Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 11:08 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 211 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 22  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 24 jan, 2022 15:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 20 dec, 2014 17:19 pm
Berichten: 1392
Woonplaats: Deventer
Hallo allemaal,

Nu de VW T1 tot een einde is gekomen ben ik weer volop verder gegaan met de Kadett.

Ik heb mij in dit geval gericht op de verfraaiing en detaillering van het motorblokje en alles wat daarop en omheen zit
zoals de versnellingsbak, koppeling huis en motor ophanging, uitlaat enz.

Qua motorblok was ik gebleven bij onderstaande 2 fotos waarop het blokje zelf te zien is en de twee cilinder koppen.

photo 533001

photo 532995

Als eerste gestart met de klep deksels, op onderstaande foto te zien:

photo 551172

Deze heb ik opgebouwd uit meerdere lagen styreen sheet van verschillende diktes:

photo 536492

photo 536493

Op het bovenste deel van de klepdeksels zitten precies op de rand de bevestigingsgaten waar de M6 cilinderkop boutjes moeten komen.
Om dat te realiseren heb ik eerst een gaten-0mal gemaakt met op exact de juiste afstand van elkaar alle boutgaatjes.
Deze kon ik vervolgens 4x kopiëren op een stukje styreen plaat.

photo 551070

Vervolgens de stukjes uitgesneden zodat de gaatjes precies binnen de rand komen, en netjes schuin vijlen aan de zijkant, ziet er dan zo uit:

photo 551071

en als ze alle 4 gereed zijn:

photo 551074

ff los op de onderste stukjes geplaatst:

photo 551073

photo 551075

Na verlijming netjes alles glad geschuurd.

Ook de cilinderkoppen zelf hadden nogal wat detail nodig, hier zie je de gemaakte uitlaat poorten en bovenop de olie vul opening met dop.

photo 551096

photo 551095

Op het blokje gelegd ziet het er nu zo uit:

photo 551097

photo 551091

Midden op het blok komt tegen de achterwand aan de startmotor te zitten, deze is vrij simpel gemaakt van wat styreen buis en wat ronde schijfjes en staafjes:

photo 551085

photo 551084

Het blok zelf wordt door een Hovemanns eigen constructie op zijn plek gehouden in het frame, dit alles om gewicht te besparen want de originele motor houder was veel zwaarder en gecompliceerder dan deze.

Hieronder de Hovemann constructie, op de eerste foto zitten de montage stangen voor de motor er nog niet op, de laatste fot met motor erop toont ze wel:

photo 551169

photo 551173

photo 551170

En dit is wat ik heb gemaakt, net als de rest van styreen buis en sheet, ook ik heb de buizen waarop de motor zelf komt te zitten nog weg gelaten omdat ik eerst moet weten hoe hoog het motorblok komt te zitten.

photo 551080

photo 551081

En even voor de beeld vorming in het frame:

photo 551082

photo 551083

Volgende gedeelte wat achter de motor komt is het koppelingshuis of bellhousing int engels,

Dat is een soort kom waarin het vliegwiel en koppelingsplaat de verbinding nmaken tussen motor en versnellingsbak.

Deze ziet er zo uit:

photo 551174

En om je een idee te geven hoe dat tussen motor en versnellingsbak zit:

photo 551171

Om deze vorm te maken heb ik gebruik gemaakt van dezelfde manier waarop ik het gedeelte van de cardanas tunnel van het interieur heb gemaakt.

Eerst een ronde voor en achterkant uit styreen geknipt en deze met 3 stukjes styreen plaat op afstand van elkaar gezet, gelijmd.

photo 551110

photo 551109

Vervolgens met een styreen plaat van 0,3mm een wand erom heen gelijmd:

photo 551111

photo 551113

De afstand tussen de twee ronde schijven bleek naderhand te groot te zijn dus heb ik het geheel ingekort en van een nieuwe "deksel" voorzien.

Omdat de vorm van de bellhousing niet compleet rond was heb ik op sommige plekken wat dunne stukje stukjes styreen op de buitkant geplakt en in vorm geschuurd.

Daarna het geheel op een voorgevormd stuk 0,3mm styreen geplakt dat exact aansluit op het motorblokje, en de buitenkant gedetailleerd met dunne stripjes
en een stukje staaf aan 1 zijde.

Als laatst de verbindingsplaat geplaatst dat aan moet sluiten op de versnellingsbak.

photo 551121

photo 551123

Volgende item, de versnellingsbak, dat is een "RD906 speed shifter" waar ik online mooie tekeningen van kon vinden, ziet er zo uit:

photo 551166

photo 551167

Dat is zo'n versnellingsbak met pook die je alleen maar vooruit hoeft te duwen voor opschakelen en achteruit trekken voor terug schakelen.

De basis van deze bak is een cilinder en daar ben ik ook mee begonnen, deze moest exact 23 mm zijn.
Heb een pvc pijp gebruikt van 22,4 mm dik en deze met een stukje 0,3mm styreen beplakt om tot de juiste diameter te komen.

photo 551076

Van deze pijp heb ik drie stukjes gezaagd die de cilinder van de versnellingsbak gaan vormen:

photo 551078

De randen die er om heen lopen maak ik door middel van ronde schijven styreen van 0,75 mm dik, eerst grof geknipt met een schaar en daarna in een boormachine gezet en met een vijl netjes rond gemaakt.
Voordeel: je plaatst alle schijfjes in 1x in je boormachine dus ze worden allemaal even groot:

photo 551079

Om de horizontale "lijnen" te maken die op de bak staan heb ik een tekening gemaakt waar ik de stukjes pvc pijp op kan leggen:

photo 551090

Deze met een dus schijfje 0,3mm styreen eronder op een glasplaat gelijmd met houtlijm, zo blijft er zo meteen een klein stukje overlengte op de stukjes styreen dat ik kan glad schuren:

photo 551093

Toen kon ik stukjes 1mm vierkant staaf lijmen op de lijntjes die op de tekening staan:

photo 551092

Hier kun je het kleine stukje overlengte zien aan de rechterzijde, dat kon ik nu mooi glad schuren:

photo 551094

Nadat dat allemaal goed droog en geschuurd was kon ik de ronde plaatjes ertussen en tegen lijmen, aan de uiteinden zitten hier ook al 2 dikkere schijven gelijmd:

photo 551102

Alles is nu nog rond zoals je kunt zien, met een dunne vijl kon ik nu precies tussen de horizontale strips door de vlakke kanten er aan vijlen:

photo 551103

photo 551104

Dan moest er nog een voorkant op de bak komen, daarvoor ook eerst weer een paar schijfjes op de boormachine gedraaid en op elkaar geplakt tot de gewenste dikte.

Daarna met klein zaagje, vijl en schuurpapier de vorm gemaakt, uit een stukje 0,3mm styreen de "verhoging" gemaakt die er bij de 1:1 ook zit:

photo 551105

En dit is het resultaat:

photo 551106

photo 551107

photo 551108

Dan moest er op het uiteinde waar de cardan-as komt te zitten nog een "trommeltje" komen dat ook met meerdere boutjes op de versnellingsbak gemonteerd zit:

photo 551099

photo 551101

Nog niet geheel gereed want er ontbreken nu nog bout-kopjes en een as maar dat komt later.

Het geheel achter elkaar geplaatst:

photo 551125


Gaan we nog even verder met de detaillering van de cilinderkoppen.
Daar moeten ook inlaat spruitstukken op komen, op de eerste foto van dit bericht kon je ze al zien.
Zijn meerdere buisjes die half in elkaar versmolten zijn waarop het high performance injectie systeem komt te zitten.

Om dat te maken ben ik ook begonnen om met een pijp-snijder kleine stukjes buis te snijden:

photo 551116

photo 551117

Deze zijn 4mm in doorsnede, en om ze zo te krijgen als op de 1:1 moeten ze dus een vlakke kant krijgen zodat ik ze tegen elkaar kan lijmen.
Dat heb ik gedaan door er een boortje van 3mm in te steken en deze dan af te schuren totdat het niet verder kon:

photo 551118

photo 551120

Resultaat:

photo 551119

Deze kon ik nu mooi aan elkaar lijmen:

photo 551127

Ze moesten nu alleen nog onder een hoek van 50 graden schuin worden gevijld aan 1 zijde, daarvoor had ik een stuk metaal in de juiste hoek gebogen waartegen ik mn vijl kon leggen, heb dr geen foto van, werkte wel goed.
Hieronder zijn ze op de beide cilinders gelijmd:

photo 551135

Het injectie systeem zelf heb ik ook uit verschillende diktes styreen gemaakt, hieronder een paar fotos icl het voorbeeld:

photo 551176

photo 551175

photo 551130

photo 551131

photo 551133

photo 551132

photo 551134

En als voorbeeld even op het blokje gelegd:

photo 551140

photo 551139

Ook voor de details aan de voorkant van het blokje al een begin gemaakt:

photo 551137

photo 551138

Daar moet nog veel meer op komen te zitten, dat is voor een volgende keer.

De krukas aansluitingen aan de voor en achterkant vd cilinderkoppen (ronde oogjes) op de voorgaande fotos heb ik vervangen door een iets grotere maat,
ziet er nu beter uit:

photo 551141

photo 551142

photo 551143

Ondertussen heb ik ook al de scharnier steunen gemaakt waar het motorblok straks op "hangt".

Dit zijn de onderdelen uit styreen:

photo 551155

photo 551157

En het in elkaar lijmen en afwerken met boutkopjes:

photo 551161

photo 551162

En even als voorbeeld op het blokje gelegd:

photo 551163


Alle onderdelen die ik nu voor het motorblokje heb gemaakt:

photo 551146

En ik sluit af met een stukje over de uitlaat van deze auto.
Die heeft een uitlaat die vanaf de motor (4 buizen) onder het blokje overgaat in 1 dikke uitlaat.
De diameter van de buizen 1:1 vanaf het blokje naar onderkant blok is z'n 40mm waar ze overgaan in 4 rechte buizen van 50 mm om vervolgens via een koppelstuk te eindigen in 1 buis van 76 mm.
Bij mij van 4x5mm naar 1x 8mm:

photo 551150

De rechte buizen zijn natuurlijk geen probleem om te maken maar dat vier in een koppelstuk is een ander verhaal.
Ook in het echt zijn ze blijkbaar moeilijk te maken heb ik gelezen en dan zal het vooral gaan om het laswerk om het gasdicht te krijgen alhoewel het op maar zagen ook een kunst is volgens mij.
Hieronder een open gewerkt model:

photo 551168

In het echt zijn die stukjes buis ook nog eens licht gebogen, daar wilde ik niet aan beginnen.

Mn eerste poging zag er zo uit maar dat was het niet:

photo 551144

Het moest op een andere manier gezaagd/gevijld worden,

Dat bleek dus op de volgende manier te zijn:

photo 551148

photo 551149

Als je deze tegen elkaar lijmt ziet het er als volgt uit:

photo 551151

photo 551152

Om de overlengte af te zagen heb ik eerst een dopje gelijmd op het uiteinde om het stevig te maken.

photo 551156

Daarna kon ik de andere zijde netjes afzagen en glad vijlen:

photo 551158

photo 551160

Om een goede verbinding te krijgen tussen de rechte stukken en het koppelstuk heb ik in de rechte stukken een dunner stukje buis gelijmd:

photo 551164

Volgende update zal ik de fotos tonen als het stuk uitlaat gereed is.

Tot de volgende update.

_________________
mvg, Peter
Bouw in progress: Opel Kadett V8 GTR 1:10 Full Scratch https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=53079
Finished Model: VW T1 '64 Single Cab Racing Project https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=50565
Finished Model: Lancia Lasupra http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=45661
Finished Model: Ford Capri Turbo Zakspeed Disassembled Body. http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=44773


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 jan, 2022 16:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12236
Woonplaats: Eibergen
Mooi werk hoor en alleen al het bedenken van hoe een onderdeel te maken is al een groot gedeelte plezier van het bouwen denk ik.

_________________
WIP Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931
Gereed. Harley Davidson WL45. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55173
Gereed. 1/9 Harley Davidson Board tracker https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54316
Gereed. 1/6 H-D motorblok. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54925


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 jan, 2022 16:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4392
Woonplaats: Aartselaar
ongelooflijk hoe jij het voor mekaar krijgt ik heb hier geen woorden voor ik denk dat we van u het laatste nog niet gezien hebben
ne dikke dikke proficiat


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 jan, 2022 18:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7911
Woonplaats: Ingelmunster
Schitterende uitleg van hoe je de zaken aanpakt en ook een schitterend resultaat..

prachtig... echt prachtig...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 jan, 2022 19:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 843
Werkelijk verbluffend. Een heel andere “leage” dan het in elkaar plakken en spuiten van kitjes wat ik doe.
Ook mooi dat je kunt beschikken over heel mooi refentiemateriaal.
Dit model verdient de mooie originele Opel racekleuren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 jan, 2022 21:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 20 dec, 2014 17:19 pm
Berichten: 1392
Woonplaats: Deventer
Bedankt voor jullie reacties heren.

@Ronald: het zoeken naar methodes om iets te kunnen bouwen of realiseren is iets dat er echt bij hoort.
Onderdelen zijn op verschillende manieren te maken en het ligt een beetje aan het technisch inzicht vd bouwer en wat voor materialen er voor
handen zijn om iets te kunnen bouwen.

Zo vond ik tijdens mijn zoektocht ook nog wel een bruikbare tip.

Het gaat om het zelf maken van styreen lijm en dan bedoel ik lijm gemaakt van styreen.

Je kunt dat heel simpel maken met bijvoorbeeld Tamiya thin cement (die hele dunne), ik heb UHU modelbouw lijm gebruikt en kleine stukjes 0,3mm dik styreen sheet.

Je vult dan een leeg glazen potje wat je over hebt (leeg lijmpotje van tamiya bijvoorbeeld) met een beetje Thin lijm en doet daar kleine stukjes styreen plaat bij.

Dat gaat oplossen in de lijm en zo ontstaat er styreen lijm, je kunt het zo dik maken als je zelf wilt door er meer styreen aan toe te voegen of dunner door er juist weer meer thin lijm bij te doen.

Bij mij zag dat er zo uit, je kunt er kieren en naden mee vullen en als het gedroogd is is het gewoon styreen.

photo 551129

photo 551128

De link naar de tip: https://www.youtube.com/watch?v=E9cAH7cVwm4

En toch nog ff een paar fotootjes hoe de 4 in 1 uitlaat er uit ziet (alleen het stukje dat onder het motorblokje door loopt)

photo 551190

photo 551189

En ook hier aan het uiteinde voorzien van een dunnere buis erin zodat de volgende aansluiting goed te lijmen is.

photo 551188


thx en tot de volgende keer.

_________________
mvg, Peter
Bouw in progress: Opel Kadett V8 GTR 1:10 Full Scratch https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=53079
Finished Model: VW T1 '64 Single Cab Racing Project https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=50565
Finished Model: Lancia Lasupra http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=45661
Finished Model: Ford Capri Turbo Zakspeed Disassembled Body. http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=44773


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 jan, 2022 12:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1001
Diep respect van wat je ons hier toont. Dit is genieten van het allerhoogste niveau. Doordat je je bouw ondersteunt met zoveel detail foto's kan je er niet omheen dat dit werkelijk door jezelf gebouwd wordt. Onvoorstelbaar wat een mooi resultaat je bereikt. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 jan, 2022 22:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Geweldig wat je allemaal laat zien aan scratch werk Peter :brouw:

Dat vloeibare styreen is echt een uitkomst hiervoor.

Ik gebruik het ook sinds een paar maanden als vul en boetseer middel.
Benieuwd naar het vervolg. :wink:

Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 feb, 2022 20:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 apr, 2005 15:22 pm
Berichten: 6562
Woonplaats: Houthalen (Belgie)
Amazing :!: :!:

_________________
Mvg Johny 8)

"When people rob banks, they go to jail."
"When banks rob people, they get a bonus."

http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=66


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 feb, 2022 18:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 20 dec, 2014 17:19 pm
Berichten: 1392
Woonplaats: Deventer
Hallo allemaal.

Even weer een update plaatsen met de vorderingen die ik heb gemaakt.

Ik probeer het chassis zo "gereed" mogelijk te krijgen, dus alles wat er direct op gemonteerd zit.

Dat zijn bijvoorbeeld de airjacks, het systeem dat middels luchtdruk de auto op-krikt als er werkzaamheden moeten gebeuren.
Dat gebeurt bij deze auto met een heel simpel druk flesje dat achteraan de auto op een luchtnippel wordt gedrukt.

Het systeem onder de auto bestaat uit 3 airjacks, 2 stuks aan de voorzijde en eentje achteraan in het midden.

Hier zie je de achterste airjack (met dat rode bundeltje eraan), die is geplaatst in het midden van de achterste chassis dwars-balk.

photo 512507

Dat rode bundeltje is een opgerolde sleepband...

En op de volgende foto zie je ze aan de voorkant van het chassis links en rechts zitten: (die zilveren cilinders net boven de balk van de hefbrug)

photo 553553


In het chassis aan de voorzijde heb ik links en rechts een gat door en door geboord en daar een styreen buisje in gelijmd:

photo 553521

photo 553522

photo 553523

Een styreen buis die daar precies in past heb ik van schroefdraad voorzien:

photo 553524

En een schroefring gemaakt die daar weer exact omheen past :

photo 553525

photo 553526

photo 553527

Aan de onderzijde heb ik daarna een stukje styreen buis om de schroefdraad heen gelijmd, en een in de buis met schroefdraad zit weer
een ander styreen buisje dat verlijmd is met het onderste ronde dekseltje dat er zit.
Het systeem kan nu zelfs omhoog schuiven en is dus werkend:

photo 553532

In de achterste dwarsbalk ook eerst een gat geboord:

photo 553529

En daar worden de volgende stukjes in gemonteerd:

photo 553530

Dat geeft volgend resultaat en op de 2e foto kun je dus ook zien dat het werkend is en dus ook omhoog kan:

photo 553533

photo 553534

Het volgende dat ik heb gedaan is de vloer vast in het chassis gelijmd, aan een zijde een klein beetje druk uitgeoefend bij het lijmen maar het zit er strak en recht in:

photo 553538

photo 553536

photo 553537

Aan de binnenzijde van het chassis zijn er nog wat verstevigingen aangebracht die er ook bij de 1:1 in zitten:

photo 553539

photo 553540

De rode rondjes die je overal ziet zijn de montage punten van de rolkooi.

Ik heb ook een begin gemaakt met de rolkooi.

De buizen die hiervoor worden gebruikt moeten volgens FIA richtlijnen aan bepaalde diktes en diameters voldoen.

Voor de hoofd kooi moet dat 50mm doorsnede zijn en voor de tussen stukken 40 of 45 mm diameter.

Voor mijn model gebruik ik 5mm en 4mm zodat het verschil duidelijk te zien is.

Het volgende probleem bij het buigen van holle buizen is dat ze gaan knikken als je ze "zo maar" koud buigt, en als je ze warm gaat buigen
dan vervormt de buis en zal deze in de bocht dunner worden.

Tijdens mijn studie heb ik toendertijd voor elektra werkzaamheden ook pvc buizen gebogen omdat er nog geen standaard bochten waren.
Dan kon je de rechte buizen buigen door er een buigveer in te stoppen, deze zorgt ervoor dat de diameter van de buis gelijk blijft tijdens het buigen en omdat het een buigzame veer is kon je die ook weer verwijderen.

Dat principe heb ik ook toegepast.
De 5mm buis heeft een binnen diameter van 3mm en de 4mm buis een binnen diameter van 2mm.
Als "buigveer" heb ik 2 stukken gevlochten metaaldraad gebruikt van 3 en 2 mm en die passen dus exact in de styreen buis.

photo 553544

photo 553542

Om de bochten in het styreen te maken moet je vanuit de middelste bocht beginnen en om zeker te weten dat de metaal draad
precies ver genoeg komt markeer ik de draad met een stukje tape.

photo 553546

eTelkens ook maar 1 bocht buigen en daarna de metaal draad terug trekken naar de volgende bocht anders krijg je de draad er niet meer uit, zo strak zit het nml.

En dan volgens tekening alles buigen, dit is de beugel die achter de stoelen komt te zitten van links naar rechts:

photo 553545

photo 553549

De overlengte snijd ik weg met een kleine pijp-snijder:

photo 553547

Even proefpassen:

photo 553548

En dit worden de twee stukken die van voor naar achter lopen:

photo 553551

photo 553550

photo 553552

Volgende keer meer van deze rolkooi want hij is best wel complex.

Laatste stukje van deze update betreft de dynamo, deze was op een van de vorige fotos bovenaan het motorblok al te zien.

Best wel een mooi ding met al die lucht sleufjes en omdat deze nogal in het zicht zit toch maar even mn best gedaan om een mooie kopie
daar van te maken.

Ik ben begonnen met een schets van de voor en zij-kant:

photo 553503

En vervolgens een simpel tekeningetje op ware grootte:

photo 553502

Die heb ik gebruikt om de eerste stukjes uit styreen te maken:

photo 553504

photo 553505

De lucht sleufjes heb ik gemaakt met een heleboel kleine schotjes van 0,3mm styreen, leuk werk:

photo 553506

photo 553507

photo 553508

En na een aantal knutsel-uurtjes begon het er op te lijken:

photo 553512

photo 553513

photo 553514

Daar moesten toen alleen nog een paar details op worden aangebracht en toen was ie klaar:

photo 553516

photo 553517

photo 553518

Owja van de uitlaat heb ik er ondertussen ook 2:

photo 553520

de 2e (de bovenste) moet nog een klein beetje worden bij geschaafd dan is deze ook af.


Dat was em weer voor deze keer. Tot de volgende update.

_________________
mvg, Peter
Bouw in progress: Opel Kadett V8 GTR 1:10 Full Scratch https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=53079
Finished Model: VW T1 '64 Single Cab Racing Project https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=50565
Finished Model: Lancia Lasupra http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=45661
Finished Model: Ford Capri Turbo Zakspeed Disassembled Body. http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=44773


Laatst bijgewerkt door Midnight Creep op zo 20 feb, 2022 22:58 pm, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 211 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 22  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement