Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 6:28 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 102 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 23 mei, 2008 18:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 02 dec, 2005 20:26 pm
Berichten: 3300
Woonplaats: West-Vlaanderen
Eindelijk is deze kit binnen. Het leek weken te duren, maar uiteindelijk is ie in een weekje vanuit HongKong naar hier gevlogen. Supersnel, net zoals zijn reputatie...

In België is deze wagen gekend als de doodskist van François Sterchele (aldus zijn grootvader). Begin mei kwam de stervoetballer van Club Brugge met deze wagen immers om het leven na een tragisch ongeluk. Swa reed veel te snel, naar het schijnt voorbij de 200 km per uur, week wegens een onverklaarbare reden uit en knalde op een boom... Een ongeval zoals er dertien in een dozijn zitten maar voor mij en heel veel Clubsupporters een pijnlijk slot van de competitie.

Als eerbetoon bouw ik zijn wagen in de oorspronkelijke staat na. Het klinkt misschien vreemd maar voor mij zal het een manier van afscheid nemen zijn. Ik was er wel bij tijdens de slotmatch waar hij herdacht werd, maar deze kit zal het voor mij "af" maken.

Over naar de foto's...

Dit zit er allemaal in de Fujimi-doos. Ik heb er ook meteen een PE-setje van Crazy Modeller bijgekocht om wat meer detail in te stoppen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Foto's van de eigenlijke wagen heb ik eigenlijk niet. Althans niet van hoe hij er voor het ongeval uit zag. Ik weet wel, "dankzij" de foto's van het ongeval dat de velgen alvast niet kloppen. Dat detail wil ik wel aanpassen en ik hoop om ook de nummerplaat te achterhalen. Langs de andere kant kan ik daarin wel de naam van Sterchele verwerken (vb Serchele - 23 of zoiets)

* FOTO VERWIJDERD DOOR MEZELF *

Alle commentaar is welkom, maar graag enkel over de bouwdoos en de wagen. Er is immers al genoeg geschreven over de dood van Sterchele zelf. Ik heb geen zin in discussies daarover hier in de thread.

R.I.P. Sterchele...

Afbeelding

_________________
Werkbank: BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) - Audi Quattro A1 (Mikkola)
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - 'Tia' Mazda Miata (Cars)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)


Laatst bijgewerkt door Loeten op di 15 jul, 2008 12:45 pm, in totaal 6 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 23 mei, 2008 19:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 okt, 2007 18:42 pm
Berichten: 3736
Woonplaats: heerhugowaard
Dit is wel een gaafe kit.
Maak er wat van.
Ik hoop er zelf ook ooit een te gaan bouwen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 23 mei, 2008 19:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 sep, 2006 18:43 pm
Berichten: 655
Woonplaats: Gorinchem
Ik heb absoluut geen verstand en interesse in voetbal , maar ik vind dit best een goed project , dat je z.g.n iets hebt wat je ''idool'' ook had , zo als ik bijvoorbeeld een Ferrari of RCV211 zou bouwen als Schumi of Vale om zouden komen ( wat absoluut niet te hopen is ) absoluut een goed idee moet ik zeggen !!
Ik vind dit een erg goede keus geweesd van Fujimi om deze auto op de markt tebrengen , ik wil hem zelf ooit nog als VLN raceauto bouwen!!
Succes er mee.

Groeten Martijn 8)

_________________
Groetjes Martijn
Afbeelding

Mijn nieuwste supercar video's vind je hier >> www.youtube.com/scuderiagiancarlo
Ciao Marco #58


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 23 mei, 2008 23:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 04 aug, 2007 19:55 pm
Berichten: 359
Woonplaats: Neerpelt België
mooie auto, mooi gebaar...
Ondanks de negatieve bijklank wens ik je toch veel plezier met de bouw.

_________________
Op de werkbank: een hoop rommel =)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 mei, 2008 13:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 02 dec, 2005 20:26 pm
Berichten: 3300
Woonplaats: West-Vlaanderen
Thanks voor de reacties, ik ga mijne best doen...

De eerste schuurbeurt is alvast achter de rug. Er waren echt wel weinig gietnaden en bramen en zo te vinden op de body. Knap werk van Fujimi, ook al is de plastic van andere kwaliteit dan die van Tamiya... Er zat wel één putje in die ik moest dichtmaken met putty. Ook de panellines moeten uitgediept worden. Deze week haal ik daarvoor zo'n tool zodat ik het eindelijk eens goed kan doen ipv met ander, minder (niet) geschikt materiaal.

Om niet te hard van stapel te lopen, heb ik eens rustig de bouwtekening bekeken (PLUSPUNTJE he :+) en daarop aangetekend waar de PE moet komen (nog een PLUSPUNTJE). Op die manier ga ik niet overhaast te werk of ga ik niet nodeloos eerst primer spuiten en dan knippen en zagen... Dat ziet er dan als volgt uit (zie fluo):

Afbeelding

Afbeelding

Volgende stap is het opzoeken van interieurpics en referentiemateriaal op internet zodat alles daarbinnen een beetje klopt. Het kriebelt echt om volle bak erin te vliegen, maar ik ga dat dus NIET doen. Slow is beter en je bespaart diesel... (euhm...)

Grtzzzz

_________________
Werkbank: BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) - Audi Quattro A1 (Mikkola)
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - 'Tia' Mazda Miata (Cars)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 mei, 2008 13:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 02 dec, 2005 20:26 pm
Berichten: 3300
Woonplaats: West-Vlaanderen
dubbelpost...

_________________
Werkbank: BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) - Audi Quattro A1 (Mikkola)
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - 'Tia' Mazda Miata (Cars)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)


Laatst bijgewerkt door Loeten op za 24 mei, 2008 13:43 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 mei, 2008 13:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 okt, 2007 18:42 pm
Berichten: 3736
Woonplaats: heerhugowaard
1x posten is genoeg he.
Nou ik heb nog nooit PE gebruikt maar als ik het iederekeer weer zie moet ik er ook is aan beginnen.
Maar ik ben erg benieuwd hoe het er uit komt te zien.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 mei, 2008 16:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 06 mei, 2007 23:13 pm
Berichten: 148
Mooie wagen maar eerbetoon voor iemand die zich tegen 200 op een boom plakt.

Daar kan ik zelf niet veel eer voor betonen. Just my two cents.

Wat niet wilt zeggen dat ik het niet erg vind maar er gebeuren dagelijks dodelijke ongevallen waar slachtoffers vallen die er zelf niets aan kunnen doen.

Veel succes met de kit en zal het met interesse blijven volgen. :wink:


In verband met het achterhalen van foto's en nummerplaat kan je misschien eens polsen op het forum van Club Brugge. Ik veronderstel dat je daar wel foto's en informatie kan vinden. :wink:

_________________
HONDA Power of dreams

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 mei, 2008 16:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 13 jan, 2006 18:47 pm
Berichten: 2039
Woonplaats: hengelo
dus iedereen die verongeluk is een iemand om geen respect voor te hebben?
beetje jammer :?

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 mei, 2008 16:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 okt, 2007 18:42 pm
Berichten: 3736
Woonplaats: heerhugowaard
Ik denk niet dat hij het zo bedoeld heeft.
Ik denk eerder dat hij bedoelde dat dit niet perzee zo biesonder moet zijn omdat er dagelijks mensen zo om komen.
Ik vind het wel en mooi gebaar hoor daar niet van.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 102 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement