Tuus
allekabels.nl  

Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Club   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube   Modelbrouwers.nl winkel 20 jaar
Het is nu wo 11 dec, 2024 5:31 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 105 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 20 sep, 2023 16:24 pm 
Brouwer

Niks mis met je bouw snelheid. Dat gepuzzel en droogpassen kost gewoon veel tijd en soms moet je het ook een poos laten liggen om weer tot de juiste oplossingen voor een probleem te komen. :wink:
Erg mooi en inventief wat je weer aan ons toont. :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 sep, 2023 19:30 pm 
Moderator
Moderator

Schummi , ik neem aan dat je voor jezelf bouwd=
Niet voor ons.
Doe het gewoon op jou tempo.
Ja, we zullen de updates even een tijdje missen, maar weten dat het wel weer komt.
Je zet er wel even wat neer met al die extra details.
Petje af.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 sep, 2023 21:58 pm 
Brouwer

Mooie update.

En bouwen doe je wanneer je er de tijd voor hebt en vooral de zin om het te bouwen.

Zonder zin erin moet je niet gaan bouwen, dat zie je onmiddellijk terug in kwaliteit van het bouwen.

Bouw in progress: Opel Kadett V8 GTR 1:10 Full Scratch https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=53079
Finished Model: VW T1 '64 Single Cab Racing Project https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=50565
Finished Model: Lancia Lasupra http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=45661
Finished Model: Ford Capri Turbo Zakspeed Disassembled Body. http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=44773

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 sep, 2023 20:01 pm 
Brouwer

Dank voor de reacties. Met de zin is niets mis hoor! Soms ontbreekt gewoon de tijd even. Voor mij werkt dat gepriegel op de vierkante millimeter ook wel wat therapeutisch na een dag stressvol werk.
Dus ik zie het zeker niet als productie. En soms zie je mogelijkheden tot verdere detaillering.
De remleidingen bij het huidige model bijvoorbeeld. Kost wel tijd, maar feitelijk niet heel ingewikkeld.
Bij dit model heb ik ook lang gedacht of ik de gele strepen nu ga spuiten zoals ik veel zie, of dat ik de decals gebruik. Die decals hebben als nadeel dat vooral bij de neus veel bochten en hoeken genomen moeten worden. En de set voorziet maat in 1 decalset.
Het voordeel is, vind ik althans, dat je de randen met die decals altijd scherper krijgt dan dat je met afplakken en spuiten kunt bereiken.
We gaan het zien.
Ook de kit zelf kost veel tijd. Je kunt een heel mooie detaillering en gelijkenis met de echte auto krijgen. Alle onderdelen daarvoor zitten bij de kit. Maar de verschillende onderdelen hebben erg veel bewerking nodig voor een mooi resultaat. Feitelijk meer dan bij Tameo, gebaseerd op mijn ervaring tot nu toe.
Ik heb ook nog een andere MFH kit liggen, mijn droomauto uit het verleden, de Ferrari 156 shark nose.
Maar daar zit een buizenframe bij, wat bijna lijkt of ze daar op zijn gaan zitten.
Uit 2 delen gegoten, maar waarschijnlijk bij het afkoelen volledig vervormd. En aan dat zamac kun je niet heel veel buigen voordat het breekt.
Maar goed, eerst deze maar eens afbouwen. En daarna waarschijnlijk eerst weer eens een 1/43 Tameo.
We kunnen nog wel even vooruit.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 sep, 2023 18:42 pm 
Moderator
Moderator

Schummi, voor die sharknose zou ik even een berichtje wagen aan die jongens van HMF.
Grote kans dat ze je tegemoed willen komen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 sep, 2023 10:05 am 
Brouwer

Ik zou eens bij MFH (Model Factory Hiro) proberen. :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 sep, 2023 18:08 pm 
Brouwer

Het is weer prachtig wat je hier neerzet. Ook grote schalen zijn aan jou besteed. :brouw:

Voor wat betreft de neus met decals of niet …
Mogelijk zou je de voorzijde tot de nummer roundel kunnen spuiten als je de juiste kleur weet te vinden/maken. Ik heb voor heel strak afplakwerk goede ervaringen met 3M Scotch Magic tape. ( groene doosjes) smalle strookjes kun je nog wat strak trekken op de ronde vormen zeker als je er smallere strookjes van snijdt. En voor de bochten mogelijk snijden met een cirkelsjabloon?
Dit tape kleeft wel meer dan de 'modernere' masking tapes, maar op een goede onderlaag/primer geen probleem. Tevens tape over zichzelf terugrollen als je het weghaalt scheelt ook belasting van het onderliggende verfwerk.

Én … tape meteen verwijderen na het spuiten. Vergt wel wat beleid, maar dan trekt de rand van het verfwerk nog wat vlakker.

Succes!
Odorf

Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 okt, 2023 23:46 pm 
Brouwer

Tijd voor een update.

De body parts en alle buizen zijn geprimed en in de kleur gespoten.

Hieronder het cockpit deel.

photo 588027

Gezien de scherpere randen wil ik eerst proberen de decals te gebruiken.
Er zijn varianten voor de verschillende versies. Hier de selectie van de delen die ik nodig heb.

photo 588029

De eerste streep op de neus. Lastig om de dieper liggende delen goed te krijgen, maar het is best aardig gelukt.
Ik werk een en ander nog een beetje bij met gele verf.

photo 588028

De specifieke Zandvoort rand tijdelijk geplaatst zodat de strepen doorlopen.

photo 588031

De roundel decals moeten iets aangepast worden om conform de echte wagen te worden.

photo 588034

photo 588040

De Team Lotus decals boden ook nog wat weerstand. De dunne gele streep breekt makkelijk. Ook is er bij Clark een verschil tussen de linker en de rechterzijde. De dunne streep loopt niet door aan de rechter zijde. Zie hieronder de linker kant. Dit wordt overigens wel vermeldt in de manual.

photo 588043

En zo is het geworden.

photo 588035

photo 588036

Even verder met de ontstekings unit.
Alles gemonteerd op de plaat die op de versnellingsbak moet komen.

photo 588032

Door het eerdere proefpassen was het vervolgens goed te plaatsen op die versnellingsbak.

photo 588033

En dan nu het plaatsen van de decals op de neus.

photo 588030

photo 588037

Het Lotus Logo moet iets verhoogd worden aangebracht.

photo 588038

En dit is dan het voorlopig eindresultaat. De randen zijn inderdaad mooi scherp uitgekomen. In close up zijn nog wat kleine kreukjes zichtbaar. Micro Sol moet dat nog wat verminderen.

photo 588039

Tot de volgende update maar weer.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 okt, 2023 10:06 am 
Brouwer

Heel mooi gedaan. Met spuiten van de geel accenten had je waarschijnlijk niet zo'n mooi strak resultaat kunnen bereiken. :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 okt, 2023 14:34 pm 
Brouwer

SUPER :!: :!: :!: :!:

"When people rob banks, they go to jail."
"When banks rob people, they get a bonus."

http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=66

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 105 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]