Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 10:51 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: BMW 323i 1:24 Fujimi
BerichtGeplaatst: zo 15 maart, 2009 11:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 okt, 2007 17:23 pm
Berichten: 248
Woonplaats: Roosendaal
Na een paar weekjes stilte bij mij aan het front heb ik maar eens een auto uit de kast getrokken. Na mijn T2 had ik niets meer op 4 wielen gemaakt. Daar gaat nu dan eindelijk verandering in komen. :wink:

En dit is dan een van mijn volgende projectjes (ben ook bezig met een bootje). De BMW 323i Alpina van fujimi. Toen ik als broekie na school in een garage ging werken was deze bmw helemaal hot. Een pracht van een wagen en nog bloedsnel ook.
Afbeelding

Het is een simpel kitje met niet te veel onderdelen, maar waar met een beetje aandacht iets heel leuks van gemaakt kan worden.

Ik ga hem niet in de alpina uitvoering maken maar als racer. En als racer word ie behoorlijk uitgekleed.

Ik ben maar eens met het interieur begonnen. :) Hieronder rechts de middenconsole zoals Fujimi die had bedacht en links degene die er in komt.
Afbeelding

Ook de deurpanelen even aangepakt. Boven het standaard paneel en onder een beetje aangepast, inclusief wat gaten zodat ie dienst kan doen als binnenkant van de deur. Om het karakter van een racer te benadrukken wordt de binnenkant in de carroserie kleur gespoten.
Afbeelding

En deze achterbank kan dan ook echt niet.
Afbeelding

Dus ben ik eens flink aan de slag gegaan met wat styreen en heb een nieuwe achterkant voor het interieur gemaakt. En ook nog een extra gat in de deurpanelen aangebracht.
Afbeelding

Ook nog even een stoeltje en een rolkooi er in gepast en het begint zowaar ergens op te lijken.
Afbeelding

Vervolgens eens gekeken naar de rijhoogte.
Afbeelding

En met de bumpers en de spoiler erop om te zien tot hoe laag ik kon gaan en de hele boel wat laten zakken.
Afbeelding

Afbeelding

Meteen even een blik op het interieur geworpen. Ditgeeft al een stuk van de uitstraling die ik zoek.
Afbeelding

Voor het spuiten. Mocht je je afvragen waar die rare stukjes styreen aan de voorzijde van het interieur voor zijn, die gaan dienen als steun voor het dashbord.
Afbeelding

En erna.
Afbeelding

Inmiddels heeft hij ook al z,n tweede kleur (oranje) gekregen maar de foto,s hiervan gaan nog volgen.

Tot zover de eerste update van deze topic.

Groeten Jan.

_________________
Huidige projecten; groepsbouw 100 jaar Fokker
, Marlin sportfishingboat en Morris Cowley.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 15 maart, 2009 11:18 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 17:14 pm
Berichten: 497
Woonplaats: Belgie
Cool, ben niet zo iemand die graag scratcht maar dit ziet er leuk uit om te volgen... Veel succes!

Greetz

_________________
Afbeelding
Finished: 1/20 MFH Tyrrell 006
Finished: 1/20 MFH Ferrari 801
Finished: 1/20 MFH Ferrari 126ck
Finished: 1/20 MFH Lotus 49


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 15 maart, 2009 12:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 30 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 791
Woonplaats: Kachtem
Amai, hier kijk ik naar zeg.
Het model op zich is al niet mis maar wat jij hier scratscht is
wel proper! Dat et een asfaltplakkertje is komt hem alleen maar ten goede :twisted:
Komen er nog decals op?

Grtzzz


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 15 maart, 2009 13:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 okt, 2007 18:42 pm
Berichten: 3736
Woonplaats: heerhugowaard
Woo dit is zeker een vette bak zeg. vooral met de aanpassingen die jij hebt verricht is het een erg vette bak aan het worden.

_________________
Bekijk mijn Youtube Kanaal voor handige tips en video's van mijn builds
http://www.youtube.com/user/xrcflash
https://www.facebook.com/thescalemodelingchannel
Bekijk ook mijn online webshop
http://www.thescalemodeler.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 15 maart, 2009 15:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 maart, 2005 15:51 pm
Berichten: 2993
Woonplaats: Wezep
You've got my attention!! Heb zelf een echte op de stoep staan, dus dit is altijd interessant. Overigens mooi begin, leuk scratchwerk aan het interieur. Overigens vind ik de Alpina voorbumper mooier als de huidige, maar dat is een kwestie van smaak. Welke kleur zit er precies op? Staat hem erg goed dat ijsblauwe! Ben benieuwd naar de verdere vorderingen.

Gerwin

_________________
1957 Chevrolet Corvette “barnfind” in aanbouw
ZiS-151 BM-13N “Katyusha” in aanbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 maart, 2009 0:56 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 okt, 2007 17:23 pm
Berichten: 248
Woonplaats: Roosendaal
@Supermele, thanks, dit scratchwerk is gewoon om het een beetje geloofwaardig eruit te laten zien.

En zo moeilijk was het niet hoor, gewoon twee plaatjes styreen en een stripje in stukjes geknipt en in elkaar gelijmd. :)

@Wheelin's Bro, yep, het is een echte buikschuiver geworden. :lol: En er komen ook zeker nog decals op. Maar dat zal een beetje fantasie-werk worden. Ik heb eerst maar eens het tweede kleurtje erop gezet.

@Tompidom, de 323i was (zeker al in die tijd) een echte vette bak. In die tijd noemden we dat trouwens nog gewoon gaaf of super of zoiets (lang geleden :roll: ). :wink:

@Gerwin, mooi man, een echte 323i voor de deur. Jij moet een gelukkig man zijn met zo een auto.
Ik heb voor deze bumper gekozen omdat deze wat meer ruimte heeft om een paar decals kwijt te kunnen. De kleur heb ik zelf gemixt door wat modelmaster silver en humbrol blauw nr15 te mixen.


Om het interieur een beetje te vullen ben ik verleden week al begonnen met wat scratchen en heb het vanavond afgemaakt.

Eerst heb ik een klein stukje styreen om een scalpel gebogen en vastgezet met twee wasknijpers. Sorry voor de soms wat wazige foto,s. :oops:
Afbeelding

Dan ziet het er zo uit als het gelijmd is. Wel oppassen dat het niet aan de scalpel vastgelijmd word.
Afbeelding

Vervolgens een versteviging aan de binnenkant gelijmd en de bodem erin. De rondjes ervoor vormen op elkaar geplakt de bovenkant. Deze hebben een verschillende diameter zodat het wat makkelijker rond geschuurd kan worden. Daarnaast staat een accu in wording.
Afbeelding

Een deurkruk die ik nog van mijn T2 heb overgehouden, een stukje rond styreen, het afgetopte stukje (taps) van een tandenstoker en een paar stukjes styreen bovenop de fles.
Afbeelding

De hele boel in elkaar gestoken en zowaar hier ontstaat een blusser.
Afbeelding

Wat verf erop. Het accutje is inmiddels ook klaar.
Afbeelding

Wat verf op de accu, een paar decals en voila, ik heb wat vulling voor in de cabine.
Afbeelding

Ik weet niet of dit in die tijd ook in de cabine zat maar ik vind het mooier als er wat spul in gemonteerd zit. Later volgen natuurlijk nog foto,s als ze geplaatst zijn. Ik ben nu ook al bezig om de gordels te scratchen, maar dat volgt de volgende keer.

Nog een fotoke van de spuit verrichtingen.
Afbeelding

Een paar knal oranje deuren, velgen en een vette streep over de kap om de boel flink op te laten vallen. Ik heb er voor gekozen om voor de Alpina velgen te gaan. Persoonlijk vind ik deze mooier en in deze kleur springen ze echt onder de auto uit.

De voortgang aan het interieur. De stoel, handrem en pook erin. De panellines en de steunen op de deuren geverfd.
Afbeelding

Op de plek van de passagiersstoel een paar steunen geplakt waar de blusser op moet komen. De accu komt er achter te staan.
Afbeelding
En ik zie net dat ik nog een vlekje onder de panelline moet weghalen. :oops:

Tot zover weer, groeten Jan.

_________________
Huidige projecten; groepsbouw 100 jaar Fokker
, Marlin sportfishingboat en Morris Cowley.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 maart, 2009 10:00 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 09 sep, 2008 19:14 pm
Berichten: 153
Woonplaats: Heerhugowaard
vette bak,
ook die aanpassingen!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 maart, 2009 15:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 okt, 2007 18:42 pm
Berichten: 3736
Woonplaats: heerhugowaard
Vindt het echt wel knap hoe je die brandblusses en batterij hebt gemaakt! Alleen ben ik niet zoon fan van die orangje deur. De streep op de motorkap is wel weer erg vet!

_________________
Bekijk mijn Youtube Kanaal voor handige tips en video's van mijn builds
http://www.youtube.com/user/xrcflash
https://www.facebook.com/thescalemodelingchannel
Bekijk ook mijn online webshop
http://www.thescalemodeler.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 maart, 2009 16:16 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Heel mooi scratch werk en een vlot tempo. Leuk project om te volgen!

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 maart, 2009 0:13 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 20 okt, 2005 20:57 pm
Berichten: 2182
Woonplaats: Zundert
Mooie verbouwing! Ga je deze stoel erin laten staan of komt er nog een race-stoel in, erg lekker racen zal het niet zijn met de standaard stoel.

Greetz, Eric.

_________________
Doe je best dan is elk model geslaagd!!!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 35 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement