iets ronds te doen en dit dan ook mooi met de achteruitrijlampen matched heb ik daar een ronding van gemaakt en het wat schin gevuild dat er een oplopend randje in zit

Afbeelding

met de lichten erin , dat paneel waar de lichten in zitten moet dat uiteindelijk matt zwart worden

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 maart, 2014 23:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 30 sep, 2009 20:10 pm
Berichten: 2231
Woonplaats: Retie (Belgie)
Leuk concept wat je hier doet.

Qua velgen zou ik achteraan voor een brede lip gaan.

Dennis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 maart, 2014 10:25 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 jan, 2013 11:34 am
Berichten: 121
slechte pasvorm niet gewend van Revell?

ik heb er al enkele gebouwd en elke keer was het vloeken.
slechtste die ik gebouwd heb, is de T3 camper
de 1/12 Shelby gt500 (Revell) die ik nu bezig ben, valt mee. Paar kleine dingen die niet uitkomen, maar het is een verbetering :lol:


veel plezier met deze bouw. Hoelang voor deze klaar is?
1 week, 2 weken?? :mrgreen: :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 maart, 2014 16:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
thnx .... :wink:

nou de hele voorkant klopt geen drol van trouwens ... daarover zo meer :lol:

eerst ... ik heb de onderste splashpan aan de bumper / grille gelijmd deze bijft dan uitneembaar en zo past alles straks inelkaar ..
zo weet ik zeker dat deze onder mooi aansluit op de body en dan ook weer op de grille ..
hij jan niet aan de body vast dan kan het chassis er niet meer in ..
het idee volgens de kitmaker was bij de montage het chassis te plaatsen , dan de splashpan apart en de grille met bumper apart ..
dan weet je zeker dat het nooit mooi uitlijnt dus ik heb er gewoon 1 deel van gemaakt welke super strak klem zit en 100% aansluit ..
dus bij de eindmontage een druppeltje lijm achterop waar je nooit wat van ziet en erin schuiven en klaar

hier hoe het erin zit , hier nog ongeschuurd alle panelen en naden komen vlak met elkaar en de hoeken vd bumper is hier nog niets mee gedaan zuiver de eerste pas na het verlijmen

Afbeelding

dit is dus nu 1 deel .. de overgan tussen onderkant en bumer word vlak zonder naad

Afbeelding

na wat schuren en passen en de hoekjes van de bumper opvullen en dan aan laten sluiten aan de body ..

Afbeelding

oke en dan het probleem van de kit , de bovenste rand van de grille (net onder de motorkap) hoort maar half zo dik te zijn en de andere helft van die dikte hoort aan de motorkap te zitten welke dan rond loopt en aan de grille sluit ..
revell vond het makkelijker de motorkap flinterdun te maken en de grille lijst mega dik .. jammer .. ik ben geen purist maar zoiets is jammer ..
ik ga eens verzinnen om de bovenkant vd grille af te vijlen tot de juiste dikte en dan onder de motorkap een strip te lijmen / aan te werken

Afbeelding

kijk hier een voorbeeld waar je ziet dat de motorkap dikker is vooraan en de chroomlijst vd grille dunner .. dit is trouwens een beetje het idee ook van de stijl van deze bouw

Afbeelding

zit nog wat werk in maar hier zie je hoe de bumper nu aan de body sluit van opzij

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 maart, 2014 19:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 14 nov, 2012 22:24 pm
Berichten: 785
Woonplaats: Somewhere on a junkyard, tryin' to build a RatRod.
Nice! :D

_________________
What do you choose? Going fast or look good? Like we always say 'going fast IS looking good!'
David Freiburger, editor from Hot Rod Magazine


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 121 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement