Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:51 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 10 apr, 2021 17:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 833
Een nieuw projectje met een voor mij onbekende kit fabrikant BBR. Volgens mij inmiddels ter ziele. Opgepikt voor 15 Euro op een beurs.
Het gaat om een moderne F1 variant, waarin je niets van de motor ziet. Veel van de details zitten in de voor en achtervleugel. De barge boards en de vloer. Daar gaan feitelijk alle FE delen inzitten.

De Box Art; zo heet dat als ik het goed heb.


photo 535915


Het is de auto waarin Michael Schumacher zijn eerste race reed voor Ferrari in Melbourne. De wagen was ontworpen door Barnard. Het zou nog 4 jaar duren voordat Schumacher met Ferrari een wereldkampioenschap zou winnen. En dat nog 4 keer zou herhalen met Ferrari.

Hier nog zonder de sigarettenreclame. Mijn wagen wordt voorzien van de Marlboro reclame. Ondanks dat het jaren zou duren voordat Enzo Ferrari het toestond dat er tabaksreclame op zijn wagens kwamen met de gevleugelde woorden; "Mijn auto's roken niet!"


photo 535913


De inhoud van de doos.


photo 535914


De decals zijn dubbel uitgevoerd. Dus er is wat ruimte voor foutjes. Dat rood is voor de gordels. Voor de gordels is een fraaie FE set bijgevoegd met gespen die je over de gordels kunt schuiven. Je kunt de gordels open of gesloten monteren.


photo 535916



De witmetaal delen. Er is nog wel de nodige voorbewerking nodig.



photo 535917



De FE delen. De ophangingsdelen zijn al gespoten.


photo 535918


Een sprue met dunne FE delen waaronder die gespen voor de gordels.


photo 535919



De delen voor de wielen. De velgen moeten "goud" worden. Ik wil proberen hoever ik kom met het polijsten van die messing velgen.



photo 535920


En de bodemplaat waar de FE delen op moeten komen.


photo 535921



En we zijn begonnen met de eerste stappen van de constructie.


photo 535922



Nog wat witmetaal delen die gereed worden gemaakt voor het proefpassen.



photo 535924



photo 535923



Hier de delen waar de achtervleugel van gemaakt moet worden.



photo 535925



Het past allemaal heel behoorlijk. Het enige lastige was feitelijk om al die vleugeldelen mooi recht en haaks tussen de wing end plates te lijmen.



photo 535926



En nog wat extra downforce. Kleine extra vleugeltjes.



photo 535927



Ook die op de endplates gelijmd. Het moet nog gespoten worden en voorzien van die carbon decals. Dat zal nog een heel gepuzzel worden om dat netjes op en tussen die lamellen van de vleugel te krijgen.


photo 535928


Maar we zijn van de kant.

Tot de volgende update.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 apr, 2021 20:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 maart, 2017 17:12 pm
Berichten: 172
Woonplaats: Zwolle
Leuk om ook eens een wat modernere wagen te zien in deze schaal.

Het is wel echt een auto met een... "interessante" neusvorm....
En dan die hoge cockpitranden... :?

Ik volg.

Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 apr, 2021 21:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 923
Ben erg benieuwd, succes met de bouw.....

Gerhard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 apr, 2021 22:14 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 maart, 2008 13:12 pm
Berichten: 2647
Woonplaats: Houthalen (België)
Deze kit is een collector's item geworden waar stevig wat geld voor geboden wordt.

Veel plezier en veel succes.

PS : BBR bestaat nog steeds hoor. Het is nog altijd een high-end fabricant van Ferrari modellen : https://www.bbrmodelstore.com/

_________________
KeepFightingMichael


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 apr, 2021 7:50 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 okt, 2014 20:28 pm
Berichten: 209
Woonplaats: Lengenfeld Oostenrijk
Mooi kitje, leuk om te volgen.
Heb michael nog live van dichtbij zien rijden met deze auto in 96 op Francorchamps, toen inmiddels uitgevoerd met hoge neus.
Succes met de bouw :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 apr, 2021 8:55 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 990
Voor zo weinig geld heb je een erg mooie (BBR) kit weten te scoren. Onderdelen zien er onbewerkt al goed uit.
Als ik me niet vergis scoorde Michael in het eerste seizoen toch al 3 overwinningen.
Prima start van de bouw. Ben erg benieuwd naar je bevindingen Tameo versus BBR. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 apr, 2021 9:45 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 833
@Pascal Dupont,

Dus eigenlijk had ik de kit Mint Boxed moeten laten en weer moeten verkopen? :D :D :D
Ik heb ook nog Scalextric racebanen, en daar heb ik ooit een kit voor gevonden van een gebouw wat je over de baan kon laten lopen.
Die heb ik keurig in elkaar gezet, waarna ik erachter kwam dat het om een zeer zeldzaam exemplaar ging waar heel veel voor betaald werd. Echter alleen ongebouwd. Ging wel om 1200 Euro, terwijl de kit oorspronkelijk 45 gulden kostte.
Ik heb hem nu nog. Mijn filosofie; die kits zijn gemaakt om te bouwen en niet zozeer als beleggingsobject.
Tot nu toe lijkt de kwaliteit van deze kit niet onder te doen voor Tameo.
De manual van Tameo is wel heel veel beter. Zo zien sommige onderdelen er in werkelijkheid heel anders uit dan in de manual van RBR.
Ook zijn de decals niet genummerd. Dat maakt die carbon decals nog een hele puzzel.

Maar goed. Ik zal deze kit zo origineel mogelijk laten. Dus geen upgrades voor de radiatoren, of beter lijkende carbon decals.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 apr, 2021 22:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Leuk!

Is het FE van de achtervleugels van messing?
Zan zou je kunnen overwegen om dat eerst chemisch te zwarten. Daarna zwart spuiten dan heb je minder lagen nodig om de verf te laten dekken. Dus meer details en scherpte.

Ziet er goed uit.
:brouw:

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 apr, 2021 8:49 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 833
@Odorf,

Dat is inderdaad 1 van de opties die ik overweeg. Het witmetaal deel van de voor en achtervleugel kan ook chemisch gezwart worden.
Ik vraag me alleen af hoe de zwarte verf dan houdt zonder etsende primer wat ik normaal doe als ik dat zomaar op het metaal spuit.
Verder komen er op vrijwel het gehele oppervlak carbon decal, met daar nog eens decals met de logo’s overeen.
Dus die heel kleine details zoals de kleine geëtste instel moeren voor de vleugelinstellingen toch zullen verdwijnen ben ik bang.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 apr, 2021 9:26 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 990
M.i. is er niks mis met de carbon decals die BBR gebruikt ik zou niet weten wie een verbeterde versie levert. Daarnaast is het toch nagenoeg niet te doen om zelf mallen te maken van alle onderdelen in deze schaal. Ze zijn dan wel niet genummerd maar ze zitten wel op een vooraf bepaalde logische rangschikking op het decal-vel. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement