Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 3:35 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 01 jun, 2023 20:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4383
Woonplaats: Aartselaar
Zalig , heb ooit in mijn jonge jaren toen we de eerste keer op reis waren in Stresa Italie zo een kit willen kopen van een Alfa oldtimer tot ik de prijs zag , als ik hem toen gekocht moesten sofort naar huis rijden want dan was onze vakantie ten einde want de centjes zouden toen op
Ik ga dit volgen tot het einde
Succes gewenst
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 jun, 2023 7:56 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
Ja dat is een verdraaid mooi setje daar. Succes met de bouw. Is alles al voorgeschilderd?

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 jun, 2023 1:45 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 990
Ja, alle onderdelen zijn van verf voorzien en ik moet zeggen over het algemeen ook heel netjes. Maar elk onderdeel ondergaat een grondige inspectie en wordt indien nodig aangepast of gedetailleerd.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 jun, 2023 11:50 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 maart, 2008 13:12 pm
Berichten: 2647
Woonplaats: Houthalen (België)
Leuk project. Ik heb lang getwijfeld om deze kit aan te schaffen, maar persoonlijk vind ik de prijs veel te hoog voor een ietwat verbeterde Pocher versie.

Ik ga enkel de stoelen van Centauria gebruiken.

Maar je hebt al heel wat prachtige aanpassingen aan jouw Pocher F-40's gedaan, deze zal ook wel een super model gaan worden.

_________________
KeepFightingMichael


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 jun, 2023 0:36 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 990
@Pascal, is inderdaad een hoop geld maar ik vind wel dat je dit model tekort doet met een "ietwat verbeterde Pocher versie".
Buiten dat het een LM/Competizione versie is is de detaillering vele malen beter dan bij de oude Pocher's.
Toch schreeuwt ook deze voor verdere verbeteringen en laat ik dat nou juist zo leuk vinden. :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 jun, 2023 11:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 apr, 2005 15:22 pm
Berichten: 6561
Woonplaats: Houthalen (Belgie)
Prachtig en succes ermeer :wink:

_________________
Mvg Johny 8)

"When people rob banks, they go to jail."
"When banks rob people, they get a bonus."

http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=66


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 jun, 2023 14:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 990
Wordt weer eens tijd om wat vorderingen te tonen sinds de completering van alle issues.
Had voor het dashboard nog één issue nodig om dit af te ronden. Kom er nu achter dat ik geen plaatje heb geschoten van het eindresultaat in deze. :(
Niet veel aan te passen in dit issue. Heb een matzwart papier gelijmd achter het zekeringen deksel zodat de zekeringen netter contrasteren. Vind overigens dat de fabrikant goed zijn best heeft gedaan om de zekeringen na te bootsen.
In een later stadium zal ik een plaatje tonen van het gehele interieur incl. dashboard. :)

photo 582508

photo 582509

photo 582510


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 jun, 2023 14:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 990
Dan verder met het motorblok. Ik volg zoveel mogelijk de volgorde welke de fabrikant in zijn tutorials en bouwbeschrijving aanhoud.
De distributie heb ik afgerond door het monteren van de airco motor en dynamo. (Ik snap overigens niet goed dat ook de F40 Competizione een airco aan boort heeft.)
Opvallend hierbij is dat de fabrikant niet heeft voorzien in een riemaandrijving voor zowel de airco motor noch voor de dynamo. Pocher heeft destijds hierin wel gezorgd.
Bovenop het blok zijn de buizen voor de koeling geplaatst en aangesloten op de waterpomp. Van hieruit lopen koelleidingen naar de later te plaatsen turbo's. Tevens heb ik het oliefilter met zijn leidingen gemonteerd.

photo 582506

photo 582505

photo 582504

photo 582503

photo 582502

photo 582501

photo 582507


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 jun, 2023 14:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 990
Inmiddels ben ik bezig met het injectie systeem met zijn aansluitingen.
Tevens heb ik de uitlaatspruitstukken wat aangepast qua details en verbonden met beide turbo's. De aansluitingen van de turbo's op de uitlaten gebeurt eenvoudigweg door ze op elkaar te klikken. Ik vond dat deze verbinding wat al te eenvoudig was dus heb ik ze versterkt door boutjes/moertjes toe te voegen. Nu doet zich een potentieel probleem voor. Door het monteren van de turbo's met boutjes kan ik de turbo's niet meer draaien t.o.v. de uitlaatspruitstukken.
Na het plaatsen van de uitlaten met turbo's lijkt met name de linker turbo niet mooi recht gekeerd naar boven te staan waardoor ik mogelijk in een later stadium de intercooler niet mooi kan laten aansluiten. Toch heb ik de boutjes zo geboord en in dezelfde houding zoals ook de fabrikant voor ogen had met zijn klik methode. We zullen later zien of dit gevolgen heeft.

photo 582515

photo 582512

photo 582511

photo 582514

photo 582513

photo 582500

photo 582499

photo 582497

photo 582496

photo 582495


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 jun, 2023 16:06 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
Het is mooi om dat blokje zo te zien groeien. Je hebt het over een airco, maar die zie ik zo niet terug op je foto's.
Ik ben overigens geen motorblok kenner hoor... dus wie weet zie ik sommige delen voor wat anders aan. Maar ik ben het met je eens dat een airco op een Competizione heel onwaarschijnlijk lijkt.

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement