Tijd voor een update.
De body parts en alle buizen zijn geprimed en in de kleur gespoten.
Hieronder het cockpit deel.
Gezien de scherpere randen wil ik eerst proberen de decals te gebruiken.
Er zijn varianten voor de verschillende versies. Hier de selectie van de delen die ik nodig heb.
De eerste streep op de neus. Lastig om de dieper liggende delen goed te krijgen, maar het is best aardig gelukt.
Ik werk een en ander nog een beetje bij met gele verf.
De specifieke Zandvoort rand tijdelijk geplaatst zodat de strepen doorlopen.
De roundel decals moeten iets aangepast worden om conform de echte wagen te worden.
De Team Lotus decals boden ook nog wat weerstand. De dunne gele streep breekt makkelijk. Ook is er bij Clark een verschil tussen de linker en de rechterzijde. De dunne streep loopt niet door aan de rechter zijde. Zie hieronder de linker kant. Dit wordt overigens wel vermeldt in de manual.
En zo is het geworden.
Even verder met de ontstekings unit.
Alles gemonteerd op de plaat die op de versnellingsbak moet komen.
Door het eerdere proefpassen was het vervolgens goed te plaatsen op die versnellingsbak.
En dan nu het plaatsen van de decals op de neus.
Het Lotus Logo moet iets verhoogd worden aangebracht.
En dit is dan het voorlopig eindresultaat. De randen zijn inderdaad mooi scherp uitgekomen. In close up zijn nog wat kleine kreukjes zichtbaar. Micro Sol moet dat nog wat verminderen.
Tot de volgende update maar weer.