hallo allemaal.
Kleine update dit keer.
Voor de modelbouwdag in Hurdegaryp had ik de onderdelen voor de brandstofcel die achterin de kofferbak zit al reeds voor bereid
zodat ik die daar in elkaar kon lijmen.
Het gaat hier niet om een tank maar om een cel, het verschil zit hem in de manier waarop de brandstof in de "houder" zit.
Bij een tank kan de vloeistof alle kanten op klotsen en bij een brandstof cel zit er foam in die de brandstof vast houdt, daar klotst de
brandstof dus niet heen en weer en ook bij hoge snelheden door de bochten komt er dus altijd brandstof via de brandstofpompen naar
de motor.
Er gaat slechts 20 liter in deze tank, da's niet veel maar dat hoeft ook niet want alles aan dit soort auto's moet zo licht mogelijk zijn.

Op de bovenstaande foto zie je de gehele tank, in mijn auto zit daarvan het onderste gedeelte compleet onzichtbaar onderin
een uitsparing die in de kofferbak bodem zit.
Ik heb alleen het gedeelte gemaakt wat er boven uit steekt...

En thuis nog voorzien van de aansluitingen aan de bovenkant (onder die zitten ook, maar dus ook niet zichtbaar) en wat detaillering
met moertjes.

Hier moet hij straks geplaatst worden en dan komen er nog 2 brandstofpompen en wat leidingen bij.

Het stuurtje had ik al gemaakt maar die zit natuurlijk met een stuur kolom (stang) verbonden richting het motorruim.
In dat gedeelte zit een kreukelzone die in elkaar gedrukt wordt mocht er een frontale aanrijding zijn.
Op de foto hieronder te zien net onder de olie potjes van de rem en koppeling.

In eerste instantie heb ik die geprobeerd na te maken door dunne 0,4x0,75 strips om een doorzichtig stukje buis te lijmen.
Dat lukte wel maar door het lijmen van de verbindingen natuurlijk niet meer te verschuiven en dus ook niet te verven, op de
foto hieronder heb ik het met een zwarte marker gedaan maar de binnenkant is natuurlijk niet meer bij te komen.

Dus nieuwe poging gedaan, ditmaal een alu buisje van dezelfde diameter als de doorzichtige buis gebruikt, hier blijft de lijm
als het goed is niet op vast zitten.
Ik heb nu in plaats van 4 strips er nu 6 omheen gedraaid, dat zag er ook beter en steviger uit.

En inderdaad na een beetje wrikken van de alu buis af gekregen.

En dan kan het handeltje samen met het stuur en de stuurstang gespoten worden....

Stuurtje nog voorzien van wat inbusboutjes (alu buis van 1 mm op stukjes van 0,5mm gesneden door middel van 2 tegen elkaar
gelijmde afbreek mesjes.)
De gemaakte kreukelzone samen met 2 buisjes aan elkaar gelijmd, hier gaat straks de as van het stuur doorheen.

En toto slot zat er onder de motorkap nog een kleine bruine vloeistof tank, waarschijnlijk voor stuurbekrachtiging, ik kan niet zien waar
de leiding die onderaan zit heen gaat.

Apart detail is de dop die erop zit dus daar wat extra aandacht aan gegeven om die na te maken.

dat was em weer, tot de volgende update.