Een nieuw projectje met een voor mij onbekende kit fabrikant BBR. Volgens mij inmiddels ter ziele. Opgepikt voor 15 Euro op een beurs.
Het gaat om een moderne F1 variant, waarin je niets van de motor ziet. Veel van de details zitten in de voor en achtervleugel. De barge boards en de vloer. Daar gaan feitelijk alle FE delen inzitten.
De Box Art; zo heet dat als ik het goed heb.
Het is de auto waarin Michael Schumacher zijn eerste race reed voor Ferrari in Melbourne. De wagen was ontworpen door Barnard. Het zou nog 4 jaar duren voordat Schumacher met Ferrari een wereldkampioenschap zou winnen. En dat nog 4 keer zou herhalen met Ferrari.
Hier nog zonder de sigarettenreclame. Mijn wagen wordt voorzien van de Marlboro reclame. Ondanks dat het jaren zou duren voordat Enzo Ferrari het toestond dat er tabaksreclame op zijn wagens kwamen met de gevleugelde woorden; "Mijn auto's roken niet!"
De inhoud van de doos.
De decals zijn dubbel uitgevoerd. Dus er is wat ruimte voor foutjes. Dat rood is voor de gordels. Voor de gordels is een fraaie FE set bijgevoegd met gespen die je over de gordels kunt schuiven. Je kunt de gordels open of gesloten monteren.
De witmetaal delen. Er is nog wel de nodige voorbewerking nodig.
De FE delen. De ophangingsdelen zijn al gespoten.
Een sprue met dunne FE delen waaronder die gespen voor de gordels.
De delen voor de wielen. De velgen moeten "goud" worden. Ik wil proberen hoever ik kom met het polijsten van die messing velgen.
En de bodemplaat waar de FE delen op moeten komen.
En we zijn begonnen met de eerste stappen van de constructie.
Nog wat witmetaal delen die gereed worden gemaakt voor het proefpassen.
Hier de delen waar de achtervleugel van gemaakt moet worden.
Het past allemaal heel behoorlijk. Het enige lastige was feitelijk om al die vleugeldelen mooi recht en haaks tussen de wing end plates te lijmen.
En nog wat extra downforce. Kleine extra vleugeltjes.
Ook die op de endplates gelijmd. Het moet nog gespoten worden en voorzien van die carbon decals. Dat zal nog een heel gepuzzel worden om dat netjes op en tussen die lamellen van de vleugel te krijgen.
Maar we zijn van de kant.
Tot de volgende update.