Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 17:20 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 04 dec, 2022 15:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4383
Woonplaats: Aartselaar
prachtige werkzaamheden hoor , geniet er enorm van


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 dec, 2022 2:20 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 990
Wat een terugkomer van deze draad. Hoop voor je dat je goed hersteld van de malheur.
Vorderingen zijn super gedaan en ogen erg realistisch. Alle upgrades komen volledig tot hun recht, Zeer knap gedaan. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 dec, 2022 13:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 21 okt, 2018 9:24 am
Berichten: 1
Proficiat, heel mooi gedaan. Ik ben benieuwd naar het vervolg!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 dec, 2022 22:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Ik vind dit een heel fraaie auto dus ik vind het top dat je deze toch weer hebt opgepakt.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 dec, 2022 12:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2803
Woonplaats: Leiderdorp
Mooie comeback, Ruud.
Fijn dat de Bentley niet in de prullenbak geëindigd is, want ik zie hier een zeer fraai model tot stand komen!

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 dec, 2022 16:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 684
Woonplaats: Stolwijk
Weer een paar stapjes verder … ik zag dat Italeri een nieuwe kit heeft uitgebracht, de 1:12 Bugatti Type35B (1930). Die past mooi bij de Fiat Mefistofele en de Alfa Romeo! Maar dan moet het werkblad wel weer schoon en opgeruimd :) .

De vloer zit erin. Mat alu gespoten en wash er overheen. De radiator en het brand/tussenschot zet ik heel bewust nog niet vast.
Ik heb mijn serieuze bedenkingen bij de pasvorm van deze kit (tot nu toe bevestigd) en wil straks met de motorkap-delen geen lelijke of scheve randen en kieren …

photo 569782

De voorkant begint aardig vorm te krijgen. Ik wil over de carbuarteurs ook nog de gaas-beschermconstructie van de racer maken.

photo 569783

De verbindende kitpart uit het chroom-deel is veel te groot en grof, is straks het dragende deel voor de motorkap en het scharnier moet rond zijn. Die maak ik zelf met Evergreen, hier maakk ik hem ‘pas’.

photo 571217

Waar ik al bang voor was … met het droogpassen van de carrosserie (past niet lekker) iets te hard gedrukt en de achteras brak uit zijn ophanging. Doordat de wielen aftermarket zijn zitten die van voren (achter zit er wel een stukje as doorheen) alleen met CA-lijm vast (dat resin pakt de gewone lijm niet) en het rechtervoorwiel was ook niet bestand tegen lichte druk. Deze heb ik opnieuw vastgezet met …montagekit van Bison. Vult lekker, lijkt veel beter te houden!
Omdat de onderkant van het model met de uitlaat e.d. niet meer in het bouwframe past, improviseren met verfbakjes en flesjes verf totdat de boel weer uitgehard is.

photo 571212

Dashboard is wel mooi geworden. Alu gespoten, de klokranden met de hand weer zwart geschilderd. Links het verbindingsonderdeel, metal grey en de ronde staaf (het scharnier) chroom.

photo 571216

Start van beschermingsgaas voor de carburateurs. Evergreen strips en RVS gaas. Met druppels CA-lijm slowcure de strips vastgezet, als de CA is uitgehard ga ik er nog even met een kwastje en dunne PVA-lijm langs.

photo 571215

De stoelen heb ik geprobeerd een weathered leatherlook mee te geven. Met olieverf het ‘leer’ kleur gegeven (iets donkerder dan de rest van het groen, met wat matte verf de laatste laag plaatselijk bijgewerkt. Was niet helemaal tevreden, heb er een heel dun laagje light sheen overheen gespoten en nu ziet het er wel OK uit.

photo 571212

En nu het uur van de waarheid: het droogpassen van de carrosserie.
Mmmmmmm.
Dat gaat nog een opgave worden om dat knap in elkaar te krijgen. Man, wat slecht. Waarom maakt Tamiya of Meng dit soort kits niet?!

photo 571214

Ik stop heel bewust even, want nu maak ik meer kapot dan me lief is …

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 dec, 2022 16:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4383
Woonplaats: Aartselaar
ik weet het oude kitjes passen niet goed ben zelf met een Ford bezig en de deurtjes zijn om echt gek te worden heb nu nieuwe scharniertjes gemaakt maar ze werkten goed maar zijn ondertussen al losgekomen heb alles opzij gelegd tot na kerst
fijne feesten ook voor iedereen die dit leest
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 dec, 2022 11:15 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 990
Ruud, neem vooral de rust en tijd om dit mooie project te klaren. Ook al licht er een Bugatti te wachten, deze Bentley is nu al véél te mooi om niet af te geraken.
Je bent een kei in het realiseren van de juiste kleuren/patina's. Wat ik wel jammer vind is dat de grille v/d radiateur helemaal dicht gegoten is wat vooral opvalt bij de witte 8. Met jouw skills komt de sluiting v/d motorkap helemaal goed. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 dec, 2022 11:52 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 nov, 2013 13:30 pm
Berichten: 835
Woonplaats: regio Haaglanden
Silmaril schreef:
En nu het uur van de waarheid: het droogpassen van de carrosserie.
Mmmmmmm.
Dat gaat nog een opgave worden om dat knap in elkaar te krijgen. Man, wat slecht. Waarom maakt Tamiya of Meng dit soort kits niet?!

photo 571214

Ik stop heel bewust even, want nu maak ik meer kapot dan me lief is …


Dat lijkt toch wel mee te vallen zo op het eerste gezicht:
- Motorkap te lang. Lijkt aan de voorzijde ook iets te smal te zijn? Dan aan die zijde iets inkorten.
- Het gat voor de tankdop dat verkeerd zit. Gezien dat hier (gelukkig!) geen verhoogde randjes o.i.d. lijken te zitten een kwestie van bestaand gat aan voorzijde iets ruimer maken, en aan achterzijde opvullen.

Of past er meer niet en zie ik dat gewoon niet?

Verder ziet hij er toch al erg mooi uit tot nu toe, dus ik denk dat het wel goed komt. :)

_________________
Thomas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 dec, 2022 15:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Mooi man.
Ik vraag me af of een en ander toen in die tijd wel precies in elkaar paste. De aanpassingen die je gemaakt hebt vind ik top. Alleen, inderdaad, het nummer op de radiator. Ik heb daar wel eens eerder een diskusietje over gehad maar vlgs mij werd dat nummer op het radiator rooster gezet en niet direct op de radiator. Is ook makkelijker met schade of nummer verandering. Den ik.

Rob.

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement