En weer een stapje verder.
Begonnen met het samenbouwen van de achterwielophanging.
Eerst de samengebouwde uprights plaatsen, zodanig dat ze nog iets te bewegen zijn om alles goed recht te bouwen.
Daarna weer een deel geplaatst. Dat 3-hoekige deel heeft 3 bevestigingspunten die precies uitgelijnd zijn, en zorgen dat alles dezelfde afstand heeft.
Daar moeten de schokbrekers dan weer tussen. De kit is zodanig ontworpen dat die schokbrekers er goed tussen passen. Ze kunnen iets in - of uitschuiven om ze er goed tussen te krijgen.
Dit is de bedoeling.
Dan de olietank achter samenbouwen.
En ook die weer geplaatst.
Voor bovenop de tank is staaldraad voorzien van 0,2 mm dik. Of eigenlijk dun.
Bij het plaatsen niet te zwaar ademen, want dan zijn ze weg.
Verder met de roll bar en wat andere onderdelen.
De steunen van de roll bar geplaatst. Dat zijn eigenlijk holle buizen, dus de openingen iets uitgeboord. Daarin komt later nog een wash.
En dan weer naar voren. De gespoten gebogen torsie staaf moet worden geplaatst. Die oogjes moet je eroverheen schuiven, waarna je die lipjes in het voorste schot moet laten vallen.
De sleuven daarvoor bleken iets te nauw. Dus die lipjes moesten iets afgevijld worden om ze wat smaller te maken.
Dat plaatsen heeft me alleen al een half ur gekost.
Verder met de stangen die de torsiestaaf verbindt met de bovenste triangle van de ophanging. Het oogje om de staaf, en het vlakke stuk in de groef die ik eerder nog aan de bovenkant had zitten.
En zo ziet het er dan uit.
Een verbindingsstuk van de buis is zodanig vervormd dat ik hem toch maar vervang.
Messing buis van 1 mm, met een binnendiameter van 0,7 mm. Aan beide kanten komen straks die leidingen.
Er moet een gaatje in geboord worden om het deel als het geverfd is straks aan het motorblok te zetten. Daar zit een pinnetje, wat weer in dit gat moet vallen.
En tenslotte, het fijne en zeer kwetsbare beugelwerk wat heet precies gebogen moet worden.
Ook dat is gelukt met de hulp van mijn gebogen punt-pincet. Een onmisbaar hulpmiddel.
Je ziet nu ook de achterste torsie staaf zitten die verbonden is met de achterste uprights.
Tot de volgende update maar weer. Dan gaan we zien of alle gaten in lijn zijn om wat stangen te ontvangen.
Er moeten nog uitlaten tussen gefrommeld worden. Een tweetal leidingen. De koelbuis (dat ding met die krimpkous) twee stangen onder door 3 gaten in lijn per kant, en nog twee afstandhouders naar de bovenkant van die uprights.
Het is zaak om de volgorde van de manual aan te houden, anders krijg je dat er nooit allemaal tussen.
Verder een fenomenale kit. Ongelofelijk goed over nagedacht, en elke Euro waard die zo'n kitje moet kosten.