Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 13:39 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 98 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 08 nov, 2021 16:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12250
Woonplaats: Eibergen
Je moet er wel wat voor doen maar het resultaat is er ook naar mooi werk hoor.

_________________
2024 bouwsels
WIP MFH. BSA Bleu Star [1933] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55473
Gereed Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 nov, 2021 20:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 okt, 2014 20:28 pm
Berichten: 209
Woonplaats: Lengenfeld Oostenrijk
Gaat erg de goede kant op!, mooi :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 nov, 2021 18:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 846
Dank voor de bemoedigende reacties. Ik moet wel zeggen dat ik dit voor mij het lastigste project is van alle kits die ik tot nu toe gebouwd heb.
Zonder de ervaring die ik inmiddels met jullie hulp heb opgedaan had ik al lang met mijn grote voet de kit teruggebracht tot een klomp witmetaal.
Maar ik ben nu inmiddels zo ver gekomen, dat ik het project af ga maken. Ik leg het ook niet terzijde om eerst een andere kit te gaan bouwen. Ik ben bang dat ik deze anders nooit meer af zal bouwen.
Wordt dus vervolgd.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 nov, 2021 22:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Volhouden hoor!

Ik reageer erg weinig de laatste tijd door allerlei persoonlijke omstandigheden.
Probeer het wel een beetje te volgen. Maar ik wil je toch even een hart onder de riem steken.
Deze kit is volledig in contrast met waar MFH hede ten dage voor lijkt te staan.
Je bent al enorm ver gekomen. Het resultaat tot nu ziet er veelbelovend uit, en gelukkig heb je inderdaad veel ervaring opgedaan op de bochtige weg hier naar toe. En al veel pareltjes gemaakt van uitdagende 1:43 kits.

De kap er naast is een mooi compromis. Misschien is het mogelijk om de kap op 4 transparante staafjes boven de body te laten ‘zweven’? Als ander vrijblijvend idee.
Welke oplossing het ook gaat worden, er is gelukkig genoeg ‘eye candy’ onder de kap wat anders toch verstopt zat. Ieder nadeel heb z’n voordeel zei een bekende voetballert ooit eens. :wink:

Succes!
Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 nov, 2021 22:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 846
Hartelijk dank Odorf,

Dat idee met die 4 doorzichtige staafjes vind ik wel een mooie gedachte. Ik was zelf nog niet verder gekomen dan het bovendeel op schragen te plaatsen.
Maar ik vind jouw idee absoluut de moeite van het proberen waard. Eens kijken of ik alvast ergens wat mooie plexi staafjes kan opduikelen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 nov, 2021 3:47 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1007
Jouw doorzettingsvermogen kenmerkt de juiste modelbouwer. Zou ook doodzonde zijn om deze kit in de huidige staat aan de kant te zetten, daar is hij nu al véél te mooi voor gebouwd. Ga zo door en laat ons meegenieten. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 nov, 2021 9:56 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4396
Woonplaats: Aartselaar
ondanks alle tegenslagen toch weeral wondermooi geworden hopelijk lukt de opzet die je wil maken met de plastic staafjes mooi gepolijste metalen buisjes zou ook zeer knap zijn ( denk ik )
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 nov, 2021 1:33 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 846
Tijd voor een kleine update. Wederom geen grote stappen. Had weer wat tegenslag, maar we naderen toch het deel waar ik alles in de primer kan gaan zetten en kan beginnen met airbrushen.

Eerst wat details die nog aangebracht moesten worden.

De hoofdsteun, die al eerder bekleed was met zelfklevend leerachtig materiaal van MFH. Ziet er toch beter uit dan spuiten in leerkleur bruin.


photo 547445


De achtersteun voor de vleugel vastgemaakt aan het deel wat straks achterop de versnellingsbak moet komen. De bevestigings pinnen staken nogal ver uit. Met wat vijlen en schuren tot meer realistische proporties teruggebracht.



photo 547446



Nog een klein onderdeel achterop de tank. Was eigenlijk voorzien van lipjes om te bevestigen. Die zaten er in werkelijkheid niet. Die zijn verwijderd, en de steun is "koud" op de tank gelijmd.



photo 547453



De hoofdschakelaar om de wagen stroomloos te maken na een crash. Een klein onderdeel wat rood gemaakt moest worden.



photo 547454



Hieronder wat gecompliceerde gietstukken die nogal wat bewerking nodig hadden. Deze delen komen later bovenop de radiatoren te liggen.



photo 547444



photo 547447



photo 547449



Toen verder met de spiegels. Het is volstrekt onduidelijk hoe die bevestigd moesten worden. Er zaten mee gegoten pinnen aan, maar geen voorziene gaten in de body. Ik wilde ze ook niet later op het cockpitraam gaan lijmen.
Ik heb dus de mee gegoten ruwe en grote pinnen verwijderd, en gaten geboord op dezelfde plekken van 1mm
In die gaten vervolgens metalen pinnen gelijmd, om genoeg lengte te krijgen en een goede diameter.



photo 547448



Vervolgens gaatjes in de body geboord om de spiegels in de juiste positie te kunnen krijgen.


photo 547450


De cockpitruit is van uitsparingen voorzien die over de pinnen vallen, en tevens de ruit straks mooi op de plaats houdt.
Ik had een reserve ruit mee besteld met de decals uit Japan. Die heb ik op de grond laten vallen. Toen ik die op wilde rapen, bleek ik er met mijn poezelige voeten op te hebben gestaan. Volledig geplet.
Ik zal het dus met deze moeten doen. Die is van zachter plastic dan de nieuwe versie, die gewoon vacuumgezogen was. Maar na 25 jaar en een beetje is dat volledig vergeeld e ondoorzichtig geworden. Het lijkt erop dat het door en door is. Ik heb het met de tot nu toe aangedragen methoden niet doorzichtig kunnen krijgen.
Maar deze ruit is wel heel mooi strak aan te brengen.


photo 547451


En tot slot de pinnen weer gelijk gemaakt met de body, zodat het straks na het spuiten niet niet meer te zien is.
Volgens de manual bevestig je de spiegels achteraf. Maar door ze nu al te bevestigen en mee te spuiten is de afwerking strakker. Althans dat is de theorie.


photo 547452



En dan kunnen we nu overgaan tot schuren, ontvetten en het aanbrengen van de primer. Ik ben zulke grote oppervlakken niet gewend, dus ik hoop dat het wil lukken.
Tot de volgende update maar weer.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 dec, 2021 0:14 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 846
Het heeft even geduurd, maar we zijn weer een stapje verder.
Ik heb toch de motor weer verwijderd, en opnieuw bevestigd. Wellicht dat straks de body toch nog past.
Het was wel een hele operatie, om dat weer goed te bevestigen.


photo 548236



photo 548237



En begonnen met het spuiten. Eerst in de primer.



photo 548238



En in de uiteindelijke kleur.


photo 548240



Daarna alles afgeplakt om de binnenzijde van de cockpit wit te spuiten.



photo 548239



En dit is het geworden.


photo 548242


En de zijpanelen in twee verschillende kleuren.



photo 548241



Vervolgens verder met de decals. Deze gingen nog prima.



photo 548243



Echter de vervangende decals die ik van MFH heb gekocht blijken niet helemaal te passen. De nieuwe versie van deze kit is kennelijk toch iets afwijkend wat maatvoering betreft.
Dus de scalpel moest eraan te pas komen zo hier en daar. Uiteindelijk is het aardig gelukt.


photo 548244



photo 548245


Nog een paar decals te gaan. Monteren van de voor en de achtervleugels, en de zaak moet nog in de clearcoat.
Er begint een beetje licht zichtbaar te worden aan het einde van de tunnel.
Tot de volgende update maar weer.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 dec, 2021 10:23 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1007
Gedurfd om de motor weer uit te bouwen. Ga je toch proberen het bovenste bodydeel goed sluitend te krijgen op het chassis?
Spuitwerk ziet er goed uit. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 98 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Silmaril en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement