Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 19:11 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Fiat 500 schuur slaper.
BerichtGeplaatst: ma 26 sep, 2022 18:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1402
Hoi, een van onze zeer gewaardeerde mede modelbouwers maakte in een pb'tje een suggestie die bij mij insloeg als een bom.
Hij herinnerde de bouw van de verroeste Citroen TA. Maak dat ding nog eens zo verweerd en verrot. Of maak een andere schuurvonst zoals een Fiat 500!

Helderziende!
Ik heb zo'n gebakje van Italeri in schaal 1/12 eens proberen te bouwen maar dat ging voor wat betreft de wielophangin, zowel voor als achter helemaal niet goed en dan ben ik er wel weer klaar mee.
Het bouwsel in de doos gemikt en opgeborgen.
Heb het ding weer opgegraven en ga vandaag of morgen beginnen met de bouw van een ernstig verwaarloosde, roestige, verrotte Fiat 500. Het is een Abarth dus wil ik eerst eens bedenken of dat in enige mate realisties is. Fiat Abarth Corsa verwaarloost en vergaan? Na grote schade in de schuur gezet en vergeten? Zou zomaar kunnen.

En word het niks? Geen man over boord. Hij was toch al bijna verzopen in de kliko.

Rob.

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 sep, 2022 18:28 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6318
Woonplaats: Blauwhuis
De Abarth verschilt als kit nauwelijks van de gewone ( enige verschil zijn de velgen en decals ).
Motor is het zelfde. Italeri heeft het zich heel makkelijk gemaakt door wat extra delen in de doos te gooien voor de 695SS AssettoCorse :lol: .

Ik ben ergens nog bezig met de gewone en heb de Abarth op de plank liggen, dus kon mooi even vergelijken.

Ik kijk al uit naar wat voor "moois" je ervan gaat maken :D

_________________
Grt'n Dennis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 sep, 2022 18:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1402
Misschien is wat uitleg hier op z'n plaats.

Het is tot me door gedrongen dat ik schijnbaar geen "mooie" modellen kan maken. Dat kunnen andere modelbouwers vele malen beter dan ik.
Dan maar een afgbeuld, afgeragd, vergeten en uitgeleefd ding.

Ooit heb ik, heeeeel lang geleden, bij Xenos een blikken auto gekocht. Koste een scheet en drie knikkers. Op een gegeven moment opperde een kennis dat zo'n ding wel leuk stond in de tuin. Wat anders dan een kabouter of laaf.
Dus het ding in de tuin gezet met de gedachte, hoe gaat dat er uit zien na jaren buitenslapen.

photo 565244
Nou, na een jaar of vijfentwintig stilletjes in een hoekje van de achtertuin gestaan te hebben is dit het resultaat.

photo 565243

En ik kan er niks aan doen maar ik vind dit interessanter dan een glimmend exemplaar. Niks voor hoeven doen dan vergeten dat tie er staat.

Een object, wat het dan ook is, is maar heel kort nieuw. Daarna? Het is modelbouw dus je kunt het zelf invullen.
Ooit eens op een klassieker beurs een discussie gehad over "orgineel". VW bril kever in zwarte glanslak en chromen bumpers. Me hoela!! En dat is dan een kenner.

Sorry maar ik zie dat niet als orgineel. Het mag van mij geleefd hebben en onder de lidtekens zitten want dat verteld het verhaal van dat ding.

Rob.

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 sep, 2022 4:54 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1007
Zo zie je maar, nooit te snel een vermeend mislukt project in de kliko gooien. Kan je nu starten aan een leuk verweer project. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 sep, 2022 21:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1402
En weet je wat het is? Ik had het ding toch al afgeschreven dus kan ik me uitleven en mjn fantasie laten gaan.
Ik zou willen dat ik dit veel eerder had gezien in plaats van weggooien. Het forum laat zien dat modelbouwen slechts een hobby is. Ik heb me laten verleiden tot het idee dat ik het beter kan. Niet dus.
Het is een eye opener. Gelukkig kan ik iets niet wat anderen wel heel goed kunnen. Nieuwbouw.

Daar te bij kan ik dan weer iets anders. Denk ik. Vergeten schoonheden in een oude, verweerde en deplorabele staat bouwen zodat het lijkt alsof net echt is.
Dat is ook een werkelijkheid en voor mij veel leuker, interessanter en echt, best wel uitdagend.

Rob.

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 sep, 2022 7:33 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Weet je, dit kan dan weer een inspriatiebron zijn voor mensen die alleen maar gloednieuw en gepolijste modellen bouwen, (nu is daar neits mis mee, al vind ik gepolijste modellen te overdone, maar goed, dat vinden ze van mijn verweringen ook)

Door dit soort topics te laten zien en vooral hoe je het doet, kan iets zijn voor mensen die hun modellen soms wat "echter" er uit te willen laten zien
(Rallywagens tijdens een rallyparcour, super schoon en blinkend? )

Dorpstafereeltjes met een aangepaste afwerking
Nou ja, noem maar op

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 sep, 2022 9:54 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6318
Woonplaats: Blauwhuis
Je maakt mij ook heel blij met zulke builds.
Ik heb niks met die bling, bling. Is niet realistisch.
Een echte auto blinkt ook niet als een drol in de maneschijn.

Ik weet dat jij komt met tips en tricks om met simpele middelen iets moois te kunnen creeën :D .
Dat heb je al vaker bewezen.

_________________
Grt'n Dennis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 sep, 2022 15:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1402
Oeps, hier zou ergens een Fiat 500 opgeborgen moeten zijn.

photo 565265

Dit was ooit m'n hobby hok. Nu is het een "verdwijn hok". Een geruststelling, ik kan heel goed zoeken. Vinden is wat anders maar ik zoek verder.

Rob.

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 30 sep, 2022 11:06 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1402
Mijn herinnering aan het netjes opbergen van modellen klopt niet helemaal.

photo 565351
photo 565350

Of eigenlijk, klopt helemaal niet :D . Dit is samen met de deuren en voor/achterklep het resultaat van de eerste zoektocht.

Dat afgebroken deel achter is niet zo erg want dat moest eraf geschroefd worden al het blokkie er uit moest.
Dit is dan metteen weer een bron van ideeen. Nu nog een zoek tocht naar de rest van de onderdelen en aanverwante artikelen.
Kan ik ondertussen verzinnen wat ik er van wiil gaan maken. Verzin maar wat. Laat je fantasie gaan en doe je ding, zeg ik dan tagen mezelf.

Dussssss.

Rob.

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 30 sep, 2022 11:25 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6318
Woonplaats: Blauwhuis
Ik zie hier een heel gaaf project ontstaan :D .
Mogelijkheden te over.

Mijn aandacht heb je :wink: .

_________________
Grt'n Dennis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement